Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

356 gasten, 1 lid
 

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

26 april 2024, 10:32:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Verbindingsproblemen  (gelezen 9877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Verbindingsproblemen
« Gepost op: 14 november 2009, 16:45:15 »
Bericht 1 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hugo KornelisDatum:21-04-2006
 Aan:AllenMsgID:2914.1
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi allemaal,
Mijn vrouw heeft een wel heel erg vreemd probleem met de internetverbinding van haar laptop. Ze heeft me gevraagd dit op te lossen, maar na een tijdje gezocht te hebben moet ik bekennen geen flauw idee te hebben.
De symptomen:
* Start Internet Explorer, tik een URL in de adresbalk (bv www.nivra-nyenrode.nl, www.anwb.nl, www.thedailywtf.nl - om maar een paar te noemen waarmee ik dit geprobeer heb) en sluit af met Enter. Het vlaggetje rechtsboven gaat wapperen maar verder gebeurt er niets. Ook geen timeout of zo. Zelfs niet na tien minuten of langer.
* Sluit het venster. Start een nieuw IE venster en kies de URL www.google.nl. Deze wordt wél gevonden!!
* Kies een paar zoektermen waarvan je weet dat je de gezochte site er door zult vinden. (bv "nivra nyenrode"). Klik in de resultatenlijst van Google op de link naar de gezochte site. De site opent zonder problemen. Ook links op de site en links naar andere sites werken goed.
* Sluit het venster. Start een nieuw IE-venster en tik nogmaals de rechtstreekse URL in de titelbalk. In sommige gevalllen werkt het nu wel goed (bv bij nivra-nyenrode). In andere gevallen werkt het nog steeds niet goed (bv bij the daily wtf). En in het geval van de anwb site werkte het niet goed, maar toen ik het venster sloot, een half uur ontbeten had en het daarna nog eens probeerde werkte het opeens wel. Go figure.
Overige informatie:
* Windows XP home edition SP2 NL versie
* Browserversie: Internet Explorer 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519
* Gebruiker is "beheerder van het systeem"
* Als ik in Internet Explorer kies voor "Extra" / "Internet opties"  dan volgt een melding dat dit niet is toegestaan wegens beperkingen die op het systeem van kracht zijn. (Voor een beheerdersaccount???? Misschien moet ik deze ook maar bij de symptomen zetten in plaats van hier???)
* Via het configratiescherm kan ik de internet opties wel bekijken. Ik zie er niets vreemds tussenstaan. (Maar ik moet toegeven dat ik bij een groot deel van de opties geen flauw idee heb waar het over gaat <g>)
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt!
Groetjes, Hugo


Bericht 2 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-04-2006
 Aan:Hugo KornelisMsgID:2914.2
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Hugo,
Is het een HP?
Staat automatische updates aan?
Zo ja is de "update" MS06-15 (908531) geïnstalleerd?
Probeer eerst even of je via het zelf voorvoegen van http:// wél kunt surfen via de adresbalk. Ik vermoed dat dit wel goed gaat. Er is een probleem met ondermeer HP's en genoemde update. Deïnstalleer genoemde update dan en kijk of het probleem is opgelost.Als het inderdaad een HP is, staat die stomme share-to-the-web shit soms aan? Zo ja, verwijderen die nonsens.
"Beperkingen op het systeem": Spybot oid geïnstalleerd (gehad)?
voer volgende regkey even uit (4 regels, tweede blank. Let op eventuele break's door forumsoftware, [....] is één regel.
Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions]
"NoBrowserOptions"=dword:0000000

Start IE weer, kan je nu wel bij de internet-opties? Zo ja: In ieder geval even cookies en geschiedenis en tijdelijke internet bestanden wissen, verder bij alle internet opties even kiezen voor de standaard instelling (ook van de geavanceerde opties).
Kijk ook even naar het hosts bestand (\windows\system32\drivers\etc) staand daar vreemde zaken in, vervang de inhoud dan door: 127.0.0.1 localhost that's all... Let er op dat het bestand hosts heet, dus zonder extensie.
Helpt dit allemaal niet, dan kan een stuk malware in de weg zitten. Goede en up to dat virusscanner is actief? Zo nee, haal de trialversie van Nod32 op (www.nod32.nl) update hem en laat een diepgaande analyse doen.
Als het nog niet helpt, kunnen we als laatste IE en/of de Tcp/Ip stack repareren, maar dat zien we dan wel weer.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:21-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.3
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>trialversie van Nod32 <<
Ik las het volgende op de site van NOD32:
Hitman Pro heeft NOD32 geintegreerd. Gebruik van Hitman Pro is helemaal gratis en omdat het hele proces automatisch gaat, kost het u geen tijd. NOD32 gecombineerd met de bestaande anti-Spyware van Hitman Pro maken uw systeem weer gezond.
Als ik gebruik maak van het gratis programma Hitman Pro, waarom zou ik dan de trial versie van NOD32 gebruiken?
Groetjes
Henk


Bericht 4 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-04-2006
 Aan:HenkMsgID:2914.4
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Als ik gebruik maak van het gratis programma Hitman Pro, waarom zou ik dan de trial versie van NOD32 gebruiken? <<
De redenen die ik kan bedenken zijn, dat ik niet weet of de versie die met Hitman wordt meegeleverd wel de laatste is, en verder ook niet weet of Hitman Nod32 wel een beetje netjes geconfigureerd instelt. Verder verloopt Nod in Hitman natuurlijk een keer. Waar je ook even op moet letten is dat het wel eens wil gebeuren dat met het de-installeren van Hitman er nare dingen kunnen gebeuren: Sommige sogtware wordt niet of gedeeltelijk verwijderd, en soms worden later aangeschafte betaalde versies van de software die in frewwarevorm in Hitman zit doorleuk verwijderd als je Hitman installeert.
Hitman is ook geen echt programma, het is een soort script, dat een bundel veel gebruikte freeware voor je installeert en achter elkaar start. Meestal zonder het correct te configureren. Zo is Spybot, dat zo "uit de doos" wel érg voorzichtig en vleugellam is, onder Hitman niet zoveel waard. De meest werkzame opties van Spybot staan standaard uit in Hitman.
Maar het kost je (op wellicht wat verwijderproblemen na) niets, en een gegeven paard..
Een goed ingestelde Nod32 levert bij mij inmiddels toch zeer consequent als resultaat dat Spybot op wat cookies na, al maanden geen donder meer vindt. Nu struin ik ook niet dagelijks met oogkleppen op het internet af naar obscure site's, dus dat scheelt ook.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hugo KornelisDatum:21-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.5
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Is het een HP?
Nee. Toshiba. Er zijn wel drivers geïnstalleerd voor een HP printer/copier/scanner.
Staat automatische updates aan?
Ja.
Zo ja is de "update" MS06-15 (908531) geïnstalleerd?
Geen idee waar ik de code "MS06-15" zou moeten zien, maar volgens de installatiegeschiedenis van Windows Update is afgelopen maandag een fix voor KB908531 geïnstalleerd. Ik neem aan dat je die bedoelt.
Probeer eerst even of je via het zelf voorvoegen van http:// wél kunt surfen via de adresbalk. Ik vermoed dat dit wel goed gaat.
Klopt.
Deïnstalleer genoemde update dan en kijk of het probleem is opgelost
Is het niet mogelijk het probleem op te lossen zonder een security fix te deïnstalleren? Ik weet wel dat er geen staatsgeheimen op de laptpo staan, maar toch hou ik de boel liever veilig.
staat die stomme share-to-the-web shit soms aan? Zo ja, verwijderen die nonsens.
Gedaan. Ik heb toch geenn idee waar share-to-web voor bedoeld is. Volgens het configuratiescherm was het sinds ergens in 2003 niet meer gebruikt, dus ik neem aan dat ik mijn vrouw hier niet mee ontriefd heb :-)
Tijdens het deïnstalleren van share--to-web kwamen er overigens enkele ... eeuhh...  "interessante" vensters voorbij. Twee heb ik kunnen capturen, die post ik straks wel even in een aparte thread.
Goed nieuws: na het deïnstallleren van share-to-web lijkt het surf-probleem ook opgelost. Het ziet er dus naar uit dat ik de beveiligingsupdate niet hoef te verwijderen.
"Beperkingen op het systeem": Spybot oid geïnstalleerd (gehad)?
Geïnstalleerd: ja. Gehad: nee. :-)
In plaats van in de registry te tweaken heb ik gewoon spybot gestart en op de Immunize pagina het vinkje bij "Lock IE control panel from within IE" weggehaald.
Start IE weer, kan je nu wel bij de internet-opties? Zo ja: In ieder geval even cookies en geschiedenis en tijdelijke internet bestanden wissen, verder bij alle internet opties even kiezen voor de standaard instelling (ook van de geavanceerde opties).
Gedaan. Meteen ook even de ruimte voor tijdelijke internet bestanden verkleind.
Kijk ook even naar het hosts bestand (\windows\system32\drivers\etc) staand daar vreemde zaken in, vervang de inhoud dan door: 127.0.0.1 localhost that's all...
'k Zag hem net al voorbij komen in één van de schermen van spybot. Inhoud is precies die ene regel.
Goede en up to dat virusscanner is actief?
Uiteraard, zou ik haast zeggen. Norton Antivirus 2002.
Als het nog niet helpt, kunnen we als laatste IE en/of de Tcp/Ip stack repareren, maar dat zien we dan wel weer
Lijkt dus gelukkig niet nodig te zijn. Bedankt voor de hulp!!!
Groetjes, Hugo


Bericht 6 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-04-2006
 Aan:Hugo KornelisMsgID:2914.6
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Hugo,
>> Goede en up to dat virusscanner is actief?
Uiteraard, zou ik haast zeggen. Norton Antivirus 2002. <<

Tja.. die wil ik met de beste wil van de wereld niet goed noemen, hoe up-to-date je hem ook houdt. Met name van Ad/Spy ware en vooral Trojans heeft Nav 2002 geen kaas gegeten. Wordt die computer een beetje netjes gebruikt, dan hoeft dat geen probleem te zijn, maar wordt er wat onvoorzichtiger mee gesurfd, dan zou je (een klein werkje) Nav 2002 tijdelijk buiten werking kunnen stellen (alle opties in het Nav configuratieschermpje uitzetten), rebooten en even een trialversie van Nod een diepgaande analyse kunnen laten doen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er dan toch nog het nodige aan troep gevonden wordt.
>> In plaats van in de registry te tweaken heb ik gewoon spybot gestart en op de Immunize pagina het vinkje bij "Lock IE control panel from within IE" weggehaald. <<
Wat exact hetzelfde doet als die tweak.
Goed, dat share-to-the-web geval (naar progje..) van HP conflicteert dus inderdaad met genoemde update. Overigens, ook een aantal nVidia videokaart drivers conflicteren ermee. Laat HP en nVidia en M$ maar uitvechten wie er hier fout is.
Ik vind dit soort problemen voldoende reden om automatische updates niet aan te zetten, omdat dit beslist niet de eerste keer is dat die update's een probleem veroorzaken. Je moet er maar op zien te komen dat er weer eens een auto-update achter je rug om voor een probleem heeft gezorgd.
Overigens heeft M$ beloofd 25 april een update van deze update uit te brengen, waarbij de problemen opgelost zouden worden (kennelijk dus toch een ms-foutje..)
Ik kijk zelf zo af en toe even of er update's zijn, en vooral wat ze doen. 7 van de 10 update's zijn niet van toepassing op een gemiddelde pc, en regelmatig heeft er een dus een averechts effect. Lees bijvoorbeeld DIT maar eens. Het door deze update gedichte lek is bijvoorbeeld op alle machine's die ik installeer niet van toepassing, opdat ik de web client service (webDav ondersteuning) standaard op uitgeschakeld zet. Verder zal een normale firewall (of een router) ook al voorkomen dat dit lek een probleem wordt. Zie voor meer info DIT Technet artikel.
Maar je probleem is zo te horen weg, en daar gaat het om.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Hugo KornelisDatum:21-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.7
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Tja.. die wil ik met de beste wil van de wereld niet goed noemen, hoe up-to-date je hem ook houdt. Met name van Ad/Spy ware en vooral Trojans heeft Nav 2002 geen kaas gegeten. Wordt die computer een beetje netjes gebruikt, dan hoeft dat geen probleem te zijn
Maak je geen zorgen, er wordt op die computer uitsluitend voorzichtig gesurfd.
Oveirgens heb ik al lang besloten over te stappen op NOD. Mijn nieuwe computer draait al op NOD. Binnenkort ga ik mijn oude computer formatteren, opnieuw installleren en inrichten voor mijn vrouw. Dan komt ook daar NOD op. En als dat klaar is en alle bestanden veilig over zijn, dan is ook de laptop aan de beurt voor een schone herinstallatie - hij wordt namelijk steeds trager en de harde schijf loopt vol, dus het is de hoogste tijd.
(Los daarvan overwegen we evengoed een nieuwe laptop, maar dat terzijde)...
Ergens tussendoor moet ik dan oook nog op de PC van de kinderen Norton vervangen door NOD. Die is vrij nieuw; herinstallatie is daar niet aan de orde.
Maar je probleem is zo te horen weg, en daar gaat het om.
Inderdaad - erg bedankt!!
Groetjes, Hugo


Bericht 8 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:24-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.8
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Bedankt voor je uitleg.
Als ik je verhaal zo lees, dan kan ik beter Spybot en Nod32 afzonderlijk gebruiken en goed configureren, dan dat ik Hitman Pro installeer.
Groetjes
Henk


Bericht 9 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-04-2006
 Aan:HenkMsgID:2914.9
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> dan kan ik beter Spybot en Nod32 afzonderlijk gebruiken en goed configureren, dan dat ik Hitman Pro installeer. <<
Kort: Ja.

Wat langer: Toevallig had ik dit weekend een pc onder handen met Hitman Pro daarop geïnstalleerd. De argeloze klant dacht (enthousiaste hear-say) dat dat goed was. Maar toch draaide zijn pc niet bepaald lekker. Beter gezegd; Het kreng deed het nog nèt.
Was geen wonder: Hitman installeert ook Nod, terwijl hij al Nav aan boord had. Hitman herkent dat, en installeert dan alleen de on-demand scanner. Die moet je dan wel zelf af en toe starten. Wist hij veel.  
Ook AdAware, Spybot, SpySweeper, SpywareBlaster, Spyware doctor en Stinger waren aan boord (doet Hitman).
Ook wat andere tools als Sysclean Package, Spyware Block List, CWShredder, Flash Player security upgrade worden door Hitman in het systeem gekieperd. Zelf had hij al Ms AntiSpy geïnstalleerd. Beetje heel erg veel te veel van het goede.
Wat was nu, behalve een eng trage computer het resultaat van al deze beveiliging:
Met name de afwezigheid van Amon van Nod en de slappe configurering van Spybot maakten het geheel toch zeer zwak. Hij had de on-demand scanner van Nod nooit gedraaid, en de meeste software was inmiddels verlopen. Regelmatig mekkerde er ergens een programma dat het verlopen was, updated wilde worden, of bood je aan de full-versie te kopen, en het geheel vrat processorkracht en geheugen.
Dus eerst Hitman er af gehaald. Nou.. de deïnstallatie daarvan is geen feestje. Er bleef overal in de computer van alles hangen, en ik heb nog menig onderdeel achteraf met de hand moeten verwijderen. Toen uiteindelijk ook Nav er af was en er geen enkel beveiligingstooltje meer op de pc aanwezig was Nod32 erop gezet en updated:
Páts zei Amon van Nod32: "W32/agent.cs Trojan actief in geheugen!". So much voor de voorgaande beveiliging, dus eerst dat kreng laten hemelen.
Spybot er op (niet zozeer voor de detectie, want dat ding vindt vrijwel niets meer als Nod ook actief is, maar voor de preventieve mogelijkheden en onderzoekstools die default allemaal uitstaan). Pc nu wel schoon, draait meer dan twee keer zo snel, mekkert niet meer om de haverklap om iets vaags, en ontdekt en verwijdert wél malware.
Véél is meestal niet de juiste oplossing in een computer.
Hitman kan handig zijn voor iemand met zeer weinig verstand van zaken en een zwaar besmette pc. Eenmalig draaien en direct daarna weer verwijderen moet dan wel te doen zijn. Voor de rest vind ik het een regelrechte afrader.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:24-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.10
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>Hitman kan handig zijn voor iemand met zeer weinig verstand van zaken en een zwaar besmette pc. Eenmalig draaien en direct daarna weer verwijderen moet dan wel te doen zijn. Voor de rest vind ik het een regelrechte afrader.<<

De-installatie van Hitman is inderdaad zeer lastig. Ook de update-acties naar de onderliggende programma's werken niet altijd goed, terwijl vaak bij het eindresultaat wel alles als ge-update en gescand gemeldt wordt. Ik raad het daarom ook zeker af zolang het meer problemen geeft dan het oplost.


groeten, Peter.



Bericht 11 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:25-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.11
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Maar toch draaide zijn pc niet bepaald lekker. Beter gezegd; Het kreng deed het nog nèt.<<
Mijn schoonzus heeft ook een gigantisch trage PC. Daar staat NAV2002 van het begin af aan op en later heeft iemand Hitman Pro geïnstalleerd. Hoogst waarschijnlijk dat het probleem hetzelfde is als de door jou beschreven PC.
Ze heeft meerdere problemen. Zo kan ze in het programma Exel menu optie "Extra -> Opties..." niet kiezen. Ze krijgt dan een foutmelding.
Groetjes
Henk


Bericht 12 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-04-2006
 Aan:HenkMsgID:2914.12
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Zo kan ze in het programma Exel menu optie "Extra -> Opties..."  niet kiezen<<
Ze kan een Office reparatie proberen (dan is wel vaak de Office CD nodig): Configuratiescherm, software, kies uit de lijst Ms Office, klik op de knop "Wijzigen", kies dan "Office herstellen". Misschien lost dat dat Excel probleem op.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 13 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:26-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.13
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>>Hitman kan handig zijn voor iemand met zeer weinig verstand van zaken en een zwaar besmette pc. Eenmalig draaien en direct daarna weer verwijderen moet dan wel te doen zijn. Voor de rest vind ik het een regelrechte afrader<<

Als ik je verhaal lees ben ik blij dat ik een Mac heb maar is het echt noodzakelijk dat er zoveel software geïnstalleerd moet worden om de PC dicht te timmeren?  Ik heb af en toe het gevoel dat er steeds meer anti.... software op de markt komt die gebruikt maakt van het grote gevaar en vooral adviseren om die software te installeren/kopen enz.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 14 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:26-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.14
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Ze kan een Office reparatie proberen (dan is wel vaak de Office CD nodig): Configuratiescherm, software, kies uit de lijst Ms Office, klik op de knop "Wijzigen", kies dan "Office herstellen".<<
Ik zal het gelijk even aan haar doorgeven.
Bedankt voor je reactie.
Groetjes
Henk


Bericht 15 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-04-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2914.15
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
>> maar is het echt noodzakelijk dat er zoveel software geïnstalleerd moet worden om de PC dicht te timmeren?  <<
Welnee, natuurlijk niet. Maar veel bedrijven en bedrijfjes willen wel graag de kassa laten rinkelen, en er wordt gretig ingespeeld op de angst en onwetendheid bij de gemiddelde eindgebruiker. Heeft niks meer met Windows te maken wel met $$$.
Nat routertje en Nod32 + goed afgestelde Windows. Dat is alles wat ik gebruik. Op de achtergrond heb ik eigenlijk tegen beter weten in nog spybot voorhanden, maar als het nog een paar maandjes zo doorgaat (Spybot vindt op een paar cookies na noppes), dan gaat ook dat er af.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 16 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:27-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.16
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Nod32 + goed afgestelde Windows.<<
Hoe ziet bij jou een goed afgestelde Windows eruit?
Groetjes
Henk


Bericht 17 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-04-2006
 Aan:HenkMsgID:2914.17
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Hoe ziet bij jou een goed afgestelde Windows eruit? <<
Heb je een uurtje?
In het kort komt dat neer op uitzetten van overbodige en/of onwenselijke services. Trimmen van de Windows-instellingen zoals temp mappen locatie, beste prestaties aanzetten, overbodige gebruikers verwijderen, geen logbestanden aanmaken voor M$, trimmen van de Internet Cache Outlook Express Office voorzover aanwezig. Uitzetten van onzindingen (security center enzo). Uitmesten van de overbodige menu-items, teletubbie interface uitzetten en klassiek kiezen, overbodige backup's van updates verwijderen, deïnstalleren van overbodige programma's, nalopen van onnodig gestartte programma's. Verwijderen van trialware, promotiesoftware, onzindrivers. Uitruimen van overbodige bestanden en mappen. Verwijderen van drivers voor niet aanwezige apparaten, wisselbestand vast zetten. Eventueel hiberfil.sys verwijderen, schijfopruiming draaien, defragmenteren.
Ik vergeet vast nog een en ander.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 18 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:27-04-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2914.18
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Heb je een uurtje?<<
Als dat zou kunnen. Kan ik nog wat leren. Hoe meer hoe beter.
>>Uitzetten van onzindingen <<
Hoe weet ik wat onzinnig is?
>>overbodige backup's van updates verwijderen<<
Hoe doe ik dat?
>>nalopen van onnodig gestartte programma's<<
Welke zijn dat?
>>onzindrivers<<
Welke zijn dat?
Zoals je ziet kan er bij mij waarschijnlijk ook nog het een en ander verwijderd/uitgeschakeld worden.
Groetjes
Henk


Bericht 19 van 19

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-04-2006
 Aan:HenkMsgID:2914.19
 Onderwerp:VerbindingsproblemenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Zoals je ziet kan er bij mij waarschijnlijk ook nog het een en ander verwijderd/uitgeschakeld worden. <<
Het is onmogelijk de enorme waslijst van mogelijke onzinsoftware, backup's programma's en onnodige drivers op te gaan sommen, samen met hun (gebrek aan) doel en de beste manier om die te verwijderen. Dus blijf ik praktisch.
Doe eens hetzelfde als in bericht: 2923.2
HijackThis kan je HIER downloaden. Even de zip in een nieuwe lege map uitpakken en het programma starten.
Als je ook noge even een services lijst mee stuurt (zie bericht  2923.9 laatste alinea) dan valt e.e.a. via die informatie redelijk te analyseren.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage