Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

465 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 23:31:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: IP nummer  (gelezen 9633 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
IP nummer
« Gepost op: 14 november 2009, 16:46:45 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:pizzastrofriendsDatum:24-04-2006
 Aan:AllenMsgID:2922.1
 Onderwerp:ip nummerForum:ws-nlcomputer
Ik wil mijn pc hier aan laten staan en er webserver software op zetten.
Ik begrijp dat ik een vast internetnummer nodig heb om eea aan het werk te krijgen.
Ik zou graag willen weten hoe ik dit aan kan vragen ? (ik zag al iets in de geest van iana.org)
Robert
 


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:AntonieDatum:24-04-2006
 Aan:pizzastrofriendsMsgID:2922.2
 Onderwerp:ip nummerForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Hiervoor kun je gewoon het ip-adres gebruiken van je internetverbinding.
Als je op www.watismijnipadres.nl kijkt, weet je wat je ipadres is.

Groetjes Antonie


Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-04-2006
 Aan:pizzastrofriendsMsgID:2922.3
 Onderwerp:ip nummerForum:ws-nlcomputer
Hoi Robert,
>> Ik begrijp dat ik een vast internetnummer nodig heb om eea aan het werk te krijgen. <<
Of je een vast danwel een wisselend IP adres hebt hangt af van jouw provider. De meeste goedkope providers geven geen vast IP adres uit. Maar dat wil nog niet zeggen, dat dat IP adres om de haverklap wisselt. Meestal is het zo, dat je hetzelfde IP adres behoudt zolang je je modem/router aan laat staan.
Maar bouwt de provider eens een keer wat om in het netwerk, of je hebt een langerdurende storing of verbroken verbinding, dan kan je met een ander adres opgezadeld worden.
Er zijn ook internetservices, die jouw domeinnaam automatisch blijven koppelen aan een wisselend IP adres, het zogenaamde Dynamic Domain Name System (ddns). Meestal betekent dat, dat je continue een extra stukje software op de pc hebt draaien, zodat de ddns service jouw IP adres weer kan oppakken. Sommige router hebben ingebouwde ddns ondersteuning.
Natuurlijk kan je de server dan niet meer bereiken met http://123.345.567.789 maar alleen met iets als http://.....MijnDomeinnaam.provider.nl 
Kijk bijvoorbeeld eens bij http://www.no-ip.com


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:26-04-2006
 Aan:AntonieMsgID:2922.4
 Onderwerp:ip nummerForum:ws-nlcomputer
Hallo Antonie,

>>Hiervoor kun je gewoon het ip-adres gebruiken van je internetverbinding.<<

Dat gaat alleen op als je beschikt over een vast ip-nummer. Wil je een webserver draaien en je hosting provider deelt alleen maar dynamische ip-nummers uit dan heb je daar niet veel aan. Maar wel een interessante link die je doorgeeft :-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:AntonieDatum:29-04-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2922.5
 Onderwerp:ip nummerForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Dat klopt inderdaad, maar ik heb zelf een webcamserver draaien en die draait nu zeker al meer dan  3 kwart jaar op hetzelfde ipadres. Compuserve geeft je dus niet zo vaak een ander ipadres.
Dus ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn. Via www.dyndns.com heb ik gratis een link aangevraagd (antonie.dnsalias.com ) die automatisch naar mijn ipadres verwijst, dus mocht het ipadres veranderen dan kan ik dat meteen weer invoeren en zal alles meteen weer werken.

Er zijn routers die kunnen als het ipadres veranderd dit automatisch meteen weer doorgeven aan dyndns zodat je server altijd via dezelfde link bereikbaar is.
Groetjes Antonie