Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

361 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 09:47:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Rood kruisje .art  (gelezen 13998 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Rood kruisje .art
« Gepost op: 14 november 2009, 16:49:09 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:17-06-2006
 Aan:AllenMsgID:2984.1
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hoi,

Windows XP update KB918439 en/of KB916281 zorgt ervoor dat .ART bestanden niet meer door IE weergegeven worden. In plaats daarvan verschijnt een wit vierkantje met een rood kruis erin.

bron: http://www.microsoft.com/technet/security/Bulletin/MS06-022.mspx

Deel van bericht...
What is ART?
ART is an image file format used by the America Online (AOL) client software. Windows also includes the library and Internet Explorer displays ART images.
Note After installation of Microsoft Security Bulletin MS06-021: Cumulative Security Update for Internet Explorer (916281), ART files will no longer be displayed in Internet Explorer. We recommend installing both updates....

Fijne update...


groeten, Peter



Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:17-06-2006
 Aan:PeterMsgID:2984.2
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
>> Fijne update... <<
Hij maakt ook een fix ongedaan van een fout in een vorige update, ook lekker. Maar goed dat je dat automatisch updaten fijn kan uitzetten. Ik heb het er niet op als achter mijn rug om de functionaliteit van een computer wordt aangepast/tast.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Marie-JoseeDatum:17-06-2006
 Aan:PeterMsgID:2984.3
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hallo peter,

After installation of Microsoft Security Bulletin MS06-021: Cumulative Security Update for Internet Explorer (916281), ART files will no longer be displayed in Internet Explorer. We recommend installing both updates....

ik heb helemaal geen moeite met ART  dus waarom zou ik die update dan moeten hebben.Dat heeft Microsoft voor ons uitgemaakt dus.  Nu zitten we met de gebakken peren
Hoe krijgen we t weer goed? Moet AOL-CS alles maar in gifjes en jpg-tjes gaan afbeelden.. lijkt me. of kan ik zelf wat doen?

groetjes Marie-Josee


Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:18-06-2006
 Aan:Marie-JoseeMsgID:2984.4
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hoi marie-josee,

>>Hoe krijgen we t weer goed?<<
http://community.compuserve.com/n/pfx/forum.aspx?msg=2497.5&nav=messages&webtag=ws-nlhelp#a4

>>Moet AOL-CS alles maar in gifjes en jpg-tjes gaan afbeelden..<
De startpagina van compuserve bevat hoofdzakelijk .gif en geen .art bestanden.


Peter



Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Marie-JoseeDatum:18-06-2006
 Aan:PeterMsgID:2984.5
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hallo Peter


>>Hoe krijgen we t weer goed?<<
http://community.compuserve.com/n/pfx/forum.aspx?msg=2497.5&nav=messages&webtag=ws-nlhelp#a4

inmiddels op geantwoord:)


>>Moet AOL-CS alles maar in gifjes en jpg-tjes gaan afbeelden..<
De
startpagina van compuserve bevat hoofdzakelijk .gif en geen .art bestanden.
Dat heb ik gecontroleerd strakjes door bij de *lege prentjeshokjes* de url te nemen   maar  ze beschrijven dat t probleem komt door de art.bestandjes...

groetjes Marie-Josee


Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:18-06-2006
 Aan:Marie-JoseeMsgID:2984.6
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Marie-Josee,

>>Dat heb ik gecontroleerd strakjes door bij de *lege prentjeshokjes* de url te nemen   maar  ze beschrijven dat t probleem komt door de art.bestandjes...<<

Hmmm, dat is vreemd.
Start eens de compuserve-browser.
Ga naar menu Toegang - Voorkeuren - Internet-eigenschappen (www) - tab "Web-afbeeldingen".
Wat is er geselekteerd?
Selekteer 'Afbeeldingen nooit comprimeren"
Klik op Toepassen - OK en sluit Compuserve af.
Herstart de pc en probeer 't nog eens.
Nog niet goed? geef dan eens de exacte melding en url van zo'n plaatje.


groeten, Peter





Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:18-06-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2984.7
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Michel,

>>Ik heb het er niet op als achter mijn rug om de functionaliteit van een computer wordt aangepast/tast.<<

Ik heb vorige week hier een nieuwe computer geplaatst met zo'n ultra moderne LightScribe drive (resultaat valt een beetje tegen maar de drive is wel lekker snel) en toch maar besloten om IExplorer eraf te knikkeren. Firofox draait als de standaard browser prima dus de automatichse updates van MS maar aan laten staan, je weet maar nooit wat je dan weer misloopt ;-)

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:19-06-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2984.8
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
>> Firofox draait als de standaard browser prima dus de automatichse updates van MS maar aan laten staan, je weet maar nooit wat je dan weer misloopt  <<
Lijkt mij toch geen goed plan.
Als je -zoals jij- voldoende inzicht hebt in Windows, dan is het beter die auto-updates lekker uit te ztten, en zelf zo af en toe eens te kijken wat er zoal aan nieuwe bugs ^H^H^H^H updates aanwezig is.
Ik heb veel mensen gezien die problemen kregen door fouten in de beveiligingsupdates. Ook de laatste update bevat een toch wel aardig arrogante, want niet tevoren aangekondigde wijziging (ondersteuning van .art bestanden is vervallen) en een paar blunders. Zo werken Classic dial-up inbelscripts na installeren van Security Update KB911280 niet meer. (Ms zal het wel weer repareren neem ik aan.)
95% van de beveiligingsupdate's zijn niet direct nodig als je bijvoorbeeld thuis achter een router zit en een goede malware protectie hebt. Dus zelf even kijken en je gezonde verstand gebruiken is zeker een optie.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:21-06-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2984.9
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>Als je -zoals jij- voldoende inzicht hebt in Windows, dan is het beter die auto-updates lekker uit te ztten, en zelf zo af en toe eens te kijken wat er zoal aan nieuwe bugs ^H^H^H^H updates aanwezig is.<<

In een normale situatie heb je gelijk alleen hebben we hier thuis 3 computers. Vrouw- en zoonlief op een XP computer en ik op mijn MacMini en omdat ik niet altijd thuis ben of mee kan kijken heb ik de 2 XP computers -voor zover als mogelijk- dicht gespijkerd (met een d of een t) met allerlei beperkingen. Op die PC's worden automatische updates geinstalleerd van Windows en de anti-virus/spam/enz programma's. Af en toe kijk ik die computers na of zet een herstelpunt terug (bij zoonlief komt dat nog al eens regelmatig voor gezien zijn Limewire/msn gedrag) dus dat is de reden dat daar alles auto gaat, maar dat zal jij ongetwijfeld herkennen. Gelukkig is mijn Mac systeempje niet zo... het Mac leven kan heel aangenaam zijn :)
>>95% van de beveiligingsupdate's zijn niet direct nodig als je bijvoorbeeld thuis achter een router zit en een goede malware protectie hebt. Dus zelf even kijken en je gezonde verstand gebruiken is zeker een optie.<<Helemaal mee eens! Maar om dat .art probleem te omzeilen, installeer je toch gewoon Firefox browser en donder je de IExplorer uit je systeem? Ik heb op mijn Mac helemaal geen probleem met de .art bestanden :-) Of heeft het daar niets mee te maken?

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:21-06-2006
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:2984.10
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
>> Maar om dat .art probleem te omzeilen, installeer je toch gewoon Firefox browser en donder je de IExplorer uit je systeem? Ik heb op mijn Mac helemaal geen probleem met de .art bestanden :-) Of heeft het daar niets mee te maken? <<
Voorzover mij bekend zijn de echte problemen alleen met de Compuserve software (en het inloggen via modem en inbelscript door weer een andere bug in de updates).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:23-06-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2984.11
 Onderwerp:rood kruisje .artForum:ws-nlcomputer
Michel,

>>Voorzover mij bekend zijn de echte problemen alleen met de Compuserve software (en het inloggen via modem en inbelscript door weer een andere bug in de updates).<<

OK bedankt. Dan hoef ik mij geen zorgen te maken over onze XP computers want daarbij is dat alles niet van toepassing.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)