Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

362 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 07:43:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Video download  (gelezen 10281 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Video download
« Gepost op: 14 november 2009, 17:13:17 »
Bericht 1 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:jburgers02Datum:01-09-2007
 Aan:AllenMsgID:3549.1
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hi,
Betreft internet
Sinds enige tijd werk ik met windows vista home premium. Mijn probleem is dat wanneer ik probeer een video te bekijken van de MSN startpagina ik wel het scherm met her TV schermpje krijg. Dit heeft dan de tekst "MSN Video, uw video wordt geladen". Deze tekst gaat vervolgens knipperen, terwijl links onderin ook een tekst knippert met afwisselend 1 (of 2) items left, afgewisseld met "gereed". Iets soortgelijks gebeurt bij bekijken van videos op Uitzending gemist en verder gebeurt er in beide programmas niets. Echter bij Youtube kan ik de meeste videos wel bekijken!
Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? Bij voorbaat dank.
M. Vr. Gr.
 
Hans Burgers
Jburgers02@cs.com


Bericht 2 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:01-09-2007
 Aan:jburgers02MsgID:3549.2
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,

>> Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? <<

Dat weet ik ook niet, maar we maken een begin. Allereerst ben ik maar eens in mijn Vista Home Premium gaan kijken wat die doet en die doet het goed.
Trouwens, dat uitzendinggemist doet het zelfs in Linux (ik doe vrijwel alles in Linux).

Alleen MSN.nl wil niet. De filmpjes dan. Die willen alleen via Micorsoft Internet Explorer.
Dat Youtube filmpjes het doen klopt wel in mijn ervaring, die doen het vrijwel altijd.
Kortom, er zit wellicht iets mis bij jou.
Eerste vraagje is dan: je gebruikt Internet Explorer 7?
Tweede vraag: antivirus programma: wat gebruik je?
en de derde en laatste: gebruik je nog meer beveiligings software zoals voor spyware, voor firewall e.d.
Bijgaand een schermafdruk terwijl ik een filmpje op uitzendinggemist.nl zit te bekijken. Vervelend trouwens, die boodschap over de firewall en de tweede over het opnieuw opstarten wegens updates er door heen.

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer

Bijlagen :

screenshot-uitz-gemist.jpg
228KB


Bericht 3 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:jburgers02Datum:02-09-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3549.3
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hallo Just,
Bedankt voor je snelle reactie.
Wat betreft je vragen:
Ja, internet explorer 7, want die zit toch standaard in Vista?
Ik heb de McAfee security suite geinstallleerd, waarvan de virusscanner en de firewall actief zijn.
Bij mijn weten zijn er geen andere bescherming geinstalleerd, wel heb ik wegens een virus Hitman Pro een keer gedraaid.
De bescherming van windows is inderdaad wel wat hinderlijk maar lijkt toch hgeen belemmering te zijn.
Ben benieuwd naar je advies.
Beste groeten,
 
Hans


Bericht 4 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:02-09-2007
 Aan:jburgers02MsgID:3549.4
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hallo Hans,

>> internet explorer 7, want die zit toch standaard in Vista? <<

Jaja maar je hebt van die gekken die nogal verzot zijn op Mozilla Firefox bijvoorbeeld. Ik ook trouwens. Dus ik dacht - aan mijzelf denkend - laat ik het toch maar vragen.
>> Ik heb de McAfee security suite geinstallleerd, waarvan de virusscanner en de firewall actief zijn. <<
In de McAfee virusscanner zie ik absoluut geen kwaad, maar die firewall zou ik eens uitschakelen en dan kijken of je wél de videos kan bekijken. Als je toch al achter zo'n multi-PC modem/router zit kan dat geen kwaad. Daar zit al een perfekte firewall in. En zo nee, dan doe je dat uiteraard alleen eventjes.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik hoor het wel!
>> De bescherming van windows is inderdaad wel wat hinderlijk maar lijkt toch geen belemmering te zijn.<<
Inderdaad, want het werkte allemaal wel bij mij.
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 5 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:12-09-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3549.5
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>>Daar zit al een perfekte firewall in. En zo nee, dan doe je dat uiteraard alleen eventjes.<<
Hoe doe je dat dan? Ik heb zelf een modem/router van Zyxel. Zoals je in de bijlage ziet, kan ik wel bij de instelllingen komen. Ik weet daarna niet meer wat ik moet doen. Wellicht dat jij me verder op weg kunt helpen.

Groetjes

Henk
Bijlagen :

firewall_algemeen.JPG
113KB

firewall_rulles.JPG
115KB

Firewall_threshold.JPG
117KB


Bericht 6 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:13-09-2007
 Aan:HenkMsgID:3549.6
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hallo Henk,
Ik was net even een avondje foto's schieten van een stel prachtige molens aan de Rottemeren, waarop ze de komende avonden verlichting hebben staan. Oh, wat was dat mooi!!
>> Hoe doe je dat dan? Ik heb zelf een modem/router van Zyxel. <<

Ja,  néé. Ik bedoelde het net andersom. Sorry, dat heb ik dan niet goed uitgelegd. De firewall van die Zyxel is goed. Daar moet je niet aan komen. Die houdt ook niks tegen wat je nu parten speelt.Je moet eens kijken wat er gebeurt als je de McAfee firewall uitschakelt. Dat kan helemaal geen kwaad, want je zit toch achter de Zyxel met zijn NAT Firewall.

Ik heb precies dezelfde Zyxel trouwens.

Mocht je geinteresseerd zijn hoe goed die firewall van de Zyxel is (desgewenst na uitschakeling van de McAfee firewall) bezoek dan bijvoorbeeld eens de website van GRC op http://www.grc.com en doe de Shields Up test.

De experts op dit terrein zien in het algemeen het gebruik van een dubbele firewall als onzinnig en geven de voorkeur aan een firewall zoals de Zyxel die ingebouwd heeft boven een "software" firewall zoals het MCAfee pakket dat biedt. Het laatste vooral vanwege de problemen die het vaak geeft en de moeilijke instelling van zo'n Firewall.

groetjes,
Just Vecht
mijn Blog en meer


Bericht 7 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:14-09-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3549.7
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Ik heb ook wat getest en zie de resultaten in de bijlage. Moet ik me ongerust maken over de melding van de bijlage "Shields Up"

Groetjes

Henk
Bijlagen :

Shields_Up.JPG
220KB

Filesharing.JPG
146KB

All_service_ports.JPG
165KB


Bericht 8 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:14-09-2007
 Aan:HenkMsgID:3549.8
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hallo Henk,

>> Moet ik me ongerust maken over de melding van de bijlage "Shields Up" <<

Nee hoor. De boel zit mooi potjedicht. Kijk, grc.com biedt jou die Shields Up test niet aan uit liefdadigheid. Die willen er ergens aan kunnen verdienen, want ook daar brandt de kachel niet op gebakken lucht. Vandaar dus die waarschuwingen en dikdoenerij. Maar de test zelf is een goed produkt

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer


Bericht 9 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-09-2007
 Aan:HenkMsgID:3549.9
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Moet ik me ongerust maken over de melding van de bijlage "Shields Up" <<
Nee, over die bijlagen hoef je je geen zorgen te maken, tot poort 1024 zit alles potdicht zoals het hoort achter een router. Je had de software firewall uitstaan tijdens deze test?
Je mag je van mij wat meer zorgen maken over grc.com met hun schreeuwerige bangmakerijen + de indruk dat als hun software aangeeft dat alles goed zit, dat ook zo is. Dit laatste is namelijk niet per sé waar.
Schields-up test de eerste 1024 (de zogenaamde well known) poortjes alleen. Verder nog een paar andere poortjes afhankelijk van de gekozen test. Er zijn er dus nog ruim 64000 die niet getest worden. Ieder van die poortjes kán open staan, en gcr zal toch melden dat alles kits is..
Als je wat meer dat die eerste 1,5 procent van de poortjes wilt scannen mag je er maar 64 per keer opgeven, dus na duizend testen ben je er pas zeker van dat er nul poorten open staan. So much voor deze geweldige dienst.
Achter een router is echter normaal iedere poort dicht, tenzij je die zelf met de hand in de router open hebt gezet.
Als je 100% zekerheid wilt dat álle poorten dicht zitten achter die router, zet dan die software firewall uit (zonde van de pk's en het geheugen dat zo'n ding vreet als je achter een router zit) en stuur via een private jouw Wan IP adres door. Zal ik alle 65536 poortjes scannen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 10 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:18-09-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3549.10
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>Achter een router is echter normaal iedere poort dicht, tenzij je die zelf met de hand in de router open hebt gezet.<<
Voor zover als ik weet heb ik alles dicht staan. De software firewall heb ik al tijden uitstaan. Ik heb al zo vaak op dit forum gelezen, dat als ik achter een router zit, dat ik die software firewall niet nodig heb.
>>stuur via een private jouw Wan IP adres door<<
Wat bedoel je hier mee? Moet ik mijn Wan IP adres (hoe doe ik dat) via een prive mailtje naar jou toesturen?

Groetjes

Henk


Bericht 11 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:18-09-2007
 Aan:HenkMsgID:3549.11
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Moet ik mijn Wan IP adres (hoe doe ik dat) via een prive mailtje naar jou toesturen? <<
Moet niet. Mag. Jouw Wan (internet) IP adres kan je vinden door bijvoorbeeld te gaan naar http://www.whatismyip.nl/
Dat nummer kan je dan via een privé forum berichtje naar mij sturen (klik op mijn naam linksboven in dit schermpje).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 12 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-09-2007
 Aan:HenkMsgID:3549.12
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
Helemaal vergeten in de drukte; Ik heb jouw Wan IP adres gescand, en geen van de 65535 poortjes was op dat moment open.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 13 van 13

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:HenkDatum:24-09-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3549.13
 Onderwerp:video downloadForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Bedankt voor het testen. Ik heb de PC niet dag en nacht aanstaan. Ik weet niet of dat nog invloed heeft gehad op jouw test. Mocht wel zo zijn, dan kunnen we natuurlijk een tijdstip afspreken waarop je de test gaat uitvoeren en ik de PC aan moet laten staan.

Groetjes

Henk