Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:48:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hoe flashfilmpjes downloaden  (gelezen 8878 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Hoe flashfilmpjes downloaden
« Gepost op: 14 november 2009, 17:25:32 »
Bericht 1 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:06-11-2008
 Aan:AllenMsgID:4070.1
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Op de site van Adobe staan aardig wat handige videofilmpjes en die zou ik graag willen downloaden voordat deze worden vervangen door de nieuwere versies van Photoshop CS4.
http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/
(heel aardig filmpje van snel iets selecteren! http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/?id=vid0002 )
Heb nog geen filmdownloadprogramma gevonden waar dit mee kan,meestal kun je alleen maar van bepaalde standaardsites zoals youtube downloaden en ik denk dat het ook lastig is gemaakt door het feit dat de startpagina van adobe ook al in flash is.
Zit te denken om die pagina uit elkaar te halen met een flasbewerker om te kijken of ik de directe url naar zo´n filmpje kan boven water krijgen.
Of zijn er simpeler methodes? Iemand?
Groet,Paul


Bericht 2 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:06-11-2008
 Aan:PaulvMsgID:4070.2
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>> Of zijn er simpeler methodes? Iemand? <<

Ik  heb het eens geprobeerd met wget. Een Linux commandoregel programma, maar buitengewoon effectief. Daar lijkt me dit heel goed mee mogelijk. Het eerste swf bestandje had ik al binnen. Je zal je er wel in moeten verdiepen. Het is geen programma voor de "vlug klik klak klaar" brigade.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 3 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:07-11-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4070.3
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Nou knap,het lukt mij niet met al die flashcatchers;de ´main.swf´ wel maar die opent vervolgens niet door errors....
Heb jij dan downloadlokaties van .swp-files.........Dus als je mij daar 1 van geeft kan ik het gewoon daarvandaan downloaden?
En werken ze trouwens die jij gedownload hebt?
Groet,Paul


Bericht 4 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:07-11-2008
 Aan:PaulvMsgID:4070.4
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>> werken ze trouwens die jij gedownload hebt? <<

Ik  heb wget niet helemaal af laten draaien, maar volgens mij gaat dat verder goed. Alleen zal je het zelf moeten pionieren. Ik vind het hoogst interessant, maar er zit maar 24 uur in het etmaal.
Ik doe de log van mijn wget sessie hierbij. Misschien wring je daar nog wat uit.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog

Bijlagen :

wget-log
19KB


Bericht 5 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PeterDatum:07-11-2008
 Aan:PaulvMsgID:4070.5
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,

>>Of zijn er simpeler methodes? Iemand?<<
Google is your friend:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=download+swf&btnG=Google+zoeken&meta=


Peter


Bericht 6 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:08-11-2008
 Aan:PeterMsgID:4070.6
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Peter,
Ik had natuurlijk ook wel gegoogled maar dat filmpje had ik nog niet gezien.Voorlopig zit ik even met een nieuw probleem dat ik die adobe-pagina´s helemaal niet meer afgespeeld krijg,nu krijg ik die foutmelding ook bij het bezoeken van die site.
Beetje vreemd toch...........caches al zonder effect geleegd....
Groet,Paul
Bijlagen :

fout.jpg
18KB


Bericht 7 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:08-11-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4070.7
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Is dit het hele log? Volgens de tijdaanduiding zou het minder als een minuut gedraaid hebben,ik zie nog niet veel .swf binnenkomen :-) Enfin,ik heb nu een probleem erbij dat ik ze zowiezo niet meer kan afspelen die filmpjes....(ik heb nog wat controlepunten voor systeemherstel gelukkig)
Groet,Paul


Bericht 8 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Just VechtDatum:08-11-2008
 Aan:PaulvMsgID:4070.8
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>> Is dit het hele log? <<

Ja,  de hele log. Ik had even niet meer tijd en ik heb alleen gekeken of het systeem draaide. Dat deed het volgens mij.
Ik ben bang dat vriend Adobe de door jou al voorziene overgang naar CS 4 heeft doorgevoerd. Maar is dan de Wayback Machine geen uitkomst? Klik HIER.
groeten,
Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 9 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:08-11-2008
 Aan:Just VechtMsgID:4070.9
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Bedankt voor die link,ik geloof niet dat die filmpjes daar staan,wel leuke andere video´s.
(dat downloaden werkte bij mij ook wel van die videolink met een catcher maar wat ik kreeg was een html-pagina van adobe van 5 kb en geen .swp-file!)
Het is zelfs zo dat ik geeneens weet hoe ik bij die workshops moet komen vanaf de adobe-site,ik kom er via zoeken met google......
Kan iemand bevestigen dat die links die ik eerder heb gegeven wel of niet werken?
(ps. in de bibliotheek hier krijg ik ook die foutmelding.....)
Ik vind het wel wat vreemd dat ik die fout eerst kreeg na dat opslaan van main.swf ,dat is die startpagina-flash (eerste link) en toen werkte het afspelen op de site nog wel.En dan nu ook dus die foutmelding bij afspelen vanaf de site.....? Misschien een soort strafmechanisme van adobe voor m´n pogingen de filmpjes op te slaan?
Hoewel al m´n andere pc´s het nu ook niet willen afspelen en daarmee had ik niet eerder iets met deze filmpjes gedaan.
Groet,Paul
Deze werkt nog wel http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/html/vid0002.html
Was de tekstversie van dat filmpje.


Bericht 10 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-11-2008
 Aan:PaulvMsgID:4070.10
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> Kan iemand bevestigen dat die links die ik eerder heb gegeven wel of niet werken? <<
Werken bij mij ook niet, zelfde foutmelding. Voor het downloaden van Flash content kan je FlashSaver proberen, http://www.downloadatoz.com/flashsaver/download.php

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 11 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:08-11-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4070.11
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Dan weet ik dat,toch vreemde ontwikkeling dat die filmpjes niet meer werken....
Van die flashprogramma´s heb ik al verschillende geprobeerd en geen enkele kon het,het ´was´ denk ik ook streaming media en het werd gestart vanuit een overzicht in een flash,dus die link naar de echte instructievideo werd gewoon niet opgepikt.De manier die ik had gevonden waarop het zou kunnen is gewoon een deel van je scherm softwarematig ´filmen´,maar dat geeft wel kwaliteitsverlies vermoed ik en enorm grote bestanden.
Toch dank voor je tip.
Groet,Paul
De informatiepagina is er toch nog http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/about.html
alleen het start niet op.....


Bericht 12 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:11-11-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4070.12
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik weet niet of mijn klacht bij Adobe er toe heeft bijgedragen maar de links werken weer.
Groet,Paul


Bericht 13 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:11-11-2008
 Aan:PaulvMsgID:4070.13
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,
Als je een flash site bekijkt, wordt het .swf bestand naar je tijdelijke internet map gekopieerd en daarna uitgevoerd door de flash player. Dit betekend dat dit .swf bestand op je computer staat. Ik zou dus de flashfilmpjes bekijken en daarna via een zoekopdracht ( *.swf + datum van opslaan) het bestand localiseren en ergens anders opslaan.
Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 14 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:PaulvDatum:11-11-2008
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:4070.14
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Bedankt voor de truc,maar die had ik al uitgeprobeerd,voor de zekerheid nog even herhaald,en er is niks te vinden met deze zoekopdracht.Of het een .swf zou zijn weet ik natuurlijk niet echt zeker,maar ook met *.* is er niks te vinden.(> 1 Mb) Adobe wil dat duidelijk niet hebben dat dit gedownload wordt.
Groet,Paul


Bericht 15 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-11-2008
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:4070.15
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
>> Als je een flash site bekijkt, wordt het .swf bestand naar je tijdelijke internet map gekopieerd <<
Tenzij men gebruik maar van streaming technieken (en dat doen velen, zeker Adobe). Dan is er geen bestands download, maar meer vluchtig IP verkeer dat langs raast en na het beeld getoond te hebben ims blau hinein verdwijnt.
Dan werken alleen nog hack technieken (toch zien de oorspronkelijke Url te achterhalen), danwel capture technieken (het beeld 'on the fly' afvangen en opslaan).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 16 van 16

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:12-11-2008
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4070.16
 Onderwerp:Hoe flashfilmpjes downloadenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

>>Tenzij men gebruik maar van streaming technieken (en dat doen velen, zeker Adobe).<<

Ja inderdaad en om hun content te beschermen zal dat wel toegepast zijn.

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum