Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:28:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: WiFi  (gelezen 10208 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
WiFi
« Gepost op: 14 november 2009, 17:28:02 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:24-12-2008
 Aan:AllenMsgID:4113.1
 Onderwerp:WiFiForum:ws-nlcomputer
Hoi All,
In Spanje ben ik aangewezen op Internetverbinding via analoog inbellen óf ik moet met de laptop onder de arm naar een WiFi-punt. Met mijn Belkin Wireless G Notebook Card (pci-card) heeft dat vroeger altijd goed gewerkt maar tegenwoordig versleutelt men steeds meer de vrije toegang. In een bar in de buurt is men ook met WiFi gestart en gisteren trachtte ik er online te komen. De toegang is er ook versleuteld maar men geeft me vrij het correcte wachtwoord en ik zou er online moeten kunnen komen. Lukt niet helaas. Draadloze netwerkverbinding tussen de Belkin en hun WiFi is uitstekend maar mijn laptop blijft maar zoeken naar een geldig IP adres wat niet gevonden kan worden.  2 deuren verder ook heeft men ook WiFi maar daar heb ik hetzelfde probleem. Na een telefoontje met de wizkid die deze WiFi voor de bar heeft geinstalleerd, vermoed hij dat er compatabiliteitsproblemen met Telefonica zijn.  Heeft iemand een idee of er in de software iets veranderd moet worden om de zaak tóch compatible te krijgen? In de opties zijn diverse instellingen mogelijk maar daar kom ik geen wijs uit. BVD, Don
 


Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Ruud (Sysop)Datum:26-12-2008
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:4113.2
 Onderwerp:WiFiForum:ws-nlcomputer
Hallo Don,

Gebruik je die laptop ook in Nederland en heb je hiervoor een vast IP-nummer (Gateway) ingesteld met je router thuis? Het kan zijn dat naar dat IP-adres wordt gezocht. Kijk anders eens in de instellingen en zet alles op Automatisch. Ook geen DNS-server informatie invullen.

Groeten,

Ruud
Sysop NL Computer Forum



Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:26-12-2008
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:4113.3
 Onderwerp:WiFiForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
De laptop heeft tot en half jaar geleden inderdaad deel uitgemaakt van een netwerkje thuis en ik luste via de Desktop (en dus ook via de router) door naar Internet. Nu blijft de laptop in Spanje staan maar dat wil niks zeggen want alle instellingen zijn nog zoals vroeger. Ik ga het onderzoeken en kom er op terug, OK? Thanks voor de reactie en Feliz Navidad;-) Don