Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

362 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 02:42:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Persoonlijke buienradar  (gelezen 15602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Persoonlijke buienradar
« Gepost op: 14 november 2009, 17:43:00 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
Van:-> Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-07-2009
Aan:AllenMsgID:4316.1
Onderwerp:Persoonlijke buienradarForum:ws-nlcomputer

Hoi,

Ik vind die buienradar sites erg makkelijk. Alleen die kleine venstertjes, en die vrij onbeholpen landkaartjes vind ik minder.

Daarom heb ik een persoonlijke buienradarpagina gemaakt. Het ding kan full-screen, gebruikt Google maps als 'ondergrond', is volledig te zoomen en te pannen en ververst zichzelf iedere 5 minuten.
 
Snelkoppeling op het bureaublad naar dit stukje html, (http://forum.nlcomputerforum.nl/index.php?action=downloads;sa=downfile&id=22) en klaar. Deze versie doet een voorspelling van de buien in de komende 2 uur met een interval van 10 minuten. Als je stevig uitzoomt zie je linksboven de tijd van ieder frame.

Het ding is naar eigen wens in te stellen :
[<meta http-equiv="refresh" content="300"/>
[Verander 300 (300 seconden, 5 minuten) in een automatische refreshtijd die je beter uitkomt.

map.setCenter(new GLatLng(52.0,5.18), 10, G_HYBRID_MAP);

Verander de lengtegraad (52.0) en breedtegraad (5.18) in de locatie die je wenst, zodat jouw woonplaats in het centrum van het scherm komt te staan, en verander de zoomfactor (10) naar believen.

Wat mij overigens wel opvalt, is dat deze pagina onder Google Chrome een heel stuk beter oogt en stukken soepeler draait dan onder IE7. Bijkomend voordeel van Chrome is dat je via een simpele muisklik een geavanceerde snelkoppeling (zonder bedieningsfranje) op het bureaublad kan plaatsen, zodat de buienradar net een eigen programma lijkt. Ideaal.



Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
Van:Ronald BeukerDatum:12-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4316.2
Onderwerp:Persoonlijke buienradarForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Dat heb je leuk gemaakt! Ik laat 'm iets meer uitgezoomd openen, zodat ik ook de tijden kan zien. Dat werkt heel mooi zo.
Enig nadeel dat ik van de week zag (toen het flink regende), was dat je niets meer van Google Maps ziet als het echt volledig bewolkt is. <g>  Is daar nog iets aan te doen, met een één of andere transparancy instelling?
Groeten,
Ronald


Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
Van:Anthony HazelaarDatum:24-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4316.3
Onderwerp:Persoonlijke buienradarForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Dat is knap in elkaar gezet! En voor mij erg handig als mijn katten buiten zijn en ik een donkerbruin vermoeden krijg dat er een bui op komst is. Even inzoomen en en checken of die harige viervoeters gevaar lopen.
Hé, het IS een serieus praktisch gebruik!

Anthony - en nee, een half verzopen kat afdrogen omdat ie verrast werd door een stortbui is niet leuk!



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
Van:PaulvDatum:24-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4316.4
Onderwerp:Persoonlijke buienradarForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ja,wel handig,gebruik het ook vaak voordat ik een fietstochtje maak.Trouwens buienradar is ook niet altijd 100% correct met z´n buien.
Met Opera gaat het niet zo soepel,als de buien gaan bewegen worden ze zwart.Zal wel teveel van iets vergen.En de tijdstippen krijg ik ook niet zichtbaar en dat is toch wel onmisbaar vind ik.
Voorlopig nog maar gewoon naar de buienradarsite voor mij.
Groetjes,Paul


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
Van:Just VechtDatum:26-07-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4316.5
Onderwerp:Persoonlijke buienradarForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> heb ik een persoonlijke buienradarpagina gemaakt <<

Geweldig zeg! Hij doet het hier in Linux met Firefox ook puik. In full screen (toets F11) heb ik die tijd in beeld plus nog voldoende kaart  om te kunnen zien of de bui in kwestie op mijn pet zal vallen.

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog



[/color]Bericht 6 van 6

[/color]NL Computer Forum ~ Internet
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-08-2009
Aan:Ronald BeukerMsgID:4316.6
Onderwerp:Persoonlijke buienradarForum:ws-nlcomputer
Hoi Ronald,
>> Is daar nog iets aan te doen, met een één of andere transparancy instelling? <<
Ik was daar even naar op zoek maar toen kwam Kroatië er tussen. Als ik de komende dagen wat tijd vind, kijk ik of dat mogelijk is.

[/color]Michel Uphoff (NLcomputer)
[/color]Homepage

« Laatst bewerkt op: 12 februari 2010, 13:58:29 door Michel Uphoff »