Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:39:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ws-Ftp  (gelezen 6311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Ws-Ftp
« Gepost op: 14 november 2009, 20:17:40 »
Bericht 1 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:26-11-2004
Aan:AllenMsgID:1429.1
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Ik heb twee vragen over ws_ftp.

1. De bestanden staan op naam. Kunnen die b.v. op type worden gezet?

2. Ik wil een grote directory van mijn homepage onder een bestaande zetten Is er een remote variant van Alt-X?

Groeten en bedankt, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl




Bericht 2 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:27-11-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.2
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Hans,

1. Ja, dat kan. Klik op "Options --> Tabblad: Sort". Zet vervolgens een rondje vr "Sort on Extension". Doe dit voor zowel de Local als Remote-side om verwarring te voorkomen. Klik dan op OK.

2. Dit snap ik niet. Wat bedoel je precies en wat wil je precies wat er gebeurt?

Groetjes
Stefan



Bericht 3 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:28-11-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1429.3
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Stefan,

>> 1. Ja, dat kan. Klik op "Options --> Tabblad: Sort".<<

Dank je wel. Ik zal weer eens eerde naar Options gaan kijken!:-)

<<2. Dit snap ik niet. Wat bedoel je precies en wat wil je precies wat er gebeurt?

Ik heb er een grote map /Forums staan, en die wil ik onder /Paper brengen (er staan er al zo een paar bestanden.) Ik dacht: "Misschien is het mogelijk dat op de remote server zelf te verplaatsen"> Of niet?

Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl
http://ourworld.compuserve.nl/johnverbeek01/



Bericht 4 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:28-11-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.4
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Hans,

>> "Misschien is het mogelijk dat op de remote server zelf te verplaatsen"> Of niet? <<

Je kan *alles* naar de remote-server uploaden zolang je dus maar niet die 20 MB per schermnaam overschijd (of eigenlijk is het +/- 19 MB).

Groetjes
Stefan

http://tinyurl.com/yuojv



Bericht 5 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:29-11-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1429.5
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
<< Je kan *alles* naar de remote-server uploaden zolang je dus maar niet die 20 MB per schermnaam overschijd (of eigenlijk is het +/- 19 MB).<<

Het is geen kwestie van uploaden (deleten en uploaden kan natuurlijk ook). maar verplaatsen op de remote. Een map (/Forums) naar een andere plaats (/Paper /Forums).

Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 6 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:29-11-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.6
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,

Verplaatsen op een remote FTP-server is bij mijn beste weten er echt niet bij, nee. Soms inderdaad wel jammer!

groetjes,

Just


Bericht 7 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:29-11-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1429.7
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Just

>>Verplaatsen op een remote FTP-server is bij mijn beste weten er echt niet bij, nee. Soms inderdaad wel jammer!<<

Bedankt! :-).

Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 8 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:29-11-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.8
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Hans,

Tuurlijk kun je verplaatsen naar de remote-server. Als je /Forums eenmaal hebt geupload naar de remote-server kun je het vervolgens lokaal (op je HD) deleten. Dit is dus in feite "verplaatsen", alleen moet je dat handmatig doen. Maar ik zou zeker een backup achter de hand houden van hetgeen in /Forums staat. Dat geldt overigens voor *alle* belangrijke gegevens op je HD. ;-)

Nogmaals, zolang je die 19 MB maar niet overschrijd. Anders moet je een nieuwe schermnaam aanmaken en het hele zaakkie (/Forums) daar naartoe uploaden.

Kun je niet anders met Windows Verkenner bestanden naar de remote-server verplaatsen, op dezelfde manier als wanneer je bestanden van de ene map naar de andere verplaatst (lokaal dus)? Dus Ctrl ingedrukt houden en teglijkertijd het bestand naar doellocatie slepen (in dit geval de remote-server) en dan loslaten.

Groetjes
Stefan

http://tinyurl.com/yuojv



Bericht 9 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:01-12-2004
Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:1429.9
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Stefan,

Tuurlijk kun je verplaatsen naar de remote-server. Als je /Forums eenmaal hebt geupload naar de remote-server kun je het vervolgens lokaal (op je HD) deleten. Dit is dus in feite "verplaatsen", alleen moet je dat handmatig doen. Maar ik zou zeker een backup achter de hand houden van hetgeen in /Forums staat. Dat geldt overigens voor *alle* belangrijke gegevens op je HD. ;-) Tuurlijk. Mijn homepage staat in de eerste plaats op de HD, dan word' ie ook nog eens geupload.

Nogmaals, zolang je die 19 MB maar niet overschrijdt. Anders moet je een nieuwe schermnaam aanmaken en het hele zaakkie (/Forums) daar naartoe uploaden. Hij is "pas" 11,1 Mb. MJaar eens zal die er wel overheen komen! :-)

Kun je niet anders met Windows Verkenner bestanden naar de remote-server verplaatsen, op dezelfde manier als wanneer je bestanden van de ene map naar de andere verplaatst (lokaal dus)? Dus Ctrl ingedrukt houden en teglijkertijd het bestand naar doellocatie slepen (in dit geval de remote-server) en dan loslaten. Toen Just zei dat dat niet kon, heb ik maar gewist en geupload. Goed voor de volgende keer. Ik kende die truc niet. Werk nooit veel met de muis.
Ik probeerde spellingscontrole, maar ik denk dat die nog niet NL actief is.
Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl




Bericht 10 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:02-12-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.10
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Hoi Hans,

In de Windows Verkenner zou je het eens kunnen proberen van de ene map op de ftp-server naar de andere map op die server per drag en drop te slepen met bestanden. Dat heb ik ook nog nooit geprobeerd, wie weet. Met WS-Ftp gaat het zo zeker niet.

groetjes,


Reis nieuws & foto's





Bericht 11 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:02-12-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1429.11
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Just,

In de Windows Verkenner zou je het eens kunnen proberen van de ene map op de ftp-server naar de andere map op die server per drag en drop te slepen met bestanden. Dat heb ik ook nog nooit geprobeerd, wie weet. Met WS-Ftp gaat het zo zeker niet. Mooi, bedankt. Maar hoe krijg ik die spullen in de Verkenner? Met andere woorden: Hoe leest de verkenner die server? Zo maar? Onder "mijn netwerklocaties" zie ik niets als de verbinding er is.
Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 12 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-12-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.12
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer

>> Hoe leest de verkenner die server? Zo maar? <<
Dag Hans,
Nee, je zal natuurlijk eerst in moeten loggen. Moet je dat vaker doen, dan is een geavanceerde URL het meest makkelijk. De algemene syntax is dan:
ftp://inlognaam:wachtwoord@providerftpadres.tld/mapnaam
Bijvoorbeeld: ftp://JanJansen:geheim@ftp.xs4all.nl/bestanden
Helemaal mooi wordt het als je de ftp url direct laat starten door het programma waarmee je kopieert, en daar een snelkoppeling voor maakt. In het geval van de verkenner wordt het dan bijvoorbeeld:
C:\WINDOWS\explorer.exe /e, /n, ftp://JanJansen:geheim@ftp.xs4all.nl/bestanden
Met één klik op de ftp server, en de verkenner staat in mapweergave al open te wachten op het kopieerwerk. Maar... direct kopieren van een ftp-locatie naar een andere ftp-locatie kan niet. Het zal altijd via jouw computer moeten verlopen.
 

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 13 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:03-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1429.13
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Name,

>>>> Hoe leest de verkenner die server? Zo maar? Nee, je zal natuurlijk eerst in moeten loggen. Moet je dat vaker doen, dan is een geavanceerde URL het meest makkelijk. De algemene syntax is dan: ftp://inlognaam:wachtwoord@providerftpadres.tld/mapnaam << Dat begint voor mij hogere computerkunst te lijken. Ik zie tenminste niet hoe ik det in de GUI van de Verkenner kwijt moet. Of moet dat helemaal niet in de GUI? Intikken onder Start > Uitvoeren na explorer.exe? Ik kijk ook raar op van gebruik van het @-teken. Dus ook voor ftp als scheiding van klant en provider?

Helemaal mooi wordt het als je de ftp url direct laat starten door het programma waarmee je kopieert, en daar een snelkoppeling voor maakt. Vast wel heel mooi ja! :-) Maa ik houd me toch maar bij m'n ws_ftp.......



Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 14 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-12-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.14
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer

Dag Hans,
>> Ik zie tenminste niet hoe ik det in de GUI van de Verkenner kwijt moet. Of moet dat helemaal niet in de GUI? Intikken onder Start > Uitvoeren na explorer.exe? Ik kijk ook raar op van gebruik van het @-teken. Dus ook voor ftp als scheiding van klant en provider?  <<
De url zonder explorer.exe plak je gewoon in de adresbalk van de verkenner.
De geavanceerde snelkoppeling is dus gewoon een snelkoppeling (rechtsklik, nieuw, snelkoppeling, plak die hele sliert er in, daarna via eigenschappen van de snelkoppeling de adressering aanpassen aan de correcte-

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 15 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:03-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1429.15
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Michel,

De url zonder explorer.exe plak je gewoon in de adresbalk van de verkenner. Als ik in de verkenner bovenaan rechtsklik, kan de ik de adresbalk aan en uitzetten. Hoe plak ik daar een adres in?
Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 16 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-12-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.16
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer

>> Hoe plak ik daar een adres in?  <<
Dag Hans,
Rechtsklik in de adresbalk en kies plakken, of gebruik Ctrl-V

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 17 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:04-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1429.17
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Michel,

Rechtsklik in de adresbalk en kies plakken, of gebruik Ctrl-V Ik heb alleen "adresbalk" aangevinkt, en zie zo alleen het button met "adres". Als ik dan rechtsklik, buiten dat button, krijg ik de ovetige vier opties om te displayen: Standaardknoppen, koppelingen, de werbalk vergrendelen en Norton. Klik ik rechts in dat button, dan krijg ik ook nog "knop ga naar". Dat laatste aanklikken heeft geen effect. "Plakken" zie ik dus niet.
Als ik eerst ergens Alt-C doe en Alt V met de muis op dat button heeft geen effect.
Hoe zit dat nou?
Groeten, Hans.
johncharlesverbeek@zonnet.nl



Bericht 18 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-12-2004
Aan:Hans VerbeekMsgID:1429.18
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer

Dag Hans,
>> en zie zo alleen het button met "adres". <<
Waarschijnlijk geheel rects? Zorg ervoor dat de werkbalken niet vergrendeld zijn (rechtklik), en sleep via het vertikale streepje (genaamd "band") even die adresbalk wat groter. Pas als het witte adresvenster zichtbaar is, kan je er wat in plakken.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 19 van 19

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:04-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1429.19
Onderwerp:ws_ftpForum:ws-nlcomputer
Michel,

Zorg ervoor dat de werkbalken niet vergrendeld zijn (rechtklik), en sleep via het vertikale streepje (genaamd "band") even die adresbalk wat groter. Pas als het witte adresvenster zichtbaar is, kan je er wat in plakken. Gelukt! :-) Dank je wel.
Groeten, Hans.