Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

206 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:11:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ftp'en  (gelezen 5477 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Ftp'en
« Gepost op: 14 november 2009, 20:18:21 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PimmetjeDatum:27-11-2004
Aan:AllenMsgID:1430.1
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hoi Allemaal,

Vandaag heb ik, voor het eerst van mijn leven<g>, iets met ftp gedaan. Ik vond al rondneuzend, een extensie voor firefox, een ftp-client. Geinstalleerd en eens uitgeprobeerd, hier lokaal. Ik heb op de huiskamer-pc (HPC) een site gemaakt met mambo en die ik wel eens naar mijn linux-server ftp'en. Tjeempie wat gaat dat ontzettend traag!! En dat ftp'en wordt telkens onderbroken. En aan het begin werd ik gewaarschuwd voor een of ander script, dat vertragend zou werken. Kortom, ik begrijp er nog niet zo heel veel van.
Wie kan mij verder op weg helpen? Waar moet ik op letten en moet ik ook nog wat zaakjes instellen.
Oja, op de server draait Xampp, een verzameling van Apache, Mysql, PHP en Proftp.

Groetjes

Pim



Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-11-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1430.2
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hoi Pim,

Normaal gaat ftp-en juist als een speer, uiteraard binnen de maximum snelheid van je verbinding naar Internet. Daarvoor gebruik ik of WS-Ftp of onder Linux gFTP. Met Firefox heb ik het nog niet geprobeerd.

Ik vermoed dat er wellicht iets in je server wat te laag staat, maar daar ben ik niet zo in thuis.

Misschien weet n van de andere sysops wat meer in deze materie??

groetjes,

Just


Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PimmetjeDatum:28-11-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1430.3
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Vanmorgen eens met gFTP geprobeerd. Inderdaad, als een speer, maar op de verkeerde plek<g>. Kan, of moet, ik op een of andere wijze iets instellen, zodat een te kopieren map onder /srv/www/htdocs terecht komt?

Groetjes

Pim



Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:28-11-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1430.4
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hoi Pim,

Ja, even na verbinding maken naar die map bladeren! En dan pas kopieren.

Als ik bestanden naar een provider met een Linux server met Apache upload moet dat ook zo.

groetjes,

Just


Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PimmetjeDatum:29-11-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1430.5
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Ik ftp naar m'n eigen linux-server. Daar moet kennelijk nog een of ander configuratie-bestandje worden aangepast. Heb ik gedaan, maar nog geen resultaat geboekt. Had het vandaag en verder de hele week druk met andere dingen (zeurpriese en een Sara<g>).
Je hoort nog weer van mij.

Groetjes

Pim


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PimmetjeDatum:03-12-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1430.6
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Nog eens verder geprobeerd met gFTP, maar helaas geen resultaat. Ik heb dat conf-bestandje aangepast en nu kom ik wel bij de goede directory (/srv/www/htdocs). Na verbinding zie ik ook alle bestanden en directories in htdocs. Maar ftp-en, ho maar. Er wordt wel een pogong ondernomen en ik ga er ff van uit, dat een te ftp-en directory wordt aangemaakt, als-t-ie er niet is. Of moet ik nog andere rechten instellen?

Groetjes

Pim




Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:03-12-2004
Aan:PimmetjeMsgID:1430.7
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hallo Pim,

Inderdaad kan je een hele nieuwe map al dan niet met inhoud zo naar een ftp-server uploaden en dus daar een nieuwe map aanmaken. Op je eigen server zal je dan inderdaad wel rechten moeten geven, maar daar heb ik ook geen ervaring mee. Ik vermoed wel dat die rechten nog wat meer gedetailleerd kunnen worden bepaald dan bij normale ruimte in de Linux omgeving.

groetjes,


Footsteps




Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PimmetjeDatum:03-12-2004
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1430.8
Onderwerp:ftp'enForum:ws-nlcomputer
Hi Just,

Nou, ik ga dan volgende week maar eens op zoek daarnaar. Deze week komt er niets meer van, gedichten en zeurprise enz..

Druk, druk, druk<g>.

Pim