Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:15:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ghost  (gelezen 8031 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Ghost
« Gepost op: 14 november 2009, 20:36:39 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Bert (Sysop)Datum:01-07-2005
Aan:AllenMsgID:2359.1
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer

Hoi allemaal,
Vreemd: ik gebruik Ghost 7.0 en wil een image van mijn harde schijf maken. Ik heb:
Een HD met een primaire partitie op NTFS
Een tweede HD met een uitgebreide partitie met hierop twee logische stations op FAT32
Ik wil een imagebestand maken van de eerste HD naar een logisch station op de tweede HD
Van Disk naar Image: ik zie alleen drive A als ik een bestandsnaam voor de image op de doelschijf moet kiezen
Van Partitie naar Image: idem
FWIW: Van Partitie naar Partitie: ik zie twee uitgegrijsde partities van de overeenkomstige logische stations met label NO NAME, terwijl ze wel een naam hebben
Ik doe iets niet goed of zie iets over het hoofd, maar wat?

Bert
Things I have to do today: breath in, breath out (Buddhist saying)


Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:01-07-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2359.2
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer

Hoi Bert,
>> Een tweede HD met een uitgebreide partitie met hierop twee logische stations op FAT32 <<
Ik vermoed, dat het ligt aan het feit dat de tweede harddisk alleen een uitgebreide partitie heeft, en niet -zo doe ik het altijd- een primaire partitie (met een logisch station, onder Dos D:) en een uitgebreide partitie (met daarin een station, onder Dos E:).
Je start toch wel op met een W98 bootflop (Dos 7) en niet met Dos 6, want Dos 6 ziet geen Fat32. Onder Dos 7 moeten D: en E: wel zichtbaar zijn, ander hoef je niet eens iets met Ghost te gaan proberen vwb images.
Als er nog niets van belang op die tweede disk staat (of je kan het even kopiƫren), wis dan de partities op die tweede disk, en maak ze met Fdisk even opnieuw aan als aangegeven.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Bert (Sysop)Datum:02-07-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2359.3
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik had een verkeerde diskette gebruikt. Er stond MS-DOS 6 op. Nadat ik de juiste diskette had gebruikt met Win98, ging het prima.
Bert
Things I have to do today: breath in, breath out (Buddhist saying)


Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:02-07-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2359.4
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer
Bert,
>> Ik had een verkeerde diskette gebruikt. Er stond MS-DOS 6 op. Nadat ik de juiste diskette had gebruikt met Win98, ging het prima. <<
Ghost 7.0 draait onder XP. Dan moet je niet de XP partitie zelf nemen, want dan gaat het natuurlijk fout. In zo'n geval draai ik Ghost 6.5 onder DOS 7.1 (Win 98) vanaf een andere partitie.
Jij werkt met opstartschijven. Dan kan je net zo goed de Ghost startschijf nemen, geen last van verkeerde DOS. Of wat denk je van een aparte primaire partitie DOS 7.1 met o.a. Ghost?
Groeten, Hans


Bericht 5 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Bert (Sysop)Datum:02-07-2005
Aan:Hans VerbeekMsgID:2359.5
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer

Hoi Hans,
Ik werk inderdaad alleen met een bootdisk, dat vind ik het gemakkelijkst. De diskette met DOS 6 is wel bruikbaar, maar alleen voor een disk-to-disk image. Dat gebruik ik op m'n werk soms, maar in mijn geval wilde ik een echt imagebestand hebben.
Bert
Things I have to do today: breath in, breath out (Buddhist saying)


Bericht 6 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-07-2005
Aan:Hans VerbeekMsgID:2359.6
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer

Hoi Hans,
>> Ghost 7.0 draait onder XP <<
Ja en nee. Ghost 7 START onder XP, maar zal terugvallen op een Dos omgeving voor de feitelijke backup. De executable Ghost.exe echter draait alleen onder Dos (en dan bij voorkeur Dos 7 vanwege Fat 32).
Maw. je hebt niets anders nodig dan een bootable floppy met daarop Ghost.exe om images/klonen/diskcopies te kunnen maken.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina


Bericht 7 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:02-07-2005
Aan:Bert (Sysop)MsgID:2359.7
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer
Bert,
Dank je wel.
Groeten, Hans


Bericht 8 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans VerbeekDatum:02-07-2005
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2359.8
Onderwerp:GhostForum:ws-nlcomputer
Michel,
Dank je wel.
Groeten, Hans