Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

368 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 16:25:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Outlook Express over naar nwe Pc  (gelezen 16982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Outlook Express over naar nwe Pc
« Gepost op: 14 november 2009, 20:52:38 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hugo KornelisDatum:28-03-2006
Aan:AllenMsgID:2872.1
Onderwerp:Outlook Express naar nieuwe PCForum:ws-nlcomputer

Hoi allemaal,
Vlak naast me staat'ie momenteel aantrekkelijk te glimmen: mijn nieuwe computer. Een Dell, dat wel - ik moet dus nog even de harde schijf formatteren en een clean install van een OS doen om al die shareware en tryware rotzooi kwijt te raken. Scroll verder naar beneden voor de complete specs, of kijk er juist niet naar als je snal jaloers bent <g>.
Voor mijn exacte vraag zijn de specs minder relevant. Mijn vraag is namelijk: als ik straks klaar ben met installeren van de noodzakelijke programma's en alle gegevens van mijn oude computer naar de nieuwe ga overpompen, hoe kan ik dan het beste de bestaande gegevens van Outlook Express overzetten? Het gaat om zo'n 10 e-mail accounts, 5 extra mail mappen naast de standaard mappen, heel veel mailtjes in die mappen en een stuk of wat berichtregels om bepaalde mail al direct in de juistet map te krijgen. Handmatig opnieuw invoeren/aanmaken van de e-mail accounts, mappen, en berichtregels is niet leuk maar overkomelijk. Kwijtraken van mijn e-mail archief zou een groot probleem zijn.
Wat is de beste manier om dit aan te pakken? En zou dit een goed moment zijn om meteen ook maar over te stappen op een uitgebreidere versie van Outlook, bijvoorbeeld Outlook 2003? Of kan ik die overstap beter helemaal niet maken. Of wel, maar op een ander moment (één verandering tegelijk om het risico te beperken).
Alvast bedankt voor jullie meedenken!!
Groetjes, Hugo
Zoals beloofd: hier zijn de specs van mijn nieuwe 'puter:
* P920 Dual-core, 2.8MHz, 800 MHz FSB, 2x2MB cache
* 2 GB DDR2 RAM (533 MHz - in twee 1GB bankjes, dus met ruimte voor uitbreiding)
* 2 x 80 GB 7200 rpm SATA harddrive (nu als RAID-0 stripe set geconfigureerd, maar ik overweeg hier gewoon twee aparte schijven van te maken)
* DVD drive
* DVD-RW


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Ruud (Sysop)Datum:28-03-2006
Aan:Hugo KornelisMsgID:2872.2
Onderwerp:Outlook Express naar nieuwe PCForum:ws-nlcomputer
Hugo,

>>Wat is de beste manier om dit aan te pakken? <<

Outlook Express heeft een export functie waarmee je het een en ander kunt veiligstellen. Ook kun je onder de instellingen zien waar Outlook de bestanden opslaat. Deze map (of de inhoud) kun je tijdelijk ergens anders parkeren (cdrom) en die later weer terug zetten.

Het grote Outlook heeft een import functie waarmee je Outlook Express bestanden kunt importeren.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:28-03-2006
Aan:Hugo KornelisMsgID:2872.3
Onderwerp:Outlook Express naar nieuwe PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Hugo,
>> Wat is de beste manier om dit aan te pakken? <<
Voor adresboek en e-mails zijn er in principe twee mogelijkheden, op bestandsniveau of ex- en importeren.
Zoek met verkenner naar .DBX bestanden, te vinden ergens in een map diep in de guts van de computer, danwel in de map waarin je eerder mbv. de "verplaatsen van de archiefmap" functie de .DBX bestaden hebt neergezet.
Zoek met de verkenner naar .WAB (windows address book) bestand.
Nu je ze beiden gevonden hebt op een of andere manier overzetten naar een tijdelijke map op de nieuwe pc.
Je kan nu op de nieuwe pc kiezen voor vervangen van alle bestanden in de huige map met DBX-files, en voor verwijderen van het huidige WAB bestand en vervangen door het oude, dat je dezelfde naam moet geven als het eerdere .wab. bestand van de nieuwe pc.
Alternatief is via Adresboek, importeren de gegevens van het oude adresboek ophalen, en via Outlook Express, (Bestand, Importeren, Berichten, OE6, Volgende, bolletje in ".... OE6 archiefmap", bladeren tijdelijke map opzoeken,) de hele bubs te laten importeren. Maar niet alle indelingen van Adresboek (groepen) en OE worden dan overgenomen. Ik ga dus meestal voor het bestandsniveau indien beide OE versies hetzelfde zijn.
E-mail accounts kan je via Extra, Accounts, Exporteren (en aan de andere kant weer importeren) overzetten. Berichtregels zijn niet eenvoudig over te zetten.
Importeren van OE in Outlook gaat vaak niet of niet correct, hangt erg van versies af, en ik vergeet de finesses telkens.
Zet na overzetten direct weer die archiefmap van OE in Mijn Documenten (maak er desnoods een verborgen map van), zodat de mails bij een eventuele backup van documenten ook meekomen. Iets dergelijks is ook mogelijk voor WAB, moet je maar even een gil geven.
Leuke pc, 2x80 is wat minder dan ik zou verwachten, een instapschijf is tegenwoordig 200GB. In stripe zou ik ze niet laten, leuk voor video, maar niet leuk voor de betrouwbaarheid. Je zou de tweede harddisk als Mirror op kunnen zetten, of als tweede disk met een Ghost image van de eerste + nog sloten ruimte voor userbackups, data enzo.
Voor zo'n Ghost image heb je niet veel mneer nodig dan een opstartbare cd of flop en Ghost.exe (2003 voor schrijven naar ntfs). Als je de schijven nog in moet delen, is het zelfs mogelijk het zo te bouwen dat je via een muisklik een volledig automatische Ghost image maakt of terugzet. Erg handig voor computers die vaak in het ongerede raken door spelletjes.

Michel Uphoff (Nlcomputer Forum)
Homepage

Gewijzigd 28/03/2006 13:27 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hugo KornelisDatum:28-03-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2872.4
Onderwerp:Outlook Express naar nieuwe PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Leuke pc, 2x80 is wat minder dan ik zou verwachten, een instapschijf is tegenwoordig 200GB.
Jep. Ik heb 'm dan ook voor een luttele 770 euro ex BTW - zelfs met BTW erbij nog onder de duizend.
Bedankt voor je adviezen (geldt ook voor Ruud). Ik ga ermee aan de slag.
Groetjes, Hugo


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:28-03-2006
Aan:Hugo KornelisMsgID:2872.5
Onderwerp:Outlook Express naar nieuwe PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Hugo,
Ik gebruik voor het maken van een backup van mijn e-mail en adresboek een hulpgrammatje OEbackup (zie bijlage). Zet alle bestanden in een door jou bepaalde map en voer het programma setup.exe uit.
Het maken van een backup van mijn accounts doe door de menu optie Extra -> Accounts en dan een account te selecteren en deze te exporteren. Later kun je deze zo weer importeren.
Veel succes.Groetjes
Henk



Bijlagen :



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s

SETUP.LST
4KB

OEQB.CAB
1908KB (2MB)

setup.exe
137KB
Van:Bert (Sysop)Datum:29-03-2006
Aan:Hugo KornelisMsgID:2872.6
Onderwerp:Outlook Express naar nieuwe PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Hugo,
Het linkje naar dat OEBackup van Henk is:
http://www.oehelp.com/OEBackup/Default.aspx

Bert
_____________________________
My Personal Buddhism Homepage