Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

181 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:39:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Video naar PC  (gelezen 14434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Video naar PC
« Gepost op: 14 november 2009, 20:53:33 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:27-04-2006
Aan:AllenMsgID:2926.1
Onderwerp:Video naar PCForum:ws-nlcomputer
Hallo allemaal,

Ik wil graag een oude video opname mbv een oude video recorder op mijn PC zetten, bewerken en op DVD zetten.

Ik heb een grafische kaart Ti4200 Sparkle (nVidea chip) met VIVO. Achter in mijn video heb ik een scartkabel met een composiet (geel) uitgang die ik aansluit op de VI van mijn PC (gele aansluiting) en audio uitgang (tulp stekkers) die ik aansluit op de Line in van de geluidskaart.

Nu wil ik via Windowsmovie maker de film opnemen, maar er komt een foutmelding: "Er is geen videovaslegapparaat gevonden. Controleer of een apparaat is ingeschakeld en goed aangsloten is en probeer het opnieuw".

Wie kan mij helpen?

Groetjes
Henk


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-04-2006
Aan:HenkMsgID:2926.2
Onderwerp:Video naar PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Ti4200 Sparkle <<
Als ik het goed heb wordt bij die kaart Power Director software geleverd voor het vastleggen van video. Ik neem aan dat hiermee ook de benodigde video capture drivers worden geïnstalleerd. Heb je al geprobeerd om eerst op te nemen via dat Power Director? Je hebt i.i.g. die Video Capture drivers nodig, misschien kan je ze ook apart installeren, dat weet ik niet.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage


Gewijzigd 27/04/2006 16:07 CET door Michel Uphoff (Sysop)


Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:27-04-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2926.3
Onderwerp:Video naar PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Ik heb eerst Powerdirector geïnstalleerd. Toen werd de video nog niet herkend. Vervolgens ben ik met verkenner gaan zoeken naar drivers op de bijgeleverde cd en heb deze geïnstalleerd. Vervolgens werd de video wel herkend. Ik kan nu met Windows Movie maker inderdaad een opname maken. Maar met Pinnacle en Powerdirector krijg ik nog steeds een foutmelding.
Welke PAL/NTSC/SECAM instelling moet ik gebruiken?
Groetjes
Henk


Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:28-04-2006
Aan:HenkMsgID:2926.4
Onderwerp:Video naar PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Ik heb eerst Powerdirector geïnstalleerd. Toen werd de video nog niet herkend. Maar met Pinnacle en Powerdirector krijg ik nog steeds een foutmelding. <<
Het lijkt er dus inderdaad op dat je alleen die capture driver nodig hebt om met Movie Maker aan de slag te kunnen. Ik weet niet of het een goede zaak is Pinnacle en Power Director tegelijk geïnstalleerd te hebben; ze verrichten een aantal overlappende taken. Deïnstalleer ze beide geheel, en installeer alleen degene die je echt nodig hebt.
>> Welke PAL/NTSC/SECAM instelling moet ik gebruiken? <<
Pal (meestal zonder achtervoegsel).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:07-05-2006
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:2926.5
Onderwerp:Video naar PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>Ik weet niet of het een goede zaak is Pinnacle en Power Director tegelijk geïnstalleerd te hebben<<
Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen om met PowerDirector een film in het bestandsformaat *.AVI op de harde schijf te zetten. Vervolgens kan ik deze dan met Pinnacle bewerken en de film op DVD oid branden. Alles lijkt goed te gaan.
De foutmelding komt alleen als ik in het scherm (zie bijlage) Profile Setup de optie "Video for Movie Disc Production"  kies, en vervolgens een opname wil maken. Kies ik voor de optie "Video for General Purposes" , dan werkt het wel.
 
>>Pal (meestal zonder achtervoegsel).<<
Zie de bijlage. Ik dacht ook dat we hier in Nederland Pal/Secam gebruiken, maar, na wat experimenteren, kreeg ik met de instelling "30 (Full motion NTSC)" het beste beeld tijdens de previeuw. Toch vreemd.
 
Groetjes
Henk



Bijlagen :



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s

Profile_Setup.JPG
27KB

AVI_Profile.JPG
30KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-05-2006
Aan:HenkMsgID:2926.6
Onderwerp:Video naar PCForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Ik dacht ook dat we hier in Nederland Pal/Secam gebruiken <<
Jazeker, Ntsc (ook wel gekscherend "Never The Same Color" genoemd, vanwege de mindere kwaliteit), is geen nederlandse standaard. Dus het is inderdaad wel wat vreemd dat je daarmee de beste kwaliteit krijgt. Waarin speel je de DvD af, alleen op de pc?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage