Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

133 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:31:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Zomaar een verzameling tooltjes  (gelezen 12669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Zomaar een verzameling tooltjes
« Gepost op: 14 november 2009, 20:55:59 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Ronald BeukerDatum:13-08-2006
Aan:AllenMsgID:3040.1
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer

(Bron: http://www.computerperformance.co.uk)
Onderstaand is een schaamteloze copy/paste vanuit een nieuwsbrief. Er zitten volgens mij wel wat leuke dingen bij.

Tim Says: We are now using a new application from Secure Wave called Application Control. It basically creates a White List of every exe, cpl, etc etc. If the executable is not on the White List, it will not run.  So far Sanctuary has proven very easy to setup and maintain.
Secure Wave Say: Sanctuary preserves the security of your environment while dramatically minimizing the inherent risks of downloading or installing new applications. Here's how it works: When a user attempts to launch a non-centrally authorized executable, a dialogue box will appear that offers the option to deny or accept the launch. If it comes from a trusted and known source, the choice, obviously, would be to authorize. If a dialogue box appears after merely opening an email or an attachment, the choice would be to deny.
Free 30 day Evaluation
http://www.securewave.com/sanctuary_ACD.jspProblem, you have an undecipherable event id in one of your logs.  Solution, look at the column headings in your Event Viewer, go to the eventid.net site and enter your Event ID and Event Source in the dialog boxes and eureka an answer.  Not infallible, but a useful resource for researching those system and application log problems.
http://www.eventid.net/search.aspCmdow is a Win32 command-line utility for NT4/2000/XP/2003 that allows windows to be listed, moved, resized, renamed, hidden/unhidden, disabled/enabled, minimized, maximized, restored, activated/inactivated, closed, killed and more. Cmdow is 31kb standalone executable.
http://www.commandline.co.uk/cmdow/Mentioning nmap last week prompted Allen to draw our attention to Win Nessus.  The Win-Nessus project is intended to develop a Nessus server port for win32 platforms, and fully compatible with NASL scripting language and Nessus plugins. And if possible, compatible with the original Nessus clients.
When researching Win Nessus, I collected a bonus in the form of re-discovering the Source Forge site. http://sourceforge.net/projects/win-nessus/Copy Handler, also known as CH, is a small tool designed for copy/move files and folders between different storage medias (hard disks, floppy disks, local networks, CD-ROMs and many other). Advantages of the program include: copying data at up to 6-7 times faster than standard MS Windows copying (when copying data from one partition to another on the same physical hard disk).  You get full-control over the copying/moving process by pause, resume, restart and cancel features.
For those who love switches, CH is fully customizable - over 60 detailed options - from setting language (multiple languages) through auto-resume on error, shutting down system after copying finished to very detailed and technical (customizing copy/move thread - buffer sizes, thread priority, ...) ending on sounds on specific events.
Incidentally, CH and many of the other utilities on this page have won awards.  Independent recognition by trade publications is a good 'Litmus Test' when you are quickly evaluation a new utility.
http://copyhandler.com/index.php?page=ch1desc


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:19-08-2006
Aan:AllenMsgID:3040.2
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald ,

>> Er zitten volgens mij wel wat leuke dingen bij <<

Vooral dat Copy Handler lijkt me wel wat. Heb je dat zelf toevallig al geprobeerd?

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:19-08-2006
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3040.3
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Copy Handler lijkt me wel wat <<
Ik heb het niet geprobeerd (en was het ook niet van plan te gana doen). Wel heb ik nog een andere leuke tool die mogelijk kan helpen, ik gebruik het al weer een poosje en ben zeer tevreden. Het is TortoiseSVN/Subversion, een tool die bij softwareontwikkelaars wordt gebruikt voor versiecontrole.
Zelf gebruik ik het ook voor versiecontrole van sourcecode, maar ook voor het synchroon houden van m'n datadirectory op een pc bij een klant en m'n pc op kantoor (en die twee kunnen elkaar niet rechtreeks vinden...). Ik heb thuis een server staan waarheen/waarvandaan alles gesynchroniseerd wordt. Werkt prima, ik kan zelfs vrij eenvoudig oude versies van documenten terugplaatsen.
Eerst had ik alles op een USB stick staan, maar inmiddel heb ik het over meer dan een paar GB aan data en dan wordt dat toch wat veel ;-). met TortoiseSVN synchroniseer ik tegen het eind van een werkdag de verschillen veroorzaakt door mijn werkzaamheden die dag (nou ja...) en kan later op kantoor gewoon verder met dezelfde documenten, ideaal voor mij.
TdJ


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:19-08-2006
Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:3040.4
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer
11
Hoi Tony ,

>> met TortoiseSVN synchroniseer ik tegen het eind van een werkdag de verschillen <<

Dat klinkt wel erg interessant voor mijn werk. Als ik het goed begrijp ook nog Open Source, dus geen gezeur met licenties aanschaffen enzo.
Ik heb al aardig wat Open Source op onze werklaptops gezet, waaronder GIMP. Nou wordt daar weinig mee gewerkt, maar laatst vond één van de collega's het en kwam met enthousiaste verhalen aan. Het laten aanschaffen van software is een enorme crime en bij Open Source heb ik dan twee keer voordeel.

Dat Subversion, is dat wat Linus Torvalds tegenwoordig ook gebruikt bij de ontwikkeling van de Linux kernel?

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer7676



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:21-08-2006
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3040.5
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Dat Subversion, is dat wat Linus Torvalds tegenwoordig ook gebruikt bij de ontwikkeling van de Linux kernel? <<
Zou kunnen, SVN en CVS zijn dacht ik in die wereld twee bekenden (microsoft heeft SourceSafe). Ik ben het zelf een poosje geleden gaan gebruiken voor een project waar we met tweeen aan werken, en ik moet zeggen, tot volle tevredenheid (en ik ben het dus ook voor documenten in een ander project gaan gebruiken)
TdJ
 


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Ronald BeukerDatum:01-01-2007
Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:3040.6
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer

Beste Just,
>> Vooral dat Copy Handler lijkt me wel wat. Heb je dat zelf toevallig al geprobeerd? <<
Ja, maar ik vond het niks--werkte érg traag. Maar dat kan ook met het netwerk op m'n werk te maken hebben. <g>
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just VechtDatum:01-01-2007
Aan:Ronald BeukerMsgID:3040.7
Onderwerp:Zomaar een verzameling tooltjesForum:ws-nlcomputer

Hoi Ronald ,

>> ik vond het niks--werkte érg traag <<

Dan wacht ik nog wel even. Leuke ideeen zijn niet altijd zinvolle oplossingen. Hartelijk dank voor het spelen van Proef Konijn!

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer