Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

230 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:00:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Twee problemen  (gelezen 13470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Twee problemen
« Gepost op: 14 november 2009, 20:58:41 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:06-01-2007
Aan:AllenMsgID:3225.1
Onderwerp:twee problemenForum:ws-nlcomputer

Hoi All,
Mijn buurman heeft pc-problemen maar deze keer krijg ik ze niet opgelost.
1. Er wordt bij opstarten altijd nieuwe hardware ontdekt te weten 'infrared'. Het stuurprogramma is echter niet goed of helemaal niet geinstalleerd en installeren wil van geen kant lukken. Op mijn eigen pc zie ik in Apparatenbeheer helemaal geen infrarood staan. Wil ik het bij de buurman de-installeren krijg ik de melding dat het niet gedeinstalleerd kan worden omdat het onderdeel uitmaakt van het opstarten. IK heb het stuurprogramma inmiddels maar tijdelijk uitgeschakeld. Opstarten verloopt nu zonder melding 'Nieuwe hardware gevonden' maar eigenlijk zou het niet moeten op deze manier.

2. Het tweede probleem is vervelender: hij maakt veel gebruik van Photosuite 8.1. Daar doet zich plots het volgende voor: zodra hij een foto voor zich heeft en die wil editeren verschijnt de melding: "er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in het station. De pc bevat geen diskettestation. Wel een CDRom, een DVD recorder en een station I t/m K voor memorycards.
Ik heb Photosuite ge-deinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd maar de melding blijft alsmaar verschijnen.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Don

 


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:06-01-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3225.2
Onderwerp:twee problemenForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
Dat IR apparaat zit in de ene pc wél en in de andere niet ingebouwd. Vaak is er wel een chip aanwezig, maar geen IR zender/ontvanger. In dit geval is het het beste om die IR in het Bios uit te zetten. Weet je niet hoe dat moet dan is de door jou gekozen optie de beste. Gewoon die overbodige driver in apparaatbeheer uitzetten.
Wordt er wel degelijk gebruik gemaakt van IR, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Dan zal men op zoek moeten naar de correcte drivers bij de mobo fabrikant.
Dat Photosuite (yèchh..) staat bekend om dit probleem. Er is (nog) geen oplossing voor. Photosuite gaat domweg ALLE drive's na bij editen op zoek naar Sony memory (lekker hè?, vast geleverd bij een Sony camera). Niet aangesloten apparaten (zip drive's maar ook memory sloten) geven een foutmelding af als er niets (zip disk, Sony memory stick, Sony camera) in zit. Photosuite meldt dit.
'Oplossingen' van Roxio:
Negeren, en op cancel drukken bij de melding,
Een zip disk in het apparaat steken dat deze melding veroorzaakt.
Een Sony geval (stick, camera) aanluiten op de computer
Betere oplossing:
Al die Sony-shit netjes deïnstalleren, kijken of gewoon met de verkenner die camera te bereiken is (meestal wel).
Gewoon met de verkenner nette mapjes voor die foto's maken en de foto's van de camera in die mapjes slepen. Sony CD als bierviltje gebruiken. Iets als PaintShop Pro gebruiken om te editen (als dat al nodig is).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:06-01-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3225.3
Onderwerp:twee problemenForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Wederom bedankt. Het infrarood laten we dus maar staan zo. Wat Photoshop betreft, ik heb maar één prima buur en dat wil ik graag zo houden;-) dus ik zal hem aanraden uit te dokteren welk station Photoshop aan het zoeken is.

Don
 


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:07-01-2007
Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3225.4
Onderwerp:twee problemenForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> Wat Photoshop betreft <<
Had hij maar Photoshop, daar is niks mis mee (behalve misschien wat te zwaar voor iemand die simpele taken wil). Het is Photosuite, een -halfwas maar ja gratis dus- dingie.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:07-01-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3225.5
Onderwerp:twee problemenForum:ws-nlcomputer

Michel,
Zei ik Photoshop? Pfff, ik bedoel uiteraard Photosuite. T'is de leeftijd zullen we maar zeggen...

Don