Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:23:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: BackUp  (gelezen 10534 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
BackUp
« Gepost op: 14 november 2009, 21:05:07 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:harryhuygenDatum:30-05-2007
Aan:AllenMsgID:3399.1
Onderwerp:Back upForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Ik wil een back up van m'n harde schijf maken via Nero.
Als ik een deel van de harde schijf backup, b.v. Windows, dan geeft Nero de vogende informatie
1) Sommige bestanden kunnen niet gecomprimeerd worden .
2) Fout opgetreden bij lezen van bestand tijden compressie.
3) Bestand wordt geopend in gedeelde modus.
Het eind resultaat is dat het back up proces is muslukt.
Is het mogelijk om van de gehele harde schijf een back up te maken incl. Program Files, Windows, Documents en Settings etc.
Ik heb het al diverse malen op verschillende manieren geprobeerd maar het back up mislukt steeds.
Misschien dat iemand hier een antwoord op weet.
Zo ja, dan alvast bedankt.
M.v.g. Harry 


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-05-2007
Aan:harryhuygenMsgID:3399.2
Onderwerp:Back upForum:ws-nlcomputer

Hoi Harry,
>> Als ik een deel van de harde schijf backup, b.v. Windows <<
Even kort door de bocht: Je wilt een motor repareren terwijl hij draait. Dat gaat bijna nooit goed.
Windows (en mogelijk ook andere programma's) verandert voortdurend dingen, schrijft bestanden en logs naar de harddisk, werkt het register bij, heeft bestanden in gebruik enzovoort. Dus een backup van Windows maken onder windows zelf gaat door deze veranderingen bijna nooit goed, en is op zijn minst onbetrouwbaar.
Ze zou kunnen kijken of afsluiten van alles wat je niet nodig hebt iets uitmaakt, maar ik zie er weinig heil in.
De beste methode om een betrouwbare backup te maken van een hele harddisk is die backup maken terwijl Windows zelf niet draait, of geheel 'uitgeschakeld' is . Zeg maar 'van buitenaf'.
Zeker bij het maken van een complte backup van een systeem is het vaak de bedoeling dat deze backup terug gezet kan worden bij problemen met het besturingssysteem zelf. M.a.w. ook als Windows zelf niet meer werkt, is het toch wel prettig als je in een paar minuten weer 'in de lucht' kan zijn. Een programma dat alleen onder Windows kan werken is dan niet zo waardevol. Als je echter van een cd of floppy op kan starten in zo'n geval en zonder Windows nodig te hebben de hele boel terug kan zetten is dat erg veel waard. Ik denk niet dat dat met dat Nero dingetje kan.
Imaging programma's als Ghost kunnen dit. Hoewel de nieuwste versies wel vanuit Windows gestart worden, rebooten ze in een eigen omgeveving of maken de backup via allerlei truc's zonder dat Windows zelf actief is. Een heel betrouwbare methode is ghost.exe van Ghost 2003 op een opstartbare floppy (of cd/dvd) zetten en daarmee een image te maken naar een tweede harddisk of cd's, DvD's, Usb drive's). Met deze kleine Ghost.exe kan je kopieën of backups maken van harddisk of partities onder Windows 98/Me/2000/XP en Vista.
Ook met een programma als True Image van Acronis kan dit. Zie HIER voor meer info



Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:harryhuygenDatum:15-06-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3399.3
Onderwerp:Back upForum:ws-nlcomputer

Beste Michel,
Sorry voor late reactie. Ben er een tijdje tussenuit geweest.
De start van je antwoord  "even kort door de bocht" maakte alles duidelijk.
Echter, hoe een backup van de gehele HD is mij onduidelijk.
Een betrouwbare methode "Ghost.exe" zegt mij niet zoveel.
Ik heb wel de "True Image van Acronis " gedownload.
Maar dit programma  is mij niet geheel duidelijk. Hoewel mijn engels redelijk is kom ik er toch niet uit.
Gaat het te ver om je te vragen hoe met dit programma te handelen?
( ik zou dat kunnen begrijpen )
In ieder geval bedankt dat je mijn vorige mail wilde beantwoorden met daarin de oplossing van mijn probleem
Vriendelijke groet,
Harry Huygen 


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:15-06-2007
Aan:harryhuygenMsgID:3399.4
Onderwerp:Back upForum:ws-nlcomputer

Dag Harry,
Helpt deze korte handleiding op Acronis je verder? http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=90
Ghost is een commercieel product van Norton met een heel goede reputatie. http://www.symantec.com/themes/ghost/index.jsp
Vriendelijke groeten,
Hans
 
 


Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:harryhuygenDatum:21-06-2007
Aan:Hans Le Roy/WUGNETMsgID:3399.5
Onderwerp:Back upForum:ws-nlcomputer

Beste Hans,
Bedankt voor de mail. Je hebt mij enorm geholpen.
Met vriendelijke groeten,
Harry