Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

228 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:53:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: MediaPlayer 10 is traag  (gelezen 17460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
MediaPlayer 10 is traag
« Gepost op: 14 november 2009, 21:09:15 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:19-07-2007
Aan:AllenMsgID:3487.1
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hallo,
Ik gebruik mediaspeler 10 (XP) om m'n muziek te beluisteren en te ordenen. Ik heb inmiddels ca 2200 liedjes op de hardeschijf staan. Ik heb deze allemaal al een keer in de database van MP10 gehad, maar daardoor werd de database traag. Nu heb ik nog maar 10 liedjes in de database staan in de hoop dat de database nu sneller zou zijn, maar de database is nog steeds traag. Hoe kan dit?
Tevens is het zo dat als je bijvoorbeeld in de database het genre van een liedje verander, dan wordt deze verandering ook doorgevoerd bij de eigenschappen van het liedje (mp3 bestand). Echter dit kan soms heel lang duren voordat deze verandering is doorgevoerd.
Heeft iemand nog tips, zodat alle veranderingen die ik aanbreng in de database, wat sneller worden doorgevoerd in het MP3 bestand?

Groetjes

Henk


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Ruud (Sysop)Datum:23-07-2007
Aan:HenkMsgID:3487.2
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hallo Henk,
>>Heeft iemand nog tips, zodat alle veranderingen die ik aanbreng in de database, wat sneller worden doorgevoerd in het MP3 bestand?<<
Ik gebruik de mediaplayer niet door de onderdelen die je allemaal met dit programma activeert en daardoor erg traag wordt...vooral het constant verbinding maken met Internet vertraagd de Mediaplayer. Je kunt daarom 2 dingen doen:
- kijk de instellingen goed na en schakel opties uit die verbinding maken met het internet of andere nutteloze zaken activeren. Vanuit het startmenu > uitvoeren > msconfig kun je ook zien welke startopties naar Windows mediaplyer verwijzen.
- download WinAmp, installeer deze en stel deze in als je standaard mediaplayer
------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:31-07-2007
Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3487.3
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hoi Ruud
>>kijk de instellingen goed na en schakel opties uit die verbinding maken met het internet of andere nutteloze zaken activeren<<
Zoals?
>>Vanuit het startmenu > uitvoeren > msconfig kun je ook zien welke startopties naar Windows mediaplyer verwijzen<<
Ik kan hier geen verwijzingen vinden.

Groetjes

Henk


Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PeterDatum:31-07-2007
Aan:HenkMsgID:3487.4
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer
Henk,

Misschien is deze link een tip: http://thegreenbutton.com/forums/thread/32314.aspx


groeten, Peter



Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Ruud (Sysop)Datum:17-08-2007
Aan:HenkMsgID:3487.5
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hallo Henk,
[i.v.m. mijn vakantie een wat late reactie]
Onder de instellingen heb je diverse tabbladen bv Mediabibliotheek waarin je kunt aangeven of er info op het internet gezocht moet worden. Loop ook de instellingen onder Pivacy na. Heeft de tip van Peter iets opgeleverd?
------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)




Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:30-08-2007
Aan:PeterMsgID:3487.6
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
Interessant verhaal. Ik heb m'n eigen database leeggemaakt en even gecontroleerd hoe groot het bestand nu is. Dit is iets meer als 1,5 MB.
Dit lijkt me dus niet een reden om de database op een ramdisk op te slaan.
Misschien is het probleem dat er veel nummers in de directory staan.

Groetjes

Henk


Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:30-08-2007
Aan:HenkMsgID:3487.7
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
>> Misschien is het probleem dat er veel nummers in de directory staan. <<
2200 is veel, want bij pakweg 4 MB per stuk heb je het over 8 GB in één map. Heb je al gekeken (als test) of het wat uitmaakt als je pakweg 2000 mp3's tijdelijk naar een andere map verplaatsts? Zo ja, verdeel dan de mp3's over meer mappen. Per genre, of op naam of zo)


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:HenkDatum:31-08-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3487.8
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
>>2200 is veel<<
Ik heb even de bibliotheek helemaal leeg gemaakt en WMP opnieuw muziek bestanden laten zoeken in de map mijn muziek. Er zijn nu 2278 bestanden toegevoegd (zie bijlage)
>>heb je al gekeken (als test) of het wat uitmaakt als je pakweg 2000 mp3's tijdelijk naar een andere map verplaatsts?<<
Nee nog niet.
Ik heb ook van de meeste bestanden ook de mediagegevens, waardoor er extra bestanden in de mappen staan. Ik heb even de eigenschappen van de map mijn muziek bekeken, maar daar zag ik dat het er toch wel HEEL veel bestanden en mappen zijn (zie bijlage)
Ik denk dat ik er dan ook goed aan doe, dat als ik media gegevens wil bijwerken, dat ik de bibliotheek eerst leeg maak en de bestanden die ik voorlopig niet wil bewerken even in een andere map zet (niet onder de map mijn muziek).

Groetjes

Henk



Bijlagen :



Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s

muziek_in_WMP.JPG
19KB

eigenschappen_mijn_muziek.JPG
32KB
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:31-08-2007
Aan:HenkMsgID:3487.9
Onderwerp:Mediaplayer 10 database is traagForum:ws-nlcomputer

Hoi Henk,
Misschien is het artikeltje in http://fw190a8.blogspot.com/2007/05/best-media-player-for-large-collections.html ook interessant voor je.
Naar ik begrepen heb zijn Media Player 11 en Windows Media Center nóg trager bij grote collecties. Quote "Slow as shit on Pluto"


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage