Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

139 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 13:33:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Acrobat 8 groot-groter-grootst  (gelezen 14523 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Acrobat 8 groot-groter-grootst
« Gepost op: 14 november 2009, 21:11:44 »
Bericht 1 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just VechtDatum:10-10-2007
Aan:AllenMsgID:3587.1
Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

Goedenavond ! ,

Ik heb deze week versie 7 door de nieuwe Adobe Acrobat versie 8 vervangen op mijn werkportable. Afgezien van door mj persoonlijk niet erg gewaardeerde Windows Vista stijl die hier toch ook wel wordt gevolgd vind ik het vooral een ongelooflijke ruimtevreter.

Ik stond al verbouwereerd te kijken toen tijdens de installatie 490 MB aan bestanden naar de harde schijf werden gekopieerd. Naderhand bleek de installatiemap ruim 1,2 GB te beslaan. Tjongejonge, zeg! Ik ben nog even naar de systeemvereisten op de Adobe site gaan kijken. Ja, dat is normaal. Die 490 MB noemen ze dan optioneel. Maar die gingen dus wel met een normale installatie mee.

Mijn persoonlijke bestanden en instellingen meenemen? Neehoor! De twee in Documents and Settings door het programma zelf opgeborgen stempel-bestanden waren weg, evenals mijn opgeslagen beveiligingsinstellingen.
Voor privé gebruik is dit programma trouwens absoluut niet nodig. Met programma's als PDF995 en Cute PDF kan je ook pdf bestanden maken. Die programma's kosten niets en als je geen reclameboodschappen wil nog steeds heel weinig. En dan doen ze het soms nog beter dan Adobe Acrobat.
Het gratis Office pakket OpenOffice maakt standaard desgewenst al een pdf-je met één druk op de knop.Ik heb het hier trouwens alleen even over de Windows machines. In Linux is het maken van een pdf nagenoeg door het hele systeem heen ingebed. Naast je normale printer is er een "PDF" printer. Inplaats van een papiertje in de printer stoppen moet je een bestandsnaam opgeven en klaar is kees.
groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 2 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-10-2007
Aan:Just VechtMsgID:3587.2
Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Adobe Acrobat versie 8  <<
Fraai stukkie bloatware. Op mijn werk, voor mijzelf en mijn klanten gebruik ik sedert pakweg 1,5 jaar Foxit reader. Gratis, nederlandse taal aanwezig, handige plugin's (je kan er ook mee annoteren). Klein, snel en stabiel. Laat Adobe maar een puist krijgen met die zooi van ze.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Just VechtDatum:10-10-2007
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3587.3
Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

Hallo Michel,

>> Foxit reader <<

Als je alleen de reader nodig hebt is dat een absolute aanrader. Inderdaad.  Even als service voor onze meelezers: je vindt hem hier: http://www.foxitsoftware.com/

Wij moeten op het werk vooral ook PDF bestanden maken. Die moeten verder beveiligd zijn tegen ongewenste veranderingen en de keuze voor Adobe Acrobat staat ook hedentendage nog steeds absoluut niet open voor verdere discussie.
Maar dat zal dan gezien de ingeslagen weg toch wel een keertje gaan komen.
Overigens misschien nog even wel het vermelden waard: ik maak ook wel PDF's in een heel hoge kwaliteit met de combinatie OpenOffice en Scribus. Als je wilt weten wat je daarmee kan bereiken, kijk dan eens naar dit bestand in onze bestandensectie dat ik op die manier gemaakt heb.
Als je ooit eens iets voor school moet maken (scriptie, boekbespreking, verslag) en je wilt er iets geweldigs van maken is dit tweetal een aanrader.
Hartelijk dank voor de aanvulling, Michel!

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 4 van 8

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:10-10-2007
Aan:Just VechtMsgID:3587.4
Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

Hoi Just,
>> Wij moeten op het werk vooral ook PDF bestanden maken. <
Daar gebruiken wij ook al geen Acrobat meer voor (zelfde reden: Bloatware). The Broadgun PdfMachine kost een droppie in wat grotere hoeveelheden (er zijn overigens ook gratis alternatieven), en het ding is vreselijk handig.
Het opmaken van de tekst (of wat dan ook) gaat gewoon in Word/Excel/Powerpoint of wat dan ook, als het maar een Windows printer ondersteunt, kan er een Pdf van gemaakt worden. De PdfMachine is als surrogaat printerdriver aangemeld. Zodra je afdrukt wordt er een pdf aangemaakt.Instelmogelijkheden zijn voor ons voldoende:

    Wel/geen beveiliging 40 of 128 bits encryptie beveiligen tegen, afdrukken, wijzigen, tekst selecteren, toevoegen van annotaties wachtwoord om te openen en/of om permissies te veranderen watermerk stationary meegeven van parameters direct naar mail doorsturen auto opslaan in bepaalde locatie auto document titel instelbare resolutie en .jpg kwaliteit auto openen in pdv vieuwer ondersteunt commandline input na aanmaken ondersteunt parameter parsing
    [/list]Om wat ingewikkelder zaken met Pdf's te doen, zoals samenvoegen, splitsen, herschikken, pagina's verwijderen of invoegen, roteren, spiegelen, hersorteren en dergelijke gebruiken wij pdf shelltools dat heel handig gewoon aan de rechtklik van de verkenner hangt. Is ook al piepklein, kost ook al bijna niks (300 euro voor een onbeperkt aantal licenties).
    We hebben zo ongeveer 400 computers uitgerust met een pdf creator, reader/annotator en splitter/merger/sorter voor nog geen 1500 euro. Pakweg 4 euro per pc. En het werkt snel en erg eenvoudig en gebruikt alles bij elkaar pakweg 1/100 van de bronnen die Adobe nodig meent te hebben.Laat Adobe maar van een ander rijk worden, ik erger mij al jaren aan hun steeds meer opgeblazen en steeds onhandelbaarder monsters.


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage


    Gewijzigd 12/10/2007 8:54 CET door Michel Uphoff (Sysop)


    Bericht 5 van 8

    NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
    Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:12-10-2007
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3587.5
    Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

    Zelfs op een Mac is Acrobat absurd groot en duurt het laden gewoon lang. Vandaar dat nagenoeg iedereen "Voorvertoning" gebruikt en standaard programmatje wat van alles en nog wat kan vertonen inc. PDF.
    En dat programma is slechts 4% van de omvang van Adobe!
    <evil mode>
    Onder OSX heb je geen zaken als Broadgun ($$$) nodig want vanuit elk programma kun je een .PDF maken simpel door printen en dan voor 'naar PDF' kiezen en krijg je ook nog opties voor comprimeren enzovoort.
    </evil mode>
    Helaas ontberen "Wij van OSX" nog steeds de broodnodige virussen, trojans en ander tuig en voelen ons toch wel een beetje ten achtergesteld bij de Wonderschone Wereld van Microsoft.
    't Is niet eerlijk!


    Bericht 6 van 8

    NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:12-10-2007
    Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:3587.6
    Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ton,
    <>
    >> Onder OSX heb je geen zaken als Broadgun ($$$) nodig <<
    Nee, maar wel vaak een tweede besturingssysteem al dan niet gevirtualiseerd ($$$). Je betaalt veel meer voor zo'n Mac (+$$$), en je hebt een heel stuk minder keuze uit software, die voor een Mac ook vaak duurder is (+$$$).
    En dat alles maakt je dan lid van een nichegroepje ergens in de consumentenmarge die tegen de ratio in zichzelf toch wil profileren als 'bijzondere' consument of zelfs een vreemd soort 'Mac-adept', die van geen andere God meer wil weten.
    Sommige mensen doen vreemde dingen om zich te onderscheiden, dat weten we. Anderen gaan écht te ver..
    </>

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 7 van 8

    NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
    Van:Ton Van Hest (Sysop)Datum:14-10-2007
    Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3587.7
    Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

    Michel,
    Dat (=geld uitgeven 2e OS) zie je toch echt helemaal verkeerd. Dat is hooguit voor de enkeling die zo nu en dan een MS-shot nodig hebben.
    keuze software valt overigens (serieus) heel erg mee en zeker is dat de meeste OSX software goedkoper is dan dezelfde MS software. Verder kun je (desnoods niet mijn hobby) vrijwel alles wat voor *nix beschikbaar is draaien. En dan doel ik niet op lelijke CLI programmatjes maar ook met schermen en dergelijke.
    Het bedroeft me overigens om te lezen dat Het Licht jou nog steeds niet heeft bereikt. Als ik denk aan die dagelijke pijnen die jij moet ondergaan dan heb ik echt en eerlijk medelijden met jou en jouw soortgenoten. Ik brand vanavond dan ook een kaarsje voor jou als ik weer mediteer bij het beel van His Holiness Steve en dat hij de aandelen tot nog hogere hoogtes mag drijven.
    Maar wanhoop niet. Er komt een dag dat de rook ook om jouw hoofd is verdwenen en dat je dan de vrijheid zult kennen die anderen voor jou ook gevonden hebben.
    En als je erover wilt praten laat dit dan weten. Je kunt altijd en op elk moment de hulplijn bellen. (2,65 epm)


    Bericht 8 van 8

    NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
    Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-10-2007
    Aan:Ton Van Hest (Sysop)MsgID:3587.8
    Onderwerp:Adobe Acrobat 8: groot-groter-grootstForum:ws-nlcomputer

    Hoi Ton,
    >> Het Licht jou nog steeds niet heeft bereikt. <<
    Halleluja!
    Jawel, het licht heeft mij bereikt, maar niet verblind.
    >> en dat je dan de vrijheid zult kennen die anderen voor jou ook gevonden hebben <<
    Vast en zeker. Tussen 6 plankjes of in een potje lijkt mij de daartoe meest aangewezen locatie.

    Michel Uphoff (NLcomputer)Homepage