Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:43:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Word start zeer traag op  (gelezen 20816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Word start zeer traag op
« Gepost op: 14 november 2009, 21:36:13 »
Bericht 1 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:donestebanDatum:16-08-2009
Aan:AllenMsgID:4358.1
Onderwerp:Word start zeer traag opForum:ws-nlcomputer

Hi All,
Ik ben de pc van een kennis aan het opschonen en loop tegen een probleem aan waar ik niet uitkom. Het opstarten van Word (2002) gaat zeer traag. Ik krijg tijdens het opstarten onder in de balk te zien 'bezig met verzoek om viruscontrole.'  Dat zal de vetraging wel veroorzaken denk je dan. Via wat gegoogle lees ik op diverse helpfora veel blabla-oplossingen maar niets is waardevol. Ik weet inmiddels hoe ik via NOD32 de viruscontrolemelding kan vermijden, maar het heeft totaal geen effect op het trage opstarten van Word. Word afsluiten via het kruisje rechtsboven gaat ook weer enorm traag. Wat is hier aan de hand?  Groeten, Don


Bericht 2 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:PeterDatum:16-08-2009
Aan:donestebanMsgID:4358.2
Onderwerp:Word start zeer traag opForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,

>> Dat zal de vetraging wel veroorzaken denk je dan.<<
+
>>Ik weet inmiddels hoe ik via NOD32 de viruscontrolemelding kan vermijden, maar het heeft totaal geen effect op het trage opstarten van Word.<<
Alleen de melding vermijden lijkt me idd niet zinvol.
Herstart de computer en schakel dan als eerste NOD32 eens volledig uit en probeer het dan nog eens met Word.
Welke NOD32 versie gebruik je ?

Heb je dit al geprobeerd?Het starten van Word, of het afdrukken of laden van documenten in Word verloopt traag
groeten, Peter



Bericht 3 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:donestebanDatum:16-08-2009
Aan:PeterMsgID:4358.3
Onderwerp:Word start zeer traag opForum:ws-nlcomputer

Hoi Peter,
NOD volledig afsluiten heeft geen effect. Zowel de viruscontrollemelding als ook de vertraging blijven. Er wordt dus buiten NOD om naar viruscontrolle gevraagd.
Ik had http://support.microsoft.com/kb/280821 al eens bekeken. Om een lokale printer te installeren moet ik terug naar mijn kennis met de pc want daar ligt de cd en staat de printer. Ik ga aldaar nog eens sleutelen met de microsoft support. Alvast bedankt voor de hints. Groeten, Don


Bericht 4 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:16-08-2009
Aan:donestebanMsgID:4358.4
Onderwerp:Word start zeer traag opForum:ws-nlcomputer

Hoi Don,
>> Ik krijg tijdens het opstarten onder in de balk te zien 'bezig met verzoek om viruscontrole.' Dat zal de vetraging wel veroorzaken denk je dan. <<
Of die melding blijft gewoon in beeld omdat Word ergens anders mee bezig is. Als je inderdaad het scannen van Office documenten door Nod hebt uitgeschakeld (wat op zich geen kwaad kan), dan is het inderdaad Word zelf die ergens tijden het starten blijft hangen.
Schakel als test tijdelijk de netwerkverbindingen uit, en kijk of Word dan nog zo traag is. Loopt Word dan wel snel, dan kan het zijn dat het bestanden/lettertypen/drivers vanaf het netwerk wil halen en die niet kan vinden.
Kijk ook even naar geïnstalleerde maar niet gebruikte printers en verwijder overbodige. Er zijn meldinge dat de Nokia Pc Suite Word in bepaalde omstandigheden erg vertraagt.
Verwijder (even geavanceerd zoeken met de verkenner aanzetten en de hele harddisk laten doorzoeken) alle versie die je kan vinden van het bestand Normal.Dot. Dit bestand wordt altijd bij het starten van Word geladen, en kan een bron van vertragingen zijn als het corrupt is. Word maakt auto een nieuwe lege normal.dot aan.
Welke Windows en welke Office versie zijn het?



Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 5

NL Computer Forum ~ Computerprogramma' s
Van:donestebanDatum:17-08-2009
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:4358.5
Onderwerp:Word start zeer traag opForum:ws-nlcomputer

Hoi Michel,
Bedankt voor je reactie. Je schoot weer eens in de roos! Na verwijderen van Normal.Dot startte Word direct weer op als een speer. Het bestand zal dus corrupt geweest zijn.
Je andere aanwijzingen zoals overbodige printers verwijderen en het zoeken van lettertypen op internet had ik al achter de rug maar die brachten dus geen oplossing.
Het betrof overigens  Windows XP Home en Word 2002. Hartelijk bedankt weer en tot rur;-)
Don