Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

288 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 22:10:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Flickr account maken  (gelezen 15246 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Flickr account maken
« Gepost op: 14 november 2009, 21:46:06 »
Bericht 1 van 3

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:Just VechtDatum:28-05-2009
 Aan:AllenMsgID:4273.1
 Onderwerp:Flickr account makenForum:ws-nlcomputer
Goedemorgen! ,

Ik heb al weer een hele tijd een mooie Canon EOS digitale spiegelreflex camera. Een geweldig ding. De 450D mag dan misschien in deze wereld het instapmodel zijn. Ik ben de koning te rijk. Daar gaat het maar om. Gadgets kopen is de kunst niet.

Diegenen die mijn berichten hier een beetje volgen weten wel dat ik niet alleen zo'n ding heb en er foto's mee maak. Ik doe er vooral wat mee. Ik maak klokken, kalenders en posters. Ik plak grote platen van vergrotingen tezamen van meerdere prints uit één mooie foto. Een superdeluxe A2 printer is natuurlijk een mooie droom, maar de realiteit is anders.

Dat alles levert leuke reacties op. Zo hangt er op mijn motorclub een kalender op A3 formaat. Daar zat op Hemelvaartsdag een jonge deelneemster opgetogen naar te kijken, want zij stond op de foto van de maand. En papa en mama stonden erachter stilletjes heel trots te wezen.

Geweldig is dat. Ik heb trouwens meer lol van het maken van bijvoorbeeld een kalender dan van dat fotograferen. Bij dat laatste zoek je een goed object, de goede plaats en het goede licht. Je stelt de camera in. En dan schieten maar. Wat niet goed is gooi je weg. Hoe meer je schiet, hoe groter de kans op een mooie toevalstreffer. Het stuit me tegen de borst dat je prestaties dus eigenlijk afhankelijk zijn van de grootte van je geheugenkaartje. Dat is lomp gezegd. Ik geef het toe.

Maar als ik dan op zo'n lompe wijze weer eens een mooi plaatje te pakken heb, dan hang ik hem wel op. En hij komt op mijn laptop als bureaublad. Dan kan ik ervan genieten. De ellende is alleen dat het volgende mooie plaatje er al weer is voor ik uitgekeken ben op de vorige. Niet dat ik zo snel ben met mooie plaatjes. Ik kijk gewoon "soort van" langzaam.

Ik kende Flickr al lang. Het leek me een idee om daar een account te maken om er mijn mooiste foto's op te zetten. Het begon ermee een Yahoo account aan te maken. Ik heb nog geprobeerd met één van mijn andere schermnamen. CompuServe bijvoorbeeld. Maar nee.

Meneer Yahoo sprak ook Nederlands. Maar dan eindigde mijn Yahoo account niet op yahoo.com. Nou kan ik aardig uit de voeten met Engels, al zeg ik dat zelf. Dus ik heb nu een yahoo.com schermnaam.

Een foto uploaden via een browser is geen probleem. Dat gaat recht voor zijn raap. Die tags zijn me nog niet helemaal helder in het gebruik. Verder kan er heel veel worden ingesteld. Daar moet ik nog stevig mee stoeien. Het gaat allemaal wel lekker. Geen rare valkuilen.

Als fervente Linux fan vond ik ook nog een leuke tool om de foto's in groepen naar Flickr te sturen. jUploadr heet het en je vindt het hier. Het werkt trouwens ook onder Windows en  op een Mac. Aangezien vriend Flik alles toch al verkleind heeft het veel zin het verkleinen op je eigen computer te doen. En dat doet dat programma ook.

Ik heb er nog maar twee foto's staan, maar het gaat vooralsnog aardig zo. Je kan sets instellen. Dat leek me handig. Om te beginnen heb ik een set gemaakt voor de foto's die ik onder het touren met mijn motorfiets heb geschoten  en een andere met de foto's die ik bij de wedstrijden van mijn motorclub maakte. Daar zal nog wel een set bijkomen. Een beetje organiseren is nooit weg.

groeten,

Just Vecht
mijn foto's op Flickr



Bericht 2 van 3

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:PaulvDatum:28-05-2009
 Aan:Just VechtMsgID:4273.2
 Onderwerp:Flickr account makenForum:ws-nlcomputer
Hoi Just, Er was pas op tv zo'n documentaire over flickr.com tw flickrradio( http://sync.nl/op-flickrcom-draait-alles-om-bewondering-en-erkenning/ ) die eventueel nog te zien is op uitzendinggemist,ben je daardoor op het idee gekomen? Zitten denk ik wel veel getalenteerde mensen daar,zo heb ik eens toevallig deze fotograaf gevonden die hele mooie lichtsculpturen maakt http://www.flickr.com/photos/burnblue/sets/1588427/ Verder ben ik niet meer zo actief,hoewel ik me de laatste maand wel betrapt heb op het zien van momenten die wel aardig als foto zouden zijn. En ik weet niet of dat nu zo goed is voor de gezondheid dat flickr,zie docu....:-) Groet,Paul


Bericht 3 van 3

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:Just VechtDatum:28-05-2009
 Aan:PaulvMsgID:4273.3
 Onderwerp:Flickr account makenForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>> ben je daardoor op het idee gekomen?<<

Neehoor Dat was puur omdat ik sneller nieuwe mooie foto's had dan dat ik de oude weer van de muur wilde trekken. Ik zocht dus een plekje en Flickr leek me het proberen waard.
Leuk artikel trouwens! Hartelijk dank.
Ik heb je trouwens een dag of wat terug een privé-bericht gestuurd. Kijk je nog even?

groeten,

Just Vecht
mijn Linux Blog