Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:14:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: De gevolgen van WLAN-straling  (gelezen 10515 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
De gevolgen van WLAN-straling
« Gepost op: 14 november 2009, 21:52:30 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:Bert (Sysop)Datum:19-03-2006
 Aan:AllenMsgID:2852.1
 Onderwerp:De gevolgen van WLAN-stralingForum:ws-nlcomputer
All,
http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel%20gestelde%20vragen/333
Op genoemde site vond ik toch wel enignszins verontrustend nieuws omtrent de mogelijke gevolgen van blootstelling aan straling van WLAN-apparatuur. Nu lijkt deze site niet helemaal objectief (Stopumts klink mij enigszins "actievoerderig" in de oren), dus hoe schadelijk is die straling nu überhaupt?
http://www.multikabel.nl/consument.php?page=vgv_wifi_cons&l=3&m2=4&pp=vgv#20
Op deze site staat dan weer: "In vergelijking met andere apparatuur die we dagelijks gebruiken, zoals mobiele telefoons en magnetrons, is de signaalsterkte van draadloos internet vele malen kleiner en dus veilig. De techniek is door de overheid goedgekeurd en veilig bevonden."
Het lijkt allemaal op dat welles-niettesspelletje m.b.t. die mobiele telefonie-discussie, dus wie het weet mag het zeggen.

Bert
_____________________________
My Personal Buddhism Homepage


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:LeonDatum:19-03-2006
 Aan:Bert (Sysop)MsgID:2852.2
 Onderwerp:De gevolgen van WLAN-stralingForum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,
Het lijkt allemaal op dat welles-niettesspelletje m.b.t. die mobiele telefonie-discussie, dus wie het weet mag het zeggen.
Beter goed gelinkt dan zelf over getypt.
 

Elektrosmog
geen vuiltje aan de lucht?
De telecombedrijven zijn hun marketing-offensief begonnen om mobiel bellend Nederland massaal van de gsm, aan de UMTS te krijgen. De zegeningen? Televisie kijken op de mobiel, videobellen, surfen, 50.000 extra zendmasten, zorgwekkende elektromagnetische straling…
Vorig jaar deed de publicatie van een studie in het Duitse Naila veel stof opwaaien. Een aantal artsen had sinds de plaatsing van een zendmast voor het mobiele telefoonnet in 1994 statistieken bijgehouden van de gezondheid van hun patiënten in de buurt (binnen een straal van 400 meter) van de zendinstallatie, en deze vergeleken met de gezondheid van een groep daarbuiten. Dat zag er niet best uit: onder de patiënten vlakbij de zendmast kwam minstens tweemaal zo vaak kanker voor, en de gemiddelde leeftijd van de kankerpatiënten was gemiddeld 8,5 jaar jonger [1].
Ook het meer dan drie miljoen euro kostende Reflex-onderzoek [2], dat werd verricht in opdracht van de Europese Unie, zorgde voor veel opschudding: er bleek dat hoogfrequente elektromagnetische straling op UMTS- en gsm-frequenties op dna-strengen eenzelfde effect had als Röntgenstraling: breuken in de dna-strengen, en daarmee onvrijwillige genmodificatie en wijziging van de erfelijke eigenschappen.
Hyperlinks
www.frankenwaldmed.de/Mobilfunkstudie/s1.htm
www.starweave.com/reflex
www.verum-foundation.de
www.rivm.nl/bibliotheek/digitaaldepot/Zwamborn2003COFAMrapport.pdf
www.gsm-antennes.nl
www.ez.nl/content.jsp?objectid=28403
www.antennebureau.nl/start.htm
munlv.nrw.de/sites/arbeitsbereiche/immission/pdf/immission_final.pdf
www.emf-forschungsprogramm.de/home
www.elektroallergie.org
 
Veel lees plezier.
Groeten, Leon
 


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:Bert (Sysop)Datum:24-03-2006
 Aan:LeonMsgID:2852.4
 Onderwerp:De gevolgen van WLAN-stralingForum:ws-nlcomputer
Hoi Leon,
Bedankt voor de links (er zitten een paar dooie bij, maar da's niet zo erg <g>). Voor de rest zijn het vrij wetenschappelijke onderzoeken waarbij ik maar moeilijk tot de conclusies kan doordringen, maar we blijven zoeken. Ik zal mijn collega's van netwerkbeheer eens vragen.

Bert
_____________________________
My Personal Buddhism Homepage


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Bits & Bytes
 Van:LeonDatum:24-03-2006
 Aan:Bert (Sysop)MsgID:2852.5
 Onderwerp:De gevolgen van WLAN-stralingForum:ws-nlcomputer
Hoi Bert,
De linkjes komen van www.elektuur.nl ik zal eens een blik werpen in het bijbehorende artikel.
Grote kans dat daar meer in staat dan alleen een handje vol linkjes.
Groet, Leon