Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 02:40:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Afsluiten als een Frits Flits  (gelezen 7891 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Afsluiten als een Frits Flits
« Gepost op: 18 november 2009, 09:18:30 »
Goedemorgen!

Gisteravond zat mijn collega A*** ongeduldig naar zijn laptop te kijken. Het was erg laat. Hij wilde naar huis. Maar Windows was nog bezig met updates installeren.
Bij een gewone PC is dat tot daar aan toe. Zelf laat ik een apparaat toch liever niet onder spanning achter als ik naar bed ga, maar dat terzijde. Maar op het werk en onderweg berg je een laptop op. Anders kon je de volgende ochtend je werkpaard wel eens niet meer aantreffen. Vervelend voor je werkgever. Maar ik ken dat. Je krijgt tijdelijk voor een hele tijd een oude reservebak met niks erop en kan verder tobben met een backup, die op die oude bak weer niet terug te zetten is. Dat spreekwoord van de praktijk en de leer, hè?

Bij mijn privé laptop onder Ubuntu 9.04 werken de updates prettiger. Niets bij het afsluiten te installeren aan updates en ook geen onduidelijke verplichte herstarts, want anders werkt de software nog niet (waarbij je je afvraagt wat er dan zoal niet zal werken - maar de onrust is al gezaaid).

Mijn Oeb sluit af in 15 seconden, pang - klaar. Dat vind ik persoonlijk een erg groot genot.

Ik was ooit eens onderweg met mijn motorclub. Mijn kamergenoot snurkte wel heel erg in dat gezellige hotel in Hoenderloo. Dus stond ik midden in de nacht op de gang met zo'n gevoel van "hè hè, ontsnapt uit de leeuwenkooi!" Jammer genoeg moest ik wel terug ... .




Zo'n gevoel had ik gisteravond dus ook toen ik mijn eigen Toshiba laptop afsloot in mijn werkkamer. Het beeldscherm was al zwart voor ik het eerste rolgordijn naar beneden had. Ik dacht nog even aan collega A*** en dat hotel in Hoenderloo, pakte een lekker biertje en ging naar bed. Dat ik droomde van een stel leeuwen die me op de hielen zaten in een computerwinkel met veel Windows reclame zal wel niet vreemd zijn.

Just Vecht
Mijn Linux Blog - probeerlinux.blogspot.com


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers