Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

240 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 17:11:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Gratis: 20 verschillende lettertypes  (gelezen 20199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Gratis: 20 verschillende lettertypes
« Gepost op: 18 november 2009, 16:59:58 »
Goedemiddag:

Voor de liefhebbers hier een link naar twintig verschillende lettertypes, gratis en voor niks. Met de Kerst op komst en de boekhandel al vol met allerhande wenskaarten hoogst nuttig. Een passend en wat apart lettertype kan je werk helemaal af maken!

http://www.smashingmagazine.com/2009/11/15/20-new-high-quality-free-fonts/

Ik vond zelf de Public Gothic Family wel wat, een beetje met het oog ook op de bekende "Wanted - Dead or Alive" posters met het portret van een bekende erop. Artbrush was ook een hele leuke.

Deze lettertypes werken ook puik op een Linux machine. Gewoon in de ./fonts map zetten. Vraag me eventueel om de details.

Just Vecht
Mijn Linux Blog - probeerlinux.blogspot.com
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Gratis: 20 verschillende lettertypes
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2009, 19:12:35 »
Hallo Just,
Bedankt voor de link.Ik wilde de eerste eens downloaden maar ik kom er niet waar je het kunt downloaden: Madawaska ExtraLight.
Weet je ook welke ingenieuze route ze daar voor hebben bedacht,ik kom ergens bij dat je het kunt toevoegen aan je chart maar dan moet je denk ik wel ergens aangemeldt zijn,niet?
Ik ga de anderen ook eens bekijken.zien er leuk uit.
Groet,Paul




Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Gratis: 20 verschillende lettertypes
« Reactie #2 Gepost op: 18 november 2009, 20:49:48 »
Hallo Paul,

Voor niks gaat de zon op natuurlijk. In sommige gevallen geeft men slechts één font gratis uit een hele familie. Dat is dan een lokkertje.

Hier geeft men alleen de Extralight gratis. De Ultralight sets en de andere Extralight sets dus niet. Die Extralight staat gewoon in het rijtje, maar dan als enige voor 0 $. En dan moet je inderdaad door de molen van de webwinkel met de cart (winkelwagentje) en al.

Het is wel een goed uitgewerkt font voor een nette prijs, lijkt me zo. Ik zie het nut zelf niet zo voor hobby gebruik, maar wie ben ik?

Succes, hè!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers