Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

96 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 05:08:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vodafone netwerk plat  (gelezen 16590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Vodafone netwerk plat
« Gepost op: 19 november 2009, 09:02:22 »
Goedemorgen,

Mooie bende daar bij Vodafone. Netwerk plat, mobiel bellen, inclusief Internet, inclusief UMTS en als bijverschijnsel rijden er ergens in den lande ook de trams niet. Want die communiceren ook via dat netwerk.

Sta je daar in de kou bij de tramhalte. Geen tram, geen mobiel, telefooncel doet het alleen op een chipkaart en alle taxi's zijn allemaal bezet. Thuis staat de auto en je dochter zou je graag halen. Maar ja, je dacht aan het milieu en rekening rijden. Nou sta je daar aan de andere kant van de stad te kleumen.

Misschien dan voor noodgevallen toch maar een prepaid SIM kaartje van de HEMA a € 5,- erbij nemen? De kosten per bel-minuut zijn het probleem niet. Die liggen 3 keer zo laag. Je krijgt er alleen geen mobieltje bij.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #1 Gepost op: 19 november 2009, 12:36:51 »
Hoi Just,

Ook leuk: even geld overmaken via Postbank--pardon, ING internetbankieren. Die sturen een TAN-code via SMS... tja, die komt dus niet aan. Dan kun je klikken op de link dat je de TAN-code niet hebt ontvangen. 'Wij gaan u nu bellen' staat er dan. Maar dat gaat dus ook niet!

En zo houdt Vodafone mijn centjes in gijzeling...  :'(

Gelukkig kwamen de SMS'jes later op de avond wél door.   ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2009, 13:56:03 »
Hallo Ronald,

Och jee, ja. Mijn dochter heeft ook zo'n rekening. Ik vind het niks, die TAN codes.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2009, 14:16:24 »
TAN codes op papier .... dan heb je geen problemen. T-Mobile abo kan ook kun je een gratis iPhone bij krijgen.




Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2009, 14:17:12 »
Hier bij ons thuis, en alle mobieltjes op het werk (dat zijn er zo'n 300) allemaal plat.
Vodafone site onbenaderbaar, gelukkig hun corporate accounts helpdesk wél, heb je nog iets.
 
De hele middag komen er mensen bij mij langs om te zeggen dat hun mobieltje stuk is, en dat ze dus een nieuwe willen, om te vragen of de storing al snel verholpen is, of ik er niet éindelijk - want het duurt nu al 4 uur - écht wat aan kan gaan doen, of we geen andere provider moeten nemen met allerlei suggesties voor véél betere en natuurlijk ook goedkopere telecomboeren die niet voorbij de misleidende oppervlakkigheid van de Ster reclames komen, om mij uit nogmaals te leggen hoe lastig dit toch wel niet is et cetera.
 
En maar uitleggen dat het force majeure is, een grote landelijke storing, niets aan te doen, nee mobieltje is niet stuk, nee je krijgt geen andere (mooiere..), nee onbekend hoe lang nog, nee je kan ook niet sms'en, nee probleem zit niet hier, niet bij mij, nee de hoge bazen van Vodafone bellen bespoedigt niets.
 
Om 16 uur corporate helpdesk nog maar eens gebeld; Nee we hebben echt geen idee hoe lang deze storing nog gaat duren, fijne middag verder.
 
Hoezo afhankelijk?
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2009, 14:33:40 »
Hoi Ton,

Die TAN codes worden toch telkens anders?

Michel: dat is wel heel beroerd. Voor mezelf geloof ik dat ik een prepaid SIM kaartje van een andere provider (met haast niks erop) maar niet weggooi en bij me steek. Zoiets past zonder problemen in mijn portemonnee. Een stel joekels van twee euro munten zijn erger.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2009, 15:43:52 »
"Tan codes telekens anders".


Nee hoor. Ik heb een briefje liggen (minstens 2 jaar oud) en als ik zo nu en dan iets van de Giro moet overboeken dan gebruik ik dat. Probleemloos.


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2009, 16:19:37 »
Hallo Ton,

Gewoon op hun website te downloaden die TAN codes?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ton

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 293
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2009, 16:29:39 »
Hallo Ton,

Gewoon op hun website te downloaden die TAN codes?


Precies weet ik niet meer want is al erg lang geleden. Wat ik mij herinner is dat je moet kiezen wat je wilt SMS of papier en dan krijg je een hele lijst met 100 codes toegestuurd.


Wel op dat papier wat verbleekt terwijl je er naar kijkt dus copietje maken en als .PDFje in je computer stoppen.




Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Vodafone netwerk plat
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2009, 16:33:38 »
Hallo Ton,

OK, helder. Ik zal het dochterlief melden.

Dank je wel!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers