Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

102 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 04:42:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Mio 336  (gelezen 9667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Mio 336
« Gepost op: 14 november 2009, 13:42:46 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don EstebanDatum:08-08-2004
 Aan:sysopsMsgID:1189.1
 Onderwerp:Mio 336Forum:ws-nlcomputer
Hoi Sysops,

Ik bezit sinds een paar maanden een PDA te weten de Mio 336 van Mitac inclusief GPS kit om hem o.a. in de auto als navigatiesysteem te gebruiken.

Ik zou deze pocket pc op den duur ook graag willen gebruiken om op lokatie te kunnen e-mailen via mobiele telefoon. Mijn mobieltje een een oudje te weten de Nokia 5110 en ik bel via KPN Hi Prepay. Het ding werkt prima maar ik ben bang dat ik er het internetten mee kan vergeten. Is iemand een beetje thuis in deze materie en heeft wat tips voor me?

BVD,
Don
http://donesteban.net



Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-08-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1189.2
 Onderwerp:Mio 336Forum:ws-nlcomputer
>> Nokia 5110 <<

Hoi Don,

Naar ik meen is er voor die Nokia nog een Nokia Data Suite beschikbaar. Daarmee kan je contact leggen via een speciaal kabeltje met een Rs232 poort (com-poort) van een *pc*. Het kabeltype is waarschijnlijk DAU-9P, verifieer dat eerst goed, er zijn meerdere type's en mixen kan beslist NIET. Verifieer ook dat je de correcte DataSuite versie hebt, want ook hier is mixen een probleem. De pc kan vervolgens dan via Gsm internetten. Best prijzig. Zowel die suite met bijbehorende kabel, als het internetten via Gsm. Vrewacht ook zeer trage overdracht 9600 Bps, en dus lange verbindingstijden. Maar helaas, dit geldt dus allemaal voor een *PC*.

Het ding zou ook via IR contact kunnen leggen, maar ik dacht dat Nokia een IR protocol gebruikte dat dermate afwijkend is, dat het op niets uitdraait.
Die Mitac heeft geem Com poort, dus die Pc kabel daarop gaat niet lukken. IR zou in theorie mogelijk moeten zijn, maar ik heb daar gezien de protocollen ellende bijzonder weinig vertrouwen in. Bovendien vrees ik dat er geen Nokia Data Suite is die je op die Mio kan draaien. Die Mitac werkt met Windows Mobile 2003.

Al met al denk ik dus dat je het niet gaat lukken die twee schatje op elkaar aan te sluiten.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don EstebanDatum:09-08-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1189.3
 Onderwerp:Mio 336Forum:ws-nlcomputer
Michel,

Ik was er al bang voor. De vraag vloeide voort uit de groeiende wens om een keer op de fiets naar het verre zuiden af te zakken. Mailen met het thuisfront via deze methode was dan een welkome optie geweest want ik heb inmiddels begrepen dat Internetcaf's op het Franse platteland zeer zeldzaam zijn.
Dan maar sms'en en kort van stof zijn.... ;-)

Groeten,
Don
http://donesteban.net



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:09-08-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1189.4
 Onderwerp:Mio 336Forum:ws-nlcomputer
Don,

Leuk ding heb, die Mio 336? <g> Lekker compact, ik heb er zelf ook een, gekocht bij de Makro.

Maar eh, helaas, die combinatie gaat niet werken. Als het nu een 6210 of 6310 was dan zou ik er nog wel wat van durven verachten, want die hebben die nokia datasuite waar Michel het over heeft niet nodig, eigenlijk is die datasuite niet meer en minder dan een software emulatie modem.

TdJ


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Don EstebanDatum:09-08-2004
 Aan:Tony de Jonge (Sysop)MsgID:1189.5
 Onderwerp:Mio 336Forum:ws-nlcomputer
Tony,

>>ik heb er zelf ook een, gekocht bij de Makro.<<
Ja, ik wist dat je er een had. Ik las al eerder een bericht van je over deze PDA. Ben je tevreden over de Tom Tom software? Ik heb zo het gevoel dat ie in Parijs, Barcelona enz. een uitkomst zal zijn maar als ik hem zijn werk laat doen op mij bekende wegen in de buurt ben ik het toch niet altijd met hem eens. Hij stuurt me soms kilometers om.

Don

http://donesteban.net



Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Internet
 Van:Tony de Jonge (Sysop)Datum:10-08-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1189.6
 Onderwerp:Mio 336Forum:ws-nlcomputer
Don,

Ik heb het geheel draaiende met MioMap (da's de software die erbij zat) . M'n eerste indruk is wel goed, tsja, soms vraag je je af waarom de route zo wordt gekozen, maar op die plekken heb ik dat ding toch niet nodig want daar weet ik het zelf wel. En op plekken die ik niet kent valt het me niet op, ik weet niet beter <g>

Maar ik heb er kortgeleden een week mee in zuid-engeland rondgereden en ik moet zeggen dat het me goed is bevallen, maar ja, ik kende daar dan ook niet de omgeving dus weet ik niet heveel ik omgereden ben <g>.

TdJ