Hoi allemaal,
Al sinds bijna een jaar geleden (sinterklaas) hebben wij thuis een laserprinter met ingebouwde netwerkkaart. Het is een HP Color LaserJet 3600n.
De configuratie bij is is nu als volgt. In de meterkast staat een ADSL modem en een router. Op diverse plekken in huis staan computers en laptops (de laatste niet altijd op dezelfde plek). En dan dus de printer. Dit alles aan elkaar verbonden via de mij ooit door Michel aangeraden (en ik heb er nooit spijt van gehad!) Devolo Homeplugs.
Nu hebben we vaak een probleem met het printen. Als iemand een printopdracht geeft gaat het soms goed - maar soms ook niet, dan blijft de opdracht gewoon in de queue staan en komt er niets uit de printer gerold. En in dat soort gevallen is het soms genoeg om de betreffende computer even opnieuw op te starten - maar soms helpt ook dat niet. Dus als dat ook niet helpt, dan moeten we het document op de mail of op een USB stick zetten en net zo lang vanaf andere computers proberen tot het wel lukt - wat dan ook altijd wel lukt, dus het is geen probleem met de printer zelf.
Nu hadden we deze printer juist gekocht om vanaf elke computer probleemloos te kunnen printen, dus we zijn behoorlijk teleurgesteld dat we daar nu toch weer tegen problemen aanlopen.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? En vooral, hoe ik het kan verhelpen?
Alvast bedankt!
Groetjes, Hugo