Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

103 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 06:26:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 2 mailadressen  (gelezen 10023 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marie-josee
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Vrouw
2 mailadressen
« Gepost op: 23 november 2009, 00:38:58 »
Hallo Allen

Bij mijn kabelaccount heb ik 2 mailadressen en lees die via OE. . Echter nu merk ik dat post naar  beide adressen in dezelfde map binnenkomen , terwijl ik juist wilde splitsen..Naast mijn hoofdaccount, (dat ik voor voornamelijk mijn *kattengedoe* heb )dus een ander aangemaakt (voor prive doeleinden zeg maar) ,maar de post van t 2e adres  zie ik meteen als ik de 1e open.Het staat gewoon door elkaar  Dan krijg ik nog heel veel in de mappen  en dat was niet de bedoeling.Is hier wat aan te doen?Ik hoopdat ik t duidelijk omschrijf

groetjes van marie-josee

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 2 mailadressen
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2009, 11:30:48 »
Hoi Marie-Josée
 
>> Echter nu merk ik dat post naar  beide adressen in dezelfde map binnenkomen , terwijl ik juist wilde splitsen <<
 
Dat splitsen kan. Daarvoor moet je een berichtregel aanmaken, en ervoor zorgen dat er een extra map is voor het tweede adres.
 
Laten we even aannemen dat het ene e-mail adres Prive@provider.nl heet en het andere Katten@provider.nl, en dat je in Outlook Express een extra mapje Postvak In Katten wilt waarin alle kattenpost komt. Jouw privé post komt gewoon in het Postvak-In terecht.
 
Dat stel je als volgt in:
 
In Outlook Express zoek je links "Lokale Mappen" op, en RECHTSklik je er op. Kies "Nieuwe map" en geef als mapnaam "Postvak In Katten". Klik op OK. Mapje is nu klaar.
 
Nu de berichtregel instellen:
 
Klik op Extra > Berichtregels > E-mail, er verschijnt een scherm met 4 vakjes.
Vakje 1: Plaats een vinkje in "Als het bericht van de account met een bepaalde naam afkomstig is".
Vakje 3: Klik op de blauwe regel "Met een bepaalde naam" en kies uit de accounts Katten@provider.nl, klik op OK.
 
Vakje 2, plaats een vinkje in "verplaatsen naar een bepaalde map"
Vakje 3: Klik op de blauwe regel "een bepaalde map", kies uit de lijst "Postvak In Katten", en klik op OK.
 
De berichtregel is nu af, je kan (zeker doen als je later op deze manier nog meer berichtregels wilt maken) de regel nog even een handige naam geven in vakje 4, bijvoorbeeld "Verplaats mijn kattenpost". Klik op OK.
 
Je kan nu alle post van de kattenaccount door Oulook Express laten overzetten van het Postvak-In naar de nieuwe map, door op "Nu Toepassen"te klikken. Er verschijnt een nieuw venster, klik ook daar op "Nu Toepassen" en alle post wordt naar de juiste plaats gestuurd.
 
Sluit de openstaande vensters, klaar. Van nu af aan zal alle post voor de kattenaccount in dat speciale postvakje terecht komen.
 
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline marie-josee
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2 mailadressen
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2009, 23:41:15 »
Hoi Marie-Josée
 
>> Echter nu merk ik dat post naar  beide adressen in dezelfde map binnenkomen , terwijl ik juist wilde splitsen <<
 
Dat splitsen kan. Daarvoor moet je een berichtregel aanmaken, en ervoor zorgen dat er een extra map is voor het tweede adres.

 
Sluit de openstaande vensters, klaar. Van nu af aan zal alle post voor de kattenaccount in dat speciale postvakje terecht komen.

Hallo Michel

Dank je wel voor dit antwoord. Op t moment ben ik *even* 190 Mb aan t downloaden en da nis t laat.Ik ga er morgen eens naar kijken..want dit zou leuk  zijn als dat gaat...
Dank voor de uitgebreide beschrijving.
 
groetjes m.josee

Offline marie-josee
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2 mailadressen
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2009, 21:47:15 »
Hallo Michel

Ik wilde je even zeggen dat t dankzij jou goede beschrijving gelukt is...De post komt gescheiden binnen.Prachtig :)

De map is niet te verplaatsen he???Tenminste dat krijg ik niet voor elkaar Als ik hem oppik *kruipt* ie in een andere.Maar is niet zo n ramp Als er post in zit wordt ie toch vetgedrukt en is gemakkelijk te zien.Zou alleen handiger zijn als ie onder de andere IN map zat

groetjes m.josee

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 2 mailadressen
« Reactie #4 Gepost op: 24 november 2009, 23:21:59 »
Dag Marie-Josee
 
Outlook Express sorteert alle mappen op alfabet, op de standaard mappen na, die staan altijd bovenaan.
 
Dus een hoofdmap direct onder de map Postvak In plaatsen gaat niet, die plaats wordt altijd ingenomen door de map Postvak Uit. Pas na de map Verwijderde Items komt de eerste zelfgemaakte hoofdmap. Wat wel kan, is een extra map 'in' de Postvak In locatie plaatsen. Dan verschijnt voor Postvak In een plusje en als je daarop klikt zie je de aangemaakte sub-map.
Michel Uphoff
Homepage

Offline marie-josee
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 22
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2 mailadressen
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2009, 01:04:09 »
Verwijderde Items komt de eerste zelfgemaakte hoofdmap. Wat wel kan, is een extra map 'in' de Postvak In locatie plaatsen. Dan verschijnt voor Postvak In een plusje en als je daarop klikt zie je de aangemaakte sub-map.

 
hallo Michel

dat klopt Dat zie ik...
In de oorspronkelijke In map heb ik een paar andere mappen staan waar ik mail naar verplaats en daar bewaar  Dus laat ik t zo maar staan Ik zal de weg wel vinden Even wennen.
groetjes m.josee