Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:42:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Linksys Access Point maar krijg router  (gelezen 14749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Linksys Access Point maar krijg router
« Gepost op: 24 november 2009, 22:51:44 »
Hallo Allemaal,

Bestelde ik een Linksys Access Point (WAP54G) en betaalde met iDeal. Het duurde even langer dan ze verwachtten en ik kreeg daar ook keurig een mailtje over. Paar dagen later werd de AP inderdaad afgeleverd. Althans, ik verwachtte de WAP54G, maar ik kreeg een  WRT610N. Dit is een...let op....."Simultaneous Dual-N Band Wireless Router" met ZES antennes. WOW!  ;D

Blijkbaar was de AP uitverkocht en nog niet in het systeem doorgevoerd. Ik vind ik het wel prima zo. De router kost namelijk twee keer zoveel en ze besloten zélf deze als vervanger op te sturen. Heb ik mazzel of kan ik een narekening verwachten?  hehehe
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Linksys Access Point maar krijg router
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2009, 23:37:24 »
Hoi Stefan,

Als je denkt dat een Access Point (WAP54G) alleen is te gebruiken als access point, dan heb je nu met je nieuwe aanwinst mazzel gehad.
Ze hebben toch wel het 6 sprieterige ding op de bon staan?

Maar als je dat linksys ding had willen gebruiken als b.v. repeater, (Er zit meer functionaliteit in dan wat in de folder staat) met externe antennes.
Dan hadden ze iets verkeerds geleverd.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2009, 00:14:50 door Leon »
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Stefan de Best
  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 601
  • Geslacht: Man
    • Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
Re: Linksys Access Point maar krijg router
« Reactie #2 Gepost op: 5 december 2009, 20:27:56 »
Hoi Leon,

Ik kon niet anders dan de router weer terugsturen (wat overigens gratis is ;) en om laten wisselen door de Access Point die ik besteld had. De installatie van de AP verliep goed, toch kreeg ik het niet voor elkaar om draadloos contact te maken met de iPhone. Na veel gehannes met IP-nummers (achteraf ook door toedoen van mezelf  :-[) werkt het nu perfect en pikt de iPhone het netwerk automatisch op.

Ik woon in een betonnen huis en heb een redelijke ontvangst (RSSI/bitrate van -75/54) op de eerste verdieping, terwijl de AP in de meterkast bij de voordeur beneden staat. Op de tweede verdieping (zolder) heb ik een ontvangst van zo'n RSSI -85 (bitrate 11) wat nét genoeg is om te Internetten. Niet slecht voor een betonnen middenwoning, dacht ik. :)
Historisch-didactisch overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
     http://www.zwemslagen.nl