Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:09:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wie Weet Waar  (gelezen 23542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Wie Weet Waar
« Gepost op: 25 november 2009, 15:59:56 »
Hoi,
 
Puzzelvraagje voor allen:
 
Thuis wordt bijna de hele forumpagina en alle broodtekst (inhoud berichtvenster bijvoorbeeld) getoond in een vrij dun schuin font. Het maakt niet uit of ik Chrome of IE als browser gebruik.
 
Op mijn werk en op de huiskamerpc heb ik standaard een Arial, dus een wat dikker en netjes rechtopstaand font. Veel prettiger leesbaar.
 
Je zou zeggen: Dan is het geen forum-instelling, want dezelfde account, maar een Windows instelling. Maar ik heb even geen idee waar ik dat dan zou kunnen veranderen. Vreemde is dat dit "Italics spook" alleen bij dit forum zijn magere schuine kop opsteekt.
 
Iemand een briljante gedachte/tip ?
« Laatst bewerkt op: 25 november 2009, 18:58:30 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: Wie Weet Waar
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2009, 21:04:29 »
Michel,
 
Of het een briljante gedachte is betwijfel ik, maar niet geschoten is zeker mis...
 
Kan het iets te maken hebben met de manier van aanmelden (wel/geen openid) en/of daarbij behorende cookies etc. Want het is in mijn idee wel degelijk iest wat PC afhankelijk is, mogelijk in combinatie met het account.
 
Wat gebeurd er als je een of ander nieuw test account aanmaakt of het forum zelfs bezoekt zonder aan te melden, dus als gast, vanaf de PC waar het nu allemaal italic is. Daarmee kun je testen of het iets is met de pc, of in combinatie met het account. Als het puur de PC is zou het mogelijk iets met een cookie (of andere cache) kunnen zijn.
 
Groeten,
 
Tony
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Wie Weet Waar
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2009, 23:41:04 »
Hoi Michel,

Heb je al gekeken bij IE > Options > Accessibility, zie bijlage.
 
Welke Windows en IE versie?
 
Gebeurt dat ook als je Geen Stijl kiest voor de weergave van websites?
IE6  Beeld > Paginastijl > Geen stijl
IE8  Page > Style > No Style
 
Het opruimen van allerlei tijdelijke bestanden hab je al geprobeert neem ik aan.
 
 
groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 25 november 2009, 23:50:02 door Peter »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Wie Weet Waar
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2009, 16:50:02 »
Hoi Peter, Tony,
 
Bedankt voor de reacties.
 
Natuurlijk had ik alle tijdelijke internettoestanden al een paar keer gewist, en toen ik vervolgens met andere en geen inlognamen op dit forum en ook met Google Chrome alleen op deze computer exact hetzelfde euvel had, wist ik eigenlijk wel zeker dat het een Windows instelling/glitch zou moeten zijn. Het gaat om IE7 en Xp pro (sp3).
 
Ik kan het lettertype eenvoudig corrigeren door bij de toegankelijkheidsopties in IE "Specifieke lettertypestijlen van webpagina's negeren" aan te vinken, maar dat geldt voor alle sites, en het probleem doet zich alleen op dit forum voor.
 
Beats me...
 
Ge er dit weekend even wat dieper induiken als ik de kans krijg.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Wie Weet Waar
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2009, 22:34:56 »
Hoi Michel,

Misschien heb je HIER wat aan. Er staan een aantal gelijke klachten en een aantal verschillende oplossingen.


groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Wie Weet Waar
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2009, 22:18:29 »
Dag Peter,
 
Die berichtenstroom hielp mij verder.
 
Niet dat de oplossing voor mijn probleem erbij zat, maar ik vond wel een nieuwe zoekrichting: Het blijkt dat Windows als er een gevraagd font defect of afwezig is, zonder enige waarschuwing een naastgelegen -zoveel mogelijk overeenkomend- font gaat gebruiken. Misschien wel slim van Windows, maar zonder een melding van deze verwisseling zoek je je wel gek bij dit soort problemen.
 
Dus werd het zoeken naar fonts waar de Italic versie nog wel, maar de standaard rechtop versie niet aanwezig of defect was.
 
Dat bracht mij bij het Verdana font. Om de een of andere reden waren daar nog maar drie typen van geïnstalleerd: Vet, Italic, en Vet/Italic. Bijplaatsen van het standaard rechtop font verdana.ttf lost het probleem in een keer op.
 
Verademing, want het forum is nu weer prima leesbaar!
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Wie Weet Waar
« Reactie #6 Gepost op: 29 november 2009, 21:23:03 »
Hoi Michel,

Een bijzonder probleem, goed dat je het hebt opgelost!  ;D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence