Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:20:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: database fout  (gelezen 17485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
database fout
« Gepost op: 25 november 2009, 19:55:11 »
Zonder bewust iets veranderd te hebben krijg ik steeds bij opstarten de foutmelding: "De Microsoft Jet-database kan de invoertabel of -query niet vinden". De melding wordt gegeven op elke regel in Form_Load waar de databases en tabellen worden ingesteld. De data control is juist, evenals de DatabaseName, de RecordaSource (tabel  en/of query.
In een ander programma waar hetzelfde form, dezelfde database en dezelfde query worden gebruikt en alle databasecode identiek is aan die met de fout, treedt deze fout niet op. De code is juist en is reeds lang zonder problemen gebruikt. Ik begrijp hier niets van. Is dit een Microsoft bug? Ik weet niet waar ik de oplossing zoeken moet. Deze foutmelding is weer een typische Micorosoft-aanduiding, namelijk
raadselachtig en nietszeggend.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: database fout
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2009, 21:51:58 »
Beste jvdpeet,

Citaat
"De Microsoft Jet-database kan de invoertabel of -query niet vinden"
Ik neem aan dat een Visual Basic programma dit meld.
Staat er geen foutnummer bij, dat zoekt wat makkelijker.
Heb je recent Windows Updates geïnstalleerd?

Wat je kan doen is de betreffende data controls in het werkende formulier kopiëren naar het niet werkende formulier. Mogelijk lost dat het probleem op.
Maak voor de zekerheid eerst een backup van het oude formulier en/of het hele project.


groeten, Peter 

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: database fout
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2009, 22:18:42 »
Hallo Peter,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de oorzaak inmiddels gevonden. In het hoofdform stel ik gegevens van een data control in welke in een ander form zit. In  dat andere form wordt deze code nogmaals weergegeven, (maar dan zonder het betreffende formulier er voor te zetten). Kennelijk heb ik een keer deze code in dat andere form gebruikt
en later vervangen door dezelfde code in het hoofdformulier en vergeten deze laatste te verwijderen.