Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

370 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 10:48:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW  (gelezen 13338 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rjdekorte
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Gepost op: 29 november 2009, 07:45:03 »
Wie heeft ervaring met het openen van poorten van de modem / router Zyxel Prestige 2602HW ? (In gebruik bij compuserve / tiscali / telfort).  Ik vind op Internet verschillende beschrijvingen, maar dit is me nog bij geen enkele gelukt. Reden dat ik 2 poorten wil openen is dat ik dan vanaf thuis verbinding kan maken met het netwerk van mijn werk.

De stappen die ik heb gedaan zijn

1 Vast IP adres aan PC verbinden;

2 poorten + vaste IP adres bij NAT aangeven;

3 firewall router gedeeltelijk (LAN->WAN + WAN-LAN) openen. Ik heb zelfs de firewall van de router en die van Windows geheel uitgeschakeld.

Op www.canyouseeme.org check ik steeds of de poort (500) geopend is, maar dat is me tot nu toe niet gelukt.

Weet iemand welke instellingen je precies moet gebruiken ?

Ik heb van een oud forum dit gevonden, maar ook hiermee krijg ik de poorten niet geopend :  http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=2775&postdays=0&postorder=asc&start=0

Vriendelijke groet,

Robert Jan

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 12:25:01 »
Dag Robert Jan,
 
Er klopt iets niet, of ik begrijp de situatie niet:
 
Je wilt vanaf thuis op het netwerk van het werk kunnen komen schrijf je, en die Zyxel staat thuis?
Zo ja, dan heeft het vooralsnog geen zin thuis poorten te openen en te forwarden.
 
Het eerste dat je in dit geval moet uitzoeken is, of je uberhaupt wel op het netwerk van het werk kan en mag komen. Op het werk moeten er dan poorten open staan en geforwarded naar de server (of welke computer je daar ook wilt bereiken). Als je op het netwerk van het werk mag, moet je weten wat hun internet IP adres (of domeinnaam) is, en via welke poorten/protocollen je hun netwerk kan benaderen.
 
>> check ik steeds of de poort (500) geopend is, maar dat is me tot nu toe niet gelukt. <<
 
Zolang er geen software is die op signalen achter poort 500 reageert (en ik neem aan dat je thuis daarvoor geen extra software hebt geïnstalleerd), dan zal je ondanks dat de poort in de router wel open staat, niets zien.
 
Kort gezegd komt het er in de basis op neer, dat bij de computer die bereikt moet worden de poorten open moet staan, niet bij de pc die het kontakt zoekt.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline rjdekorte
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #2 Gepost op: 9 december 2009, 20:19:08 »
Dag Michel,

Mijn laptop van het werk wil ik vanaf thuis gebruiken. Voorwaarde hiervoor is dat er een poort van de router open staat. Als dat lukt, is die laptop zo geconfigureerd dat hij contact kan maken met het bedrijfsnetwerk.

Het probleem is dus het openen van zo'n poort, zodat informatie van buiten naar mijn lokale netwerk wordt doorgelaten. Dit lukt me zelfs niet op mijn gewone PC (die niet dichtgetimmerd is met allerlei beveiligingssoftware). Ik heb dat gecontroleerd via speciale sites die checken of een poort open is.

>>>Kort gezegd komt het er in de basis op neer, dat bij de computer die bereikt moet worden de poorten open moet staan, niet bij de pc die het kontakt zoekt.
Toegang tot het bedrijfsnetwerk is orde, anderen kunnen daar ook inloggen, maar mijn router thuis houdt de boel tegen.

Ik ben dus op zoek naar een gedetailleerde Jip en Janneke beschrijving om bij mijn Zyxel een poort open te krijgen.

Bedankt voor je reactie,

Robert Jan

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2009, 00:25:08 »
Dag Robert Jan,
 
We moeten heel precies zijn. Je schrijft:
 
>> Mijn laptop van het werk wil ik vanaf thuis gebruiken. <<
 
Daarvoor moet er in de regel een poort op de router van het werk open gezet worden en doorgestuurd worden naar het interne IP adres van de laptop op het werk.

>> Toegang tot het bedrijfsnetwerk is orde, anderen kunnen daar ook inloggen <<
 
Dat kán heel wat anders zijn. Inloggen doe je in het algemeen op de server van het werk. Dat hoeft dus beslist niet een teken te zijn dat op het werk de laptop daar zomaar bereikbaar zou zijn, tenzij ook die anderen vanaf thuis bij hun laptop op het werk kunnen.
 
Kan je zo precies mogelijk beschrijven wat je op het werk wilt bereiken, of dat op het werk ook toegestaan en ingeregeld is, welke applicatie je wilt gaan gebruiken, welke poortnummer? Misschien komen we er dan uit.
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline rjdekorte
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2009, 21:56:22 »
Hoi,

Vergeet even wat ik er uiteindelijk mee wil bereiken. Ik weet zeker dat het niet kan werken als de poort van mijn router niet open staat. Dat is het probleem. Ik moet eerst mijn routerinstellingen dus aanpassen, maar dat wil niet lukken en ik kan er ook geen gedetailleerde beschrijving van vinden.

(als je het wilt weten : veel collega's hebben een identieke laptop met 100% identiek gekloonde HDD en daar werkt alles, qua software op zowel laptop als werk is alles in orde)

Groet, Robert Jan

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2009, 22:05:38 »
Hoi Robert Jan,

Is het een Prestige 2602HW-63? De exacte naam zie je als je met de webbrowser naar het loginscherm gaat (wellicht op http://192.168.1.254). Ik heb dus die versie.

Grappig, diezelfde handleiding heb ik zelf ooit gebruikt, en bij mij werkt het (voor eMule). Er moet inderdaad wel iets 'achter' die poort zitten, zoals Michel aangeeft (een poorttest heeft anders geen zin).

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2009, 22:09:49 »
Hoi Robert Jan,

Probeer eens deze handleiding:
Firewall en Port Forwarding op een Prestige 623, 660, 661, 662, 2602 of 2608
Daarmee is het me een tijd geleden wel gelukt bij een kennis.

Lukt het niet probeer dan eens een andere poort te openen.


groeten, Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2009, 22:23:01 »
Robert Jan,

Het is waarschijnlijk een open deur intrappen, maar je hebt zowel NAT als de Firewall gedaan?

Dan is het te proberen die Zyxel eens helemaal terug te zetten naar de fabrieksstand zoals hij dus geleverd wordt. Ik heb ook zo'n ding en heel wat gerommeld aan poorten enzo. En nou kan ik ook geen kant meer uit met dat ding. Dat heb ik al eens eerder gehad en toen hielp zo'n harde reset. Dus dat ga ik weer doen op een rustig moment.

IK meen dat je daarvoor in het gaatje achterop een pennetje moest drukken en dat een bepaalde tijd moest volhouden. Maar hang me er niet aan op, lees het boekje!!

Zoek wel eerst al je inloggegevens (telefonie etc.) en wachtwoorden bij elkaar!!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline rjdekorte
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2009, 23:23:35 »
Hoi,

Het is een prestige 2602HW-61.
Ik heb eerst een vast IP adres toegewezen, vervolgens de NAT gedaan, en daarna de firewall eens volledig uitgezet. Het helpt allemaal niet. Ik zal binnenkort nog eens een avondje gaan proberen.

Just, als jij op www.canyouseeme.org controleert, zie je dan dan de poort daadwerkelijk geopend is ?
Peter, dank je voor de link. Ik had deze ook al gevonden, maar ondanks dat kreeg is het niet aan de praat. Misschien toch nog wat over het hoofd gezien.

Resetten naar factory defaults kan door de resetknop 20-30 sec in te duwen met een pen. Helaas wist ik dat al, omdat ik dat al had geprobeerd.

Groet, Robert Jan

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Port forwarding Zyxel Prestige 2602HW
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2009, 19:56:44 »
Hallo Robert-Jan,

Nee, dan zie ik ook niks. En als ik dat doe via Grc.com met de vermaarde Shields-Up test zie ik ook niks.

Maar dat had onze Michel Uphoff in zijn reactie al gemeld. Als er "niks" achter die poort zit, dan zie je ook niks. Een soort van blinde muur dus.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers