Ik ben in het algemeen zeer tevreden over Windows 7, maar één ding zint me niet: mijn handige 'laat het bureaublad zien' knopje (in XP en Vista linksonderaan, naast de Start-knop weer te geven) is door Microsoft weggepoetst. Wat wel kan:
- Als je je muis helemaal in de réchteronderhoek houdt, krijg je ook het bureaublad te zien. Nadeel: dat ben ik niet gewend, en bij een een schermresolutie van 1920x1080 is het totaal niet handig om zo'n 'gigantische' afstand met de muis te moeten overbruggen.
- Met wat trucs is de oude 'Snel starten' werkbalk weer te activeren. Nadeel: de knopjes daarvan zijn veel kleiner dan de standaard knoppen van de nieuwe Windows 7 taakbalk.
- Windows-toets ingedrukt houden en dan de 'D' (van Desktop) gebruiken. Is op zich niets mis mee, maar soms is even klikken in de linker onderhoek toch nét even sneller.
Oplossing: Het bijgaande Show Desktop.zip bestand bevat een Show Desktop.exe bestandje. Dat doet maar 1 ding: op Windows-D drukken. Je plaatst het Show Desktop.exe bestandje ergens op je harde schijf (ik heb 'm zelf in mijn gebruikersaccount hoofdmap gezet). Vervolgens klik je erop met rechts en kies je voor Kopiëren naar en Bureaublad (snelkoppeling maken).
Volgende stap is om met rechts op die snelkoppeling te klikken en op de knop 'Ander pictogram' te klikken:

Hieronder kun je zien wáár je het bekende plaatje van Vista kunt vinden:

De laatste stap is om de snelkoppeling naar de nieuwe Windows 7 taakbalk te slepen. Zet 'm helemaal links en het werkt weer als vanouds:

Klaar!