Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:13:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Hoe ziet jouw desktop eruit?  (gelezen 41423 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2010, 22:59:53 »
Ik haat desktops met een triljoen snelkoppelingen (blergh..) en drukke achtergronden, als ik zoiets zie begin ik meteen met mijn eigen desktop te ordenen (en re-ordenen, en re-re-ordenen...) maar een desktop als de mijne zul je toch niet snel tegenkomen op een Windows.

Ik heb een paar applicaties gedownload die mijn Vista-PC op een iMac moeten laten lijken, en dat lukt ook, tot op zekere hoogte dus hier wat plaatjes:

Desktop


Internet


Deze computer


Prullenbak
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2010, 23:36:29 door Nilscollection »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2010, 23:31:26 »
Hallo,
Citaat
Ik heb een paar applicaties gedownload die mijn Vista-PC op een iMac moeten laten lijken, en dat lukt ook, tot op zekere hoogte dus hier wat plaatjes:
Die Mac desktop ziet er best wel goed uit, niet geheel compleet maar toch leuk. Ik heb zelf ook een rustige desktop en maak altijd gebruik van 4 virtuele schermen zodat de openstaande programma's niet over elkaar heen struikelen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2010, 23:35:55 »
4 schermen? Wauw, dat is erg handig, ja!

Ik heb eens een programmaatje genaamd BumpTop op mijn computer gehad staan, maar als één icoontje tegen een ander aan 'bumpte' lag mijn hele desktop alweer door elkaar.. Nou, dan kun je weer fijn opnieuw beginnen.  >:(

Welk programmaatje is dat precies, dat met die 4 schermen? Ook wel iets voor mij...  :)

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2010, 00:01:41 »
Je hebt veel programma's voor Windows. Bij de Mac en Linux is het standaard aanwezig.

360desktop is een hele mooie. En een uitgebreide is Virtual Desktop Toolbox. Virtual Desktop Toolbox is geheel gratis te downloaden en te gebruikenmaar je dient het programma wel binnen 60 dagen via e-mail teregistreren.

Waarschijnlijk zijn er ook forumleden die een andere gebruiken maar dat zullen ze wel in deze topic melden en beschrijven.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2010, 00:13:35 »
Hm.. ik heb nog een andere gevonden, ik denk dat die ook wel goed is?

''Vista Virtual Desktops'' is de naam, en ik denk dat 'ie wel makkelijk in gebruik is. Je kunt tot 100 desktops instellen (misschien een beetje veel?) en het is nog gratis ook. Ik heb even snel een screen gemaakt:


Vista Virtual Desktops



N.B. Je kunt de snelkoppelingen naar de desktop (1, 2, 3, ...) verplaatsen over je hele bureaublad en met [Windows] + [Z] krijg je een overzicht van alle geopende desktops.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2010, 00:21:14 »
Hallo,

Inderdaad, zoals ik al schreef zijn er veel van deze programma's. Het is zaak om de juiste te vinden die ook je computer redelijk werkbaar houden want sommige vreten geheugen of lopen vast waardoor je het een en ander kunt kwijtraken. Ik ben benieuwd of er nog ander een virtuele desktop gebruiken en vooral welke?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2010, 17:59:49 »
Mijn PC heeft nu de overstap gemaakt van Apple naar Windows 7 (visueel dan...)


Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #22 Gepost op: 31 januari 2010, 18:46:25 »
Citaat
(visueel dan...)
Inderdaad want is zie nog steeds de Apple taakbalk. Het ziet er mooi uit alleen "Future Is Yours - Windows Seven" ben ik het niet mee eens ;) Dat willen ze graag bij Microsoft maar is gewoon een niets zeggende statement. :)
 
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #23 Gepost op: 31 januari 2010, 19:01:16 »
Het ging me dan ook in de eerste plaats om de wallpaper. :P

Nee, de Apple taakbalk moet in dit geval het dock  bij een Windows 7 HP Pavilion Entertainment PC voorstellen, die heeft ook zoiets. Althans, die van mijn vader.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #24 Gepost op: 28 maart 2010, 12:59:58 »
Mijn desktop heeft een back to basic-behandeling ondergaan, alleen heb ik de meestgebruikte snelkoppelingen toch ondergebracht in een dock.
Zo ziet 'ie er nu uit, met van links naar rechts (een nieuwe regel is een scheiding tussen de icoontjes, de witte ruimte) de icoontjes in het dock:

Firefox - E-mail - MSN - iTunes - uTorrent
Excel '07 - OneNote '07 - PowerPoint '07 - Word '07
Prullenbak (computerbeeldscherm wordt blauw als de prullenbak vol is)
Bureaublad - Configuratiescherm - LimeWire - ImageShack Uploader - FormatFactory - CorelDraw - Calculator


Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #25 Gepost op: 29 maart 2010, 18:54:44 »
Hallo Nils,

Andere kunnen het niks aan vinden maar jij werkt er prettig mee. Ik kom wel bij mensen om hun PC in te stellen of een probleempje op te lossen en dan zie ik desktops, dat wil je niet weten maar ze werken er prettig mee en hebben dat zelf zo ingesteld.

Je desktop ziet er echt gaaf uit !
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline carbon

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 43
  • Geslacht: Man
Re: Hoe ziet jouw desktop eruit?
« Reactie #26 Gepost op: 15 januari 2017, 21:04:58 »
Bij deze (ja een oud draatje) even omhoog schoppen en nieuw leven inblazen?

antiX-16 Fluxbox desktop. Geen menubalk, alles word bediend met Run command (Alt F2 enter), en Conkeror start, in dit geval.

« Laatst bewerkt op: 15 januari 2017, 21:13:21 door carbon »
antiX-16  -Boot to RAM-  super fast .. !!  http://antix.mepis.org/index.php?title=Main_Page