Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:59:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Streep  (gelezen 7429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Streep
« Gepost op: 7 november 2009, 19:13:04 »
Bericht 1 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don EstebanDatum:26-10-2004
 Aan:sysopsMsgID:1133.1
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hoi sysops,

Mijn Toshiba Satellite 2550CDT laptoppie is al jaren mijn gereedschap om internetcontact te houden met het vaderland als ik me in den vreemde bevind..ol. Maar zoals met meerdere aardse zaken het geval is, heeft ook dit laptoppie blijkbaar geen eeuwig leven. Sinds gisteren kijk ik n.l. tegen een beeldscherm aan waar zich in het linker gedeelte een groene vertikale streep bevindt. Van boven naar onderen een 'mooie' rechte groene lijn in de dikte van een streep die onder de letter komt te staan als je in een tekstverwerker 'onderstreept' zou gebruiken.

Mijn vraag: moet ik met deze vertikale streep leren leven totdat ik een nieuwe laptop heb aangeschaft? Of valt er softwarematig nog iets te repareren? Ik schat dit een geval van 99/1 maar ik vraag het toch onder het motto, nooit geschoten is altijd mis.

Groeten,
Don



Bericht 2 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:26-10-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1133.2
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
>> Mijn vraag: moet ik met deze vertikale streep leren leven totdat ik een nieuwe laptop heb aangeschaft? <<

Hoi Don,

Ik ben bang van wel. Het ziet er naar uit dat de aansturing van een van de vertikale rasterlijnen (in de besturingschip van het scherm) is gaan hemelen.

Michel Uphoff
(Sysop)

http://tinyurl.com/m8fp



Bericht 3 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:27-10-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1133.3
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Ha Don,

Je zou er heel simpeltjes een Knoppix CD in kunnen gooien en kijken wat het scherm dan voortovert. Je moet dan wel niet de KDE desktop aanzetten maar een van de lichtere windowmanagers: Blackbox, Fluxbox of dat XFCE. Dan loopt zo'n ding zelfs nog met 32 MB RAM. In ieder geval genoeg om te kijken of ook dan dat streepje er is in een totaal andere OS. Je schiet er waarschijnlijk weinig mee op, behalve de zekerheid dat het heus inderdaad echt hardware is en daarmee een stukje gemoedsrust.

We hebben heel wat Toshiba laptops mishandeld op het werk, maar jij bent wel de eerste groene streep. De eerste die Windows 9 aan konden bij ons wilden nog weleens een half scherm laten verdwijnen. Kwestie van te hard dichtklappen van het deksel, bandkabeltje weer goed vastzetten en klaar is kees. Gekker is het qua schermen nooit geweest.

Ik heb een mooie Compaq Evo N620C van de baas en dus absoluut geen klagen. Maar ik zag de afgelopen week in Kobe bij Sofmap toch zulke lieve wat kleinere laptopjes. Heerlijk handzame dingetjes! Het beeldschermpje is natuurlijk wat kleiner, maar het toetsenbordje ging best wel. Geen CD-rom speler meer, past echt niet. Ach, een USB stick dan toch?

Voor het kleinere werk onderweg lijken me dat prachtig dingen. Dat gesjouw met die Evo wordt je ook een keer zat, hoor. Ook al is deze alweer een stuk slanker dan mijn vorige Compaq Armada 500, om maar niet te spreken van die legertank van een Toshiba Tecra 500 inmiddels al weer een hele tijd terug.

groetjes,

Just


Bericht 4 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don EstebanDatum:27-10-2004
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1133.4
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,

Kwas er ook al bang voor. Het beestje is nu 7 jaar oud en dat is in computerland dus te vergelijken met een mensenleven van 125 jaar. Als ik weer in NL ben, ga ik dan maar eens mijn schoen zetten.

Don



Bericht 5 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don EstebanDatum:28-10-2004
 Aan:Just Vecht (Sysop)MsgID:1133.5
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Heudeleu Just,

>> Je zou er heel simpeltjes een Knoppix CD in kunnen gooien en kijken wat het scherm dan voortovert. Je moet dan wel niet de KDE desktop aanzetten maar een van de lichtere windowmanagers: Blackbox, Fluxbox of dat XFCE. <<
Ik dacht eerder aan club 7 en dan een driekwart slag zodat ik de bal niet direct in de bunker sla.... oftewel: je bent me iets te insiderig bezig;-) Knoppix? Zegt me niks. Blackbox? Jaaah, zit in een vliegtuig...

Maar goed, ik ga er maar langzaam aan wennen dat ik afscheid moet gaan nemen van dit machientje. 7 Jaar trouwe dienst. CDRom, USB, extra USB PCI kaart. ingebouwd modem, Internal Memory uitgebreid van 64 naar 192 Mb. 4 Gbyte HD. Extra feature: mooie vertikale groene versieringslijn. Het bieden mag beginnen;-)

Don



Bericht 6 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just Vecht (Sysop)Datum:28-10-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1133.6
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Ha Don,

Knoppix is een Linux Live CD en buitengewoon handig als nood-CD mocht Windows XP niet meer op de benen te krijgen zou zijn bijvoorbeeld. Gratis bovendien. Ik ga echt niet meer op stap zonder zo'n CDtje in de bagage.

In Linux ben je niet gebonden aan n stijl "windows" je hebt er verschillende en daar is vriend Blackbox er eentje van.

Maar genoeg daarover. Jammer dat je trouwe portable vervangen moet worden. Gezien de specificaties best nog een lief ding!

groetjes,

Just


Bericht 7 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:karel strousDatum:01-11-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1133.7
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hallo Don als je geen koper voor je Toshiba vindt ben ik wel geintresseerd in het intern geheugen

wie weet tot hoorens, Karel Strous


Bericht 8 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don EstebanDatum:02-11-2004
 Aan:karel strousMsgID:1133.8
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hoi Karel,

Bedankt voor je interesse. Ik heb het genoteerd;-) Maar het een en ander zal afhangen van mijn vrouw. Als die het machientje voldoende blijft vinden om er in het buitenland 'Bejeweled' of 'Alchemy' op te spelen, dan heb ik dat intern geheugen nodig om die spelen te laten draaien zonder supervertragingen.

Don



Bericht 9 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:karel strousDatum:03-11-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1133.9
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hallo Don, bedankt voor je reactie ik wacht af. ik heb een Thoshiba 2520 cds echter geheugen voor dit apperaat is niet meer te krijgen vandaar. groeten Karel Strous


Bericht 10 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don EstebanDatum:04-11-2004
 Aan:karel strousMsgID:1133.10
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hoi Karel,

>> ik heb een Thoshiba 2520 cds echter geheugen voor dit apperaat is niet meer te krijgen vandaar. <<
Hmm, weet je dat zeker? Ik heb eigenlijk pas een dik jaar geleden deze 2550CDT uitgebreid van 64 naar 192 Mb intern. Die 128-kaart was zo te bestellen in de pc-shop waar ik klant ben. Neus anders eens op Internet. Op marktplaats.nl vind je nogal eens wat. Zo heb ik voor deze Toshiba op marktplaats.nl ook een goede gebruikte accu weten uit te halen voor minder dan de helft van de nieuwprijs. De orginele accu had een half jaar geleden n.l. de geest gegeven en deze accu draait alweer een half jaar perfect.

Groeten,
Don



Bericht 11 van 11

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:karel strousDatum:08-11-2004
 Aan:Don EstebanMsgID:1133.11
 Onderwerp:streepForum:ws-nlcomputer
Hallo Don bedankt voor je reactie weet je ook wat voor type dat geheugen is dit kan ik niet in de handleiding terug vinden
daarin hebben ze het alleen over RAM dan kan ik eens op de HCC dagen kijken of er iets te vinden is ?

bedankt Karel Strous