Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:09:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Bestanden terughalen - deel II  (gelezen 14929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Bestanden terughalen - deel II
« Gepost op: 17 december 2009, 22:44:14 »
Hierbij ter lering en vermaak een stukje dat ik vandaag op mijn Data-terug blog plaatste.

----

Mijn collega Cees klampte me aan. Hij had zijn werkbestanden op een externe harde schijf gekopieerd voordat zijn PC een nieuwe installatie kreeg.

En toen bleek dat op de externe harde schijf alleen lege mappen stond en geen inhoud. Al zijn werkbestanden weg. Niemand wist raad. De schijf van zijn maschine was gewist door de nieuwe installatie en jammer dan.

Een andere collega herinnerde zich dat ik ooit voor hem de bestanden had teruggehaald van een gewiste en ook nog eens geformatteerde USB stick. En zo kwam Cees bij mij.

En dus startte ik weer eens Photorec op. Na even zoeken naar de juiste gang van zaken liep het terughalen na een korte poos al heel voorspoedig. Binnen 10 minuten waren reeds de nodige Word en Acrobat bestanden teruggehaald en dan was dat nog maar het begin.

Op een goed moment was de 40 GB externe USB schijf van waaraf Photorec draaide vol. Hoezo vol? Een inspectie leverde op dat er 29 MB was teruggehaald. Ohoo! De tergugehaalde bestanden werden overgezet naar een grote externe harddisk om ruimte te maken en Photorec werd herstart.

Uiteindelijk is er 40,5 GB teruggehaald. Helaas zijn de oorspronkelijke bestandsnamen vervangen door andere namen, maar op basis van de extensie en de bestandsgrootte zijn belangrijke bestanden nog aardig te traceren.

Aan het einde van de werkdag kwam Cees me hartelijk bedanken. Hij was erg blij met het behaalde resultaat.

Meer over het terughalen van bestanden vind je op mijn hierboven genoemde http://data-terug.blogspot.com/. Er zijn daarin meer wegen die naar Rome leidden.  Daarin moet ik eerlijk zijn. Wat op mijn Blog staat zijn echte gevallen. Alleen de namen zijn veranderd.

Laat ik je één raad geven: er kan veel meer dan heel veel mensen denken te weten en soms met grote overtuiging beweren.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers