Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

344 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 09:58:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Vista - IE - Webshots vertraagt!  (gelezen 7694 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Vista - IE - Webshots vertraagt!
« Gepost op: 23 december 2009, 15:43:07 »
Hoi All,
 
Windows Explorer 8 in Vista Home Basic is al een poosje zo traag als een slak. Hoe kan dat nou? Een van de inmiddels geinstalleerde programma's zou de oorzaak kunnen zijn, maar welke? Ik ga dus maar eens googlelen.
1. Ik kies in IE 8 Extra - Invoertoepassingen beheren en bekijk wat er allemaal staat ingeschakeld onder de rubriek Werkbalken en extenties.
2. Ik schakel alle toepassingen uit en herstart IE. Nu gaat IE als een speer dus ik zit warm.
3. Om de zondaar te vinden ga ik naar beneden aan en uit turven en schakel de eerste toepassing dus weer in.
4. Ik herstart IE en surf naar een van de websites die de laatste tijd zo traag opende.
5. Bingo! De website verschijnt weer zeer traag dus die eerste toepassing was al direct de zondaar.
6. Nog even gescheckt of er nog meer rotte appels in de mand zaten maar nee, AGSearchhook Class was de boosdoener.
7. Even googlelen met als keyword AGSearchhook Class. 1ste hit: Webshots Blog waar ene Kingston schrijft:

    On Internet Explorer on VISTA, go to “TOOLS” and select the drop down button. Go to “Manage Add-Ons” / “Enable or Disable Add-Ons” and select it. A List of Add-ons will appear. Find the one called “AGSearchHook Class”. This is the agcutils.dll file that is a problem on VISTA. Highlight it and select DISABLE. Problem solved.

Een puike  fotomanager met schitterende foto's dat Webshots. Ik ben er een fan van :) Maar een hint van meneer Webshot in geval je met Vista gaat werken, zou hem wel netjes staan, nietwaar?
 
« Laatst bewerkt op: 23 december 2009, 21:06:59 door Don »

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Vista - IE - Webshots vertraagt!
« Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2010, 22:43:00 »
Hoi Don,

Nog hartelijk dank voor deze tip! :)

Op kantoor had ik laatst ook zoiets: IE8 + Java + Kaspersky Antivirus = een héééél traag opstartende IE8. Aangezien ik Java toch alleen maar met Firefox gebruik, heb ik Java voor IE8 uitgezet èt voilà!

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence