Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met Windows 7 home premium.
Deze pc is aangekocht via een vriend van mij. Probleem is dat Windows 7 volledig is ingesteld met zijn gebruikersnaam.
Op het eerste zicht niet zo'n groot probleem. Bij gebruikersaccounts heb ik zijn naam gewijzigd in mijn naam en bij regedit heb ik ook
alle waarden waar zijn naam in voorkomt veranderd in mijn naam. Wanneer ik na heropstarten terug naar het mapje "Volatile Environment" bij regedit ga, is alles terug veranderd naar zijn naam.
Bij "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion" is dit niet het geval en is de "RegisteredOwner" mijn naam.
Wanneer ik echter naar C:\Users ga
staat zijn naam daar weergegeven met een geel slotje. Wanneer ik naar eigenschappen ga kan ik zijn naam niet wijzigen. Bij elk programma dat ik op mijn bureaublad zet, zie ik hetzelfde geel slote. Weet iemand waarvoor dit dient? + weet iemand een oplossing om zijn naam voorgoed te wijzigen in die van mij?
Mijn 2e probleem is een probleem die ik ook bij win. xp ervaarde. Wanneer ik mijn pc opstart en een wachtwoord moet ingeven staat men toetsenbord in azerty, wanneer ik "andere gebruiker" klik en mij terug wil aanmelden staat mijn toetsenbord in qwerty.
Ik hoop alvast dat jullie mij kunnen helpen met deze problemen.