Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

312 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 05:22:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met gebruikersaccount  (gelezen 13533 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Robtj
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Probleem met gebruikersaccount
« Gepost op: 9 januari 2010, 16:16:07 »
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met Windows 7 home premium.
Deze pc is aangekocht via een vriend van mij. Probleem is dat Windows 7 volledig is ingesteld met zijn gebruikersnaam.
Op het eerste zicht niet zo'n groot probleem. Bij gebruikersaccounts heb ik zijn naam gewijzigd in mijn naam en bij regedit heb ik ook
alle waarden waar zijn naam in voorkomt veranderd in mijn naam. Wanneer ik na heropstarten terug naar het mapje "Volatile Environment" bij regedit ga, is alles terug veranderd naar zijn naam.
Bij "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion" is dit niet het geval en is de "RegisteredOwner" mijn naam.
Wanneer ik echter naar C:\Users ga
staat zijn naam daar weergegeven met een geel slotje. Wanneer ik naar eigenschappen ga kan ik zijn naam niet wijzigen. Bij elk programma dat ik op mijn bureaublad zet, zie ik hetzelfde geel slote. Weet iemand waarvoor dit dient? + weet iemand een oplossing om zijn naam voorgoed te wijzigen in die van mij?

Mijn 2e probleem is een probleem die ik ook bij win. xp ervaarde. Wanneer ik mijn pc opstart en een wachtwoord moet ingeven staat men toetsenbord in azerty, wanneer ik "andere gebruiker" klik en mij terug wil aanmelden staat mijn toetsenbord in qwerty.
Ik hoop alvast dat jullie mij kunnen helpen met deze problemen.

Offline Robtj
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met gebruikersaccount
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2010, 19:21:03 »
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht met Windows 7 home premium.
Deze pc is aangekocht via een vriend van mij. Probleem is dat Windows 7 volledig is ingesteld met zijn gebruikersnaam.
Op het eerste zicht niet zo'n groot probleem. Bij gebruikersaccounts heb ik zijn naam gewijzigd in mijn naam en bij regedit heb ik ook
alle waarden waar zijn naam in voorkomt veranderd in mijn naam. Wanneer ik na heropstarten terug naar het mapje "Volatile Environment" bij regedit ga, is alles terug veranderd naar zijn naam.
Bij "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion" is dit niet het geval en is de "RegisteredOwner" mijn naam.
Wanneer ik echter naar C:\Users ga
staat zijn naam daar weergegeven met een geel slotje. Wanneer ik naar eigenschappen ga kan ik zijn naam niet wijzigen. Bij elk programma dat ik op mijn bureaublad zet, zie ik hetzelfde geel slote. Weet iemand waarvoor dit dient? + weet iemand een oplossing om zijn naam voorgoed te wijzigen in die van mij?

Mijn 2e probleem is een probleem die ik ook bij win. xp ervaarde. Wanneer ik mijn pc opstart en een wachtwoord moet ingeven staat men toetsenbord in azerty, wanneer ik "andere gebruiker" klik en mij terug wil aanmelden staat mijn toetsenbord in qwerty.
Ik hoop alvast dat jullie mij kunnen helpen met deze problemen.

Probleem 2 klopt niet helemaal. Wanneer mijn screensaver aangaat en ik wil terug op de pc werken moet ik mijn wachtwoord ingeven. Dan is mijn toetsenbord versprongen naar qwerty. Wanneer ik handmatig "andere gebruiker" selecteer en daarna mijn passwoord moet ingeven, heb ik geen problemen.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Probleem met gebruikersaccount
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2010, 20:09:32 »
Dag Rob,
 
De methode die je hebt gekozen om de gebruikersnaam om te bouwen is niet aan te bevelen. Je kan op zich de gebruikersnaam wel aanpassen, maar de bijbehorende mapnamen niet. Je hangt als het ware een bordje "vis" aan het vlees. Het naampje is anders, maar er verandert op map en bestandniveau niets. Zeker het gebrukersnamen editen in het register is niet aan te bevelen want dat kan vervelende gevolgen t.a.v. rechten hebben.
 
Dat slotje staat voor mappen die beveiligd zijn tegen hernoemen en wissen. Nu jij in het register hebt zitten hacken, kan het zomaar zijn dat je daardoor onvoldoende rechten in eigen bestanden en mappen hebt.
 
De beste manier om een andere gebruikersnaam aan te maken is een nieuwe account aan te maken. Vervolgens log je daarop in, je stelt menu, bureaublad, snelkoppelingen enzo in zoals je wilt, en daarna verwijder je de andere account, inclusief alle bestanden via configuratiescherm, gebruikersaccounts.
 
>> Azerty Qwerty <<
 
Waarschijnlijk zijn er meerdere talen en/of toetsenborden geïnstalleerd.
Ga eens naar configuratiescherm,  Land en Taal, tabblad Toetsenborden en Talen, knop Toetsenborden wijzigen. Kies bij standaardinvoertaal voor Nederlands, en pas de inhoud van "Geïnstalleerde Services" zó aan dat als enige structuur overblijft:
NL Nederlands
  |__Toetsenbord
        |__Verenigde staten (internationaal)
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Robtj
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met gebruikersaccount
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2010, 20:30:03 »
Beste Michel

Vriendelijk bedankt voor uw uitleg. Ik heb zoals u hebt voorgesteld een ander administrator account aangemaakt en heb van daaruit het "foutieve" account verwijderd. Alles is nu zoals het hoort. Wat betreft de azerty/qwerty kwestie, er is slechts 1 toetsenbord toegevoegd
(Belgisch punt mits ik van België ben). Ik zal echter eens de toetsencombinatie alt+shift (schakelen tussen azerty/qwerty) gebruiken indien het probleem zich opnieuw voordoet. Hopelijk is het hiermee opgelost.

Mvg

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Probleem met gebruikersaccount
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2010, 20:53:34 »
Dag Rob,

Citaat
mits ik van België ben
Op die manier. Fijn dat alles werkt zoals je wenst.
Michel Uphoff
Homepage