Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:49:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: nullen (0,00) in berekeningscel niet laten zien in Word 2007  (gelezen 15922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NiceFellow

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
nullen (0,00) in berekeningscel niet laten zien in Word 2007
« Gepost op: 13 januari 2010, 10:50:36 »
In een zelfgemaakte Word 2007 sjabloon heb ik in een tabel cellen opgenomen waarin de uitkomst van een berekening staan. Ik heb daarin een tekstveld (formulierbesturingselement) van de button 'oudere hulpprogramma's' van het onderdeel 'Besturingselementen' in het tabblad 'Ontwikkelaars' gebruikt. De eigenschappen van deze cel zijn 'berekening'; expressie: D2*E2 en de getalnotatie is '€ #.##0,00;(€ #.##0,00)'.
Het probleem doet zich voor dat wanneer er geen berekening plaats vindt de uitkomst 0,00 is (uiteraard) maar ik wil deze nullen niet zien. De wens is om de cel leeg te laten en alleen een uitkomst te laten zien wanneer de waarde groter dan nul is. Wie weet hoe ik dit moet instellen?

ThankS!

PS: het geheel is een formulieren sjabloon die voor de rest uitstekend werkt met invoervelden.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: nullen (0,00) in berekeningscel niet laten zien in Word 2007
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2010, 11:55:52 »
Ik heb altijd gedonder gehad met rekenen in Word tabellen.
Lastige syntax, vaak problemen en veel bugs, die per versie verschillen.
Office 2007 heb ik hier niet, dus ik kan het niet testen maar ik zou het als volgt proberen op te lossen:
 
{=IF(SUM(ABOVE)=0;"";SUM(ABOVE))}
 
Voor SUM(Above) kan je natuurlijk een willekeurige andere formulie gebruiken.
Deze formule stelt dus in mensentaal: als de som van bovenstaande getallen nul is, toon dan niets (""), toon anders de som van bovenstaande getallen.
 
Hoop dat het werkt..
 

 
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2010, 15:23:27 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage