Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 23:00:19

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Printer probleem  (gelezen 15851 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Printer probleem
« Gepost op: 7 november 2009, 20:05:30 »
Bericht 1 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
Van:BenDDatum:12-12-2004
Aan:AllenMsgID:1745.1
Onderwerp:printer probleemForum:ws-nlcomputer
Mijn printer, een HP Deskjet 600 (overigens een fijne printer) heeft sinds kort een mankement . Dit mankement is onstaan tijdens het per ongeluk naar binnen trekken van meerdere enveloppen.
Nu maakt de printer een ratelend geluid als hij met de aanvang van een nieuwe brief begint. De papier geleidesteunen  links en rechts geven fikse klappen en het is net alsof er twee tandwielen niet goed in elkaar grijpen. Als de printer eenmaal aan het afdrukken is gaat alles weer prima en lijkt alles oke.
Is er een manier om dit bij te stellen ??
met vriendelijke groet, Ben D
 


Bericht 2 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-12-2004
Aan:BenDMsgID:1745.2
Onderwerp:printer probleemForum:ws-nlcomputer
>> Is er een manier om dit bij te stellen ?? <<
Dag Ben,
Echt bijstellen, nee. Zo'n deskjet is echt een in de fabriek in elkaar geperste machine zonder afstelmogelijkheden.
Als je erg handig bent, kan je hem wel open maken (veel plastic lipjes en lusjes onderop opzij duwen, paar schroeven losmaken en kap er voorzichtig afhalen, lastig klusje!). Vervolgens kan je met name aan de rechterkant eens kijken hoe het ervoor staat met de tandwielen. Als ze nog heel zijn (misschien mist er een tand), dan vermoed ik dat er een geleiderstang o.i.d. krom is getrokken. Dat wordt goed en lang kijken, dat ding er uit halen, rechtmaken en terugplaatsen.
Het kan allemaal wel, zo'n deskjet zelf wat opknappen, maar met twee linkerhanden kan je dat echt vergeten.
Wat je ook kan vergeten is vervangingsonderdelen voor een betaalbare prijs. Daar doet mijnheer HP bijna niet meer aan.

Michel Uphoff (Sysop)
Homepagina 

Gewijzigd 13/12/2004 13:30 ET CET door Michel Uphoff (sysop)


Bericht 3 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
Van:BenDDatum:13-12-2004
Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:1745.3
Onderwerp:printer probleemForum:ws-nlcomputer
Michel,
De stappen die jij beschrijft heb ik deels al gedaan, maar ik ben misschien wat te voorzichtig.
Deze deskjet print n.l. nog vanuit een Dos applicatie gestuurde teksten waarmee ik zo af en toe nog te maken heb.
Volgens mij zijn deze printers zeldzaam aan het worden zodoende probeer ik deze nog te redden.
Bedankt voor je aanwijzingen, ik weet nu in ieder geval dat er nergens een handigheidje zit waarmee je de boel weer kunt stellen. Jammer maar voor meneer HP begrijpelijk die wil zo nu en dan een nieuwe verkopen.
met vriendelijke groet,
Ben D


Bericht 4 van 4

NL Computer Forum ~ Computer hardware
Van:Just Vecht (Sysop)Datum:13-12-2004
Aan:BenDMsgID:1745.4
Onderwerp:printer probleemForum:ws-nlcomputer
Hallo Ben,
>> deze printers zeldzaam aan het worden  <<
Ik denk zelf toch dat er links en rechts nog de nodige op zolder staan, hoor!
Wel eens op plekken als marktplaats.nl gekeken of daar een advertentie "gevraagd" gezet? Die oude Deskjets kunnen bijna niet kapot. Ik heb er regelmatig een dubbel envelopje doorheen getrokken en je hebt gewoon een beetje pech gehad, vrees ik .

groeten,



« Laatst bewerkt op: 25 april 2011, 14:45:12 door Ronald »