Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

68 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 08:57:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)  (gelezen 16803 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Gepost op: 17 januari 2010, 00:56:33 »
Beste mensen,

Voorgeschiedenis: sinds 2000 heb ik bij CS gezeten via een inmiddels hoogbejaarde aldi-bak; LAN-verbinding via athome/ziggo. Nu CS met software en al ophoudt mag ik (net als Marie-Josee) zien hoe ik mijn mailarchief red, dat wordt oeverloos knippen en plakken. Maar het gaat om iets anders.

Ik had via jullie instructies Outlook Express zo ingesteld dat er ook een account was voor mijn CS-mail. Daarmee ontving ik althans mijn CS-mail in Outlook Express, verzenden lukte nooit maar dat kon me weinig schelen want daar gebruikte ik toch altijd de CS-software voor. De foutmelding bij verzenden was waarschijnlijk dezelfde als die ik nu krijg, als ik Telfort probeer in te stellen: namelijk dat poort 25 voor verzenden geblokkeerd is. En nu wil ik het wel graag oplossen, want straks heb ik geen CS-software meer en moet ik me met outlook redden.

Eerst maar even de foutmeldingstekst (die op internetforums in allerlei varianten te vinden is):
"Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.telfort.nl', Server: 'smtp.telfort.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E"

Er worden her en der verschillende oplossingen aangedragen, waaronder een voor mij veel te ingewikkeld microsoft-verhaal.

 Eentje die warempel leek te werken, was dat mijn oude AV-free virusscanner de inkomende mail wel, maar de uitgaande mail niet checkte. Standaard staat dat blijkbaar niet aangevinkt. Toen ik maar eens aanvinkte dat hij voortaan uitgaande mail ook moest checken, bleek dat ik met mijn CS-mailaccount mail kon verzenden via outlook express. Dat is mooi.

Maar het rare is, dat het met mijn Telfort-account nog niet lukt. Dat is vooral raar omdat bij de mailaccountinstellingen van zowel CS als Telfort staat dat mail via poort 25 moet worden verzonden (Of zit daar juist de clou?)  CS lukt wel, Telfort blijft de foutmelding geven.

Juist hierom geloof ik nog steeds dat het bij Telfort ook met een simpele instelling goed zou moeten komen - en zie ik weinig in ingewikkelde suggesties voor oplossingen die elders op forums aangedragen zijn.

Ik ben bij de mailinstellingen gaan kijken wat er verschillend was tussen CS-account en Telfort-account. Toen zag ik eerst dat bij de verbindingen mijn Telfort nog op alleen-inbellen stond, maar dat heb ik aangepast en er staat nu vrolijk "Beschikbaar", dus hij wil via LAN. Verder kom ik eigenlijk niet.

Mijn instellingen voor Telfort zijn gewoon zoals ze het me hebben verteld. En pop3-mail komt ook binnen, dus dat zit goed. Ik weet alleen niet waarom poort 25 niet wil. Juist omdat diezelfde poort 25 nu wèl functioneert als ik CS-account benut.

Ik heb er (te) weinig verstand van maar hoop dat iemand van jullie het snapt. Suggesties zijn zeer welkom. Bedankt vast!

Vriendelijke groet van Leonard













Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2010, 13:40:27 »
Dag Leonard,
 
Doe eens stapsgewijs het volgende:
 
Kies start, uitvoeren, type cmd (enter)
Je bent nu in een dos-box
In deze dosbox type je in: telnet.smtp.telfort.nl 25 (enter, let op de spatie)
 
Als poort 25 (dat is de juiste voor telfort)  niet geblokkeerd wordt krijg je een antwoord, dat lijkt op het volgende: 220 ESMTP smtp-out1.tiscali.nl .......
Wordt de poort echter geblokkeerd, dan krijg je na een halve minuut of zo een melding dat de verbinding is mislukt.
 
Sluit de dosbox.
 
- Verbindingstest is geslaagd:
Loop alle instellingen van de e-mail account nogmaals na:
* Tabblad "Servers": pop3.telfort.nl, smtp.telfort.nl (let op smtp, een veelgemaakte fout is dat men smpt tikt), account, wachtwoord, en geen vinkjes in "Aanmelden met beveiligd wachtwoordverificatie" en 'Voor deze server is verificatie vereist".
* Tabblad "Beveiliging": Op "Algoritme:" 3DES na niets gekozen alles grijs.
* Tabblad "Geavanceerd": SMTP: 25 , POP3: 110, verder nergens vinkjes.
 
- Verbindingstest is niet geslaagd:
Jouw internetabonnement verloopt toch wel via Telfort?Zo nee, dan dien je de smtp server van de internetprovider te gebruiken.
Als je jouw internetabonnement via Telfort hebt, en er is toch sprake van blokkeren doe dan dit:
Deïnstalleer tijdelijk de virusscanner (uitzetten is onvoldoende), kijk na of je andere software zoals firewalls, spamblockers en dergelijke actief hebt. Deïnstalleer die of schakel die geheel uit. Mocht hierna de mail wel werken, dan kan je stap voor stap de beveiligingssoftware weer activeren/installeren.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2010, 22:45:25 »
Hoi Michel, bedankt voor je snelle reactie & behulpzaamheid!

De test heb ik niet kunnen uitvoeren, omdat ik niet in de DOS-box kom. Ja lach maar - weet je een andere manier om in DOS te komen? Ik werk op een bejaarde aldi-bak die in de loop der tijd de nodige gebreken is gaan vertonen.

Dat is ook een reden waarom ik niet graag mijn ooit gratis gedownloade antivirus en firewall eraf gooi. Het is zeer de vraag of ik de ouwe versies nog terug kan downloaden op deze computer. Meeste wat je vindt is voor jongere besturingsprogramma's dan mijn verouderde Windows ME (die dus daarbij ook nog wat kuren vertoont).

De instellingen zoals door jou opgesomd (stel "geslaagd") kloppen gewoon.

Telfort klopt ook, ik kan immers mail ontvangen op mijn telfort-mailaccount (ik heb kabelverbinding van athome/ziggo, maar ik wilde telfort als CS-opvolger aanhouden om indien nodig te kunnen inbellen).

Maar poort 25 wérkt ook gewoon, namelijk als ik mail van mijn CS-account wil verzenden via outlook express: dat gaat ook via poort 25 namelijk (en dat lukt sinds ik die instelling in mijn antivirus wijzigde, een dezer dagen). Daarom vraag ik me af of het niet mijn CS-account is die poort 25 ahw voor zichzelf opeist en Telfort wegdrukt. Zou dat kunnen?

Ik dacht: misschien moet ik mijn CS-account in Outlook Express maar eens weghalen. Volgens mij heb ik daar in april toch niks meer aan als van CS nog hooguit webmail te raadplegen is (of zie ik dat verkeerd?), en tot die tijd gebruik ik voor CS hun eigen software. Maar misschien als ik in OE mijn CS-account weghaal, dat dan Telfort wel toegang heeft tot poort 25?

Bedankt voor het meedenken!

Hartelijke groet van Leonard,
die inderdaad een nieuwe PC nodig heeft, maar daar nog een beetje voor terugdeinst (ook door dit soort dingen)








Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2010, 23:56:51 »
Dag Leonard,
 
Citaat
Telfort klopt ook, ik kan immers mail ontvangen op mijn telfort-mailaccount (ik heb kabelverbinding van athome/ziggo, maar ik wilde telfort als CS-opvolger aanhouden om indien nodig te kunnen inbellen).
Wacht even.. Je hebt dus geen internet toegang via Telfort maar via Ziggo/Athome!  Ziggo zal waarschijnlijk de toegang tot SMTP servers die niet van hun zijn blokkeren. Je moet bij de SMTP server dan de SMTP server van Ziggo opgeven, dat is voorzover ik weet: smtp.ziggo.nl
Laat je niet misleiden door het feit dat de CS mail wel werkt, die zit op een andere manier in elkaar.
 
Dus vervang smtp.telfort.nl eens door smtp.ziggo.nl, en probeer het nog eens.
 
Citaat
omdat ik niet in de DOS-box kom. Ja lach maar - weet je een andere manier om in DOS te komen?
Nou, ik lach dan even stiekum heel zachtjes. Dat is inderdaad een oud beestje zeg! En nog wel met mijn grote vriend Windows ME.. (not!). Als je per sé wilt dat we ook dat dos-box probleem oplossen laat het dan maar weten. Maar realiseer je dat fossielen met dergelijke kuren soms helemaal niet gediend zijn van reparaties, en dus van kwaad naar erger kunnen vervallen.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2010, 12:40:35 »
Michel, geweldig, het werkt, enorme opluchting hierzo.

Ik heb ingevuld "mail.home.nl" omdat dat ik ook bij een andere account in outlook express had staan, al was het maar voor de overzichtelijkheid (naar ik aanneem zou smtp.ziggo.nl dus evengoed gewerkt hebben).

Echt begrijpen doe ik het niet, want CS moge dan anders werken, maar daar staat toch ook gewoon "smtp.cs.com" in mijn outlook express.

Wat ik nu graag wil weten is: als ik op een kwaaie dag geen kabelverbinding met ziggo heb, dan wil ik inbellen naar telfort, om mijn mail te checken. Maar nu vraag ik me af of dat met de huidige instellingen wel werkt? Het zou jammer en omslachtig zijn als ik in zo'n geval eerst weer de server moest hernoemen!?

Er komen meer vragen aan (ook ivm aanhikken tegen / voorbereiding op aanschaf nieuwe PC ;-) maar ik beperk me hier tot deze omdat die nog bij de poort-25-kwestie hoort.

Bedankt voor je hulp


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2010, 14:27:01 »
Dag Leonard,
 
Citaat
maar daar staat toch ook gewoon "smtp.cs.com" in mijn outlook express.
Die CS mail verbinding gebruikt ook poort 25 voor smtp las ik. Welke Smtp server staat er bij? Is dat niet de Ziggo/Athome smtp server dan wordt CS waarschijnlijk (nog) niet geblokkeerd.
 
Citaat
Maar nu vraag ik me af of dat met de huidige instellingen wel werkt? Het zou jammer en omslachtig zijn als ik in zo'n geval eerst weer de server moest hernoemen!?
Nee, dan zal je omdat je niet meer via het Ziggo netwerk contact maakt, weer de telfort smpt server moeten kiezen.
 
Maar misschien is het handiger om nu alvast die back-up e-mail account te maken en die 'inbellen Telfort' te noemen. Alles netjes instellen. Bij deze account niet via Lan maar via dial-up kiezen, en bij de andere accounts juist Lan kiezen.
Vervolgens de werking even goed uittesten.
Hierna in Outlook Express, extra, accounts, kies de inbelaccount, het vinkje weghalen bij "account gebruiken bij berichtverzending en synchronisatie". Kan je het vinkje later terugplaatsen indien nodig.
 
Zo staat de account alvast klaar voor toekomstig gebruik (als.. de computer dat nog mee gaat maken).
 
Zie verder Inbellen naar telfort
 
Vorig bericht:
 
Citaat
omdat ik niet in de DOS-box kom.
Ik ging op de automatische piloot uit van Windows XP of hoger. Probeer eens start, uitvoeren, command (enter).
Kom je nu wel in de dos-box?
 
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2010, 14:32:43 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2010, 15:48:24 »

Hoi Michel, bedankt voor je hulp.

CS-server is zoals ik aangaf; daarom vond ik het ook zo vreemd (en jammer) dat het bij de ene (CS) wel, en bij de ander (telfort) niet lukte via poort 25. Maar goed blijkbaar moet ik daarvoor bij Ziggo wezen, en als ik je goed begrijp zullen die eerder CS ook blokkeren dan telfort deblokkeren. Het zij zo.

Met "command" kom ik inderdaad in de DOS-box, goed om te weten. Maar jouw regeltje ingeven leidt tot niets en wordt blijkbaar niet door hem herkend (niet omdat de verbinding niet tot stand komt, maar omdat hij wat ik intik niet begrijpt).

Goeie tip van het aanmaken extra account voor inbellen. Ga ik nu doen.

Hartelijk dank weer; meer vragen volgen (elders)!


 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2010, 16:48:19 »
Dag Leonard,
 
Citaat
maar omdat hij wat ik intik niet begrijpt
Toen ik het schreef, ging ik er nog vanuit dat je Windows XP had. Jouw versie zal dit commando niet ondersteunen, net zoals dat cmd. Laat maar zitten, het is niet belangrijk.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #8 Gepost op: 22 januari 2010, 20:43:59 »
Hoi Leonard,

CS-server is zoals ik aangaf; daarom vond ik het ook zo vreemd (en jammer) dat het bij de ene (CS) wel, en bij de ander (telfort) niet lukte via poort 25.
De smtp-server van CompuServe werkt óók met poort 587 :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2010, 13:46:17 »
Hallo,

Belangrijke informatie: vanaf 20-2-2010 werken de POP3 (POP.AOL.COM) en SMTP (SMTP.AOL.COM) servers niet meer.
Omdat de support van CompuServe Nederland op 28-2-2010 stopt.
leden kunnen vanaf 20-2-2010 alleen nog gebruik maken van webmail (www.aol.nl)

Met vriendelijke groet,

Guido Slenter
CompuServe Ledenservice