* Volg ons


* Wie is Online

  • Punt gasten: 40
  • Punt verborgen: 0
  • Punt leden: 0

Er zijn geen bezoekers online
  • Punt Online vandaag: 1

* Actuele onderwerpen

Geluid / beeld probleem door Leon
[25 november 2020, 08:57:07]


Adblocker door RuudDeWit
[23 november 2020, 16:33:21]


afgeluisterd door Peter
[23 november 2020, 13:29:29]


Geen geluid na standby door djouni
[20 november 2020, 11:07:27]


menu- en bladwijzerbalk schuiven steeds weg door Peter
[18 november 2020, 22:41:21]


update door Peter
[18 november 2020, 18:30:10]


hoe kan ik een flits van de achtergrond van een foto verwijderen? door RuudDeWit
[10 november 2020, 16:01:24]


Canon TR 7550 / Windows 10 communicatie probleem door Peter
[ 8 november 2020, 12:05:15]


VERPLAATST: hoe kan ik een flits van de achtergrond van een foto verwijderen? door Peter
[ 8 november 2020, 12:02:47]


belgeschiedenis terughalen door Peter
[14 oktober 2020, 21:47:41]


AOL/compuserve mail in Thunderbird door Leonard
[13 oktober 2020, 12:57:06]


gewiste belgeschiedenis terughalen door dvangenderen
[ 9 oktober 2020, 18:06:40]


update door ronkrabben
[ 5 oktober 2020, 14:38:44]


foutcode P81 bij installeren door Peter
[ 3 oktober 2020, 13:32:12]


LinkPizza door WilmaWilma
[12 september 2020, 16:15:22]


PC loopt soort vast na windows 10 installatie door Peter
[ 5 september 2020, 11:51:47]


Office Outlook lijst recente items naar 0 zetten door Peter
[ 3 september 2020, 09:48:26]


Xubuntu 32 bit stopt door Paul
[31 augustus 2020, 17:42:24]


Windows 10 context-menu werkt gebrekkig door Peter
[29 augustus 2020, 22:42:37]


beveiligingscertificaat door jo buntinx
[25 augustus 2020, 11:24:25]


* Chat

Vraag maar raak!
Stel je vragen over computers en internet en krijg direct antwoord! Iedere maandagavond 21:00 - 22:00 uur in de chatroom.


A A A A Auteur Topic: 0x800ccc0e.nl (probleem met verzenden via poort 25)  (gelezen 12414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LeonardTopic starter

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Laatst actief:
    13 oktober 2020, 12:56:37

  • Activiteitmeter
    2.5%
Beste mensen,

Voorgeschiedenis: sinds 2000 heb ik bij CS gezeten via een inmiddels hoogbejaarde aldi-bak; LAN-verbinding via athome/ziggo. Nu CS met software en al ophoudt mag ik (net als Marie-Josee) zien hoe ik mijn mailarchief red, dat wordt oeverloos knippen en plakken. Maar het gaat om iets anders.

Ik had via jullie instructies Outlook Express zo ingesteld dat er ook een account was voor mijn CS-mail. Daarmee ontving ik althans mijn CS-mail in Outlook Express, verzenden lukte nooit maar dat kon me weinig schelen want daar gebruikte ik toch altijd de CS-software voor. De foutmelding bij verzenden was waarschijnlijk dezelfde als die ik nu krijg, als ik Telfort probeer in te stellen: namelijk dat poort 25 voor verzenden geblokkeerd is. En nu wil ik het wel graag oplossen, want straks heb ik geen CS-software meer en moet ik me met outlook redden.

Eerst maar even de foutmeldingstekst (die op internetforums in allerlei varianten te vinden is):
"Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.telfort.nl', Server: 'smtp.telfort.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E"

Er worden her en der verschillende oplossingen aangedragen, waaronder een voor mij veel te ingewikkeld microsoft-verhaal.

 Eentje die warempel leek te werken, was dat mijn oude AV-free virusscanner de inkomende mail wel, maar de uitgaande mail niet checkte. Standaard staat dat blijkbaar niet aangevinkt. Toen ik maar eens aanvinkte dat hij voortaan uitgaande mail ook moest checken, bleek dat ik met mijn CS-mailaccount mail kon verzenden via outlook express. Dat is mooi.

Maar het rare is, dat het met mijn Telfort-account nog niet lukt. Dat is vooral raar omdat bij de mailaccountinstellingen van zowel CS als Telfort staat dat mail via poort 25 moet worden verzonden (Of zit daar juist de clou?)  CS lukt wel, Telfort blijft de foutmelding geven.

Juist hierom geloof ik nog steeds dat het bij Telfort ook met een simpele instelling goed zou moeten komen - en zie ik weinig in ingewikkelde suggesties voor oplossingen die elders op forums aangedragen zijn.

Ik ben bij de mailinstellingen gaan kijken wat er verschillend was tussen CS-account en Telfort-account. Toen zag ik eerst dat bij de verbindingen mijn Telfort nog op alleen-inbellen stond, maar dat heb ik aangepast en er staat nu vrolijk "Beschikbaar", dus hij wil via LAN. Verder kom ik eigenlijk niet.

Mijn instellingen voor Telfort zijn gewoon zoals ze het me hebben verteld. En pop3-mail komt ook binnen, dus dat zit goed. Ik weet alleen niet waarom poort 25 niet wil. Juist omdat diezelfde poort 25 nu wèl functioneert als ik CS-account benut.

Ik heb er (te) weinig verstand van maar hoop dat iemand van jullie het snapt. Suggesties zijn zeer welkom. Bedankt vast!

Vriendelijke groet van Leonard













Beste bezoeker, je bent op dit moment niet ingelogd. Daarom zijn de 9 antwoorden op dit bericht voor jou verborgen. Klik hier om in te loggen of klik hier om gratis en eenvoudig een account te registreren!
 

Gerelateerde onderwerpen

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
0 Reacties
5381 Gelezen
Laatste bericht 7 november 2009, 20:35:34
door NLCOMP
0 Reacties
7798 Gelezen
Laatste bericht 8 november 2009, 20:27:14
door NLCOMP
0 Reacties
11507 Gelezen
Laatste bericht 13 november 2009, 22:07:13
door NLCOMP
0 Reacties
10740 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:25:49
door NLCOMP
2 Reacties
10610 Gelezen
Laatste bericht 6 oktober 2010, 23:24:07
door Dezy
5 Reacties
9413 Gelezen
Laatste bericht 19 december 2010, 13:54:20
door fjlv
1 Reacties
5751 Gelezen
Laatste bericht 7 april 2011, 15:34:25
door RuudDeWit
3 Reacties
8460 Gelezen
Laatste bericht 16 augustus 2013, 19:20:33
door Peter
0 Reacties
4423 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 16:52:49
door ajacied_1992
3 Reacties
4636 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2016, 18:58:12
door Leon