Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

249 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 17:09:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg  (gelezen 17348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rik
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Gepost op: 21 januari 2010, 23:13:39 »
Hi,

ik heb al een tijdje een probleem dat vanaf mijn laptop (Vista) met draadloos internet soms de verbinding met het internet wegvalt. Het interne netwerk blijft wel zichtbaar.  Vandaag had ik daar weer veel last van. Een andere keer totaal geen probleem.
Op de icon rechtsonder zie je normaal de wereldbol als je verbinding hebt met het internet, die is spontaan weg. Via "netwerkverbinding" zie ik dan mijn access point met daarachter een rood kruis naar het internet.
Soms komt verbinding weer spontaan terug, maar vaak moet ik de verbinding verbreken en weer opnieuw contact maken met mijn netwerk.
Ik heb werkelijk geen idee waar ik het moet zoeken, is het SW, iets vaags in Windows of in Norton Internet Security, is het iets in mijn router? Zijn er andere devices in het netwerk die hierop invloed kunnen hebben?

Wie kan me aangeven in welke richting ik moet zoeken?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2010, 01:07:51 »
Hallo Rik,
Citaat
Wie kan me aangeven in welke richting ik moet zoeken?
In eerste instantie moet je denken aan storing in het signaal. Dit wordt vaak veroorzaakt door iemand bij jouw in de buurt die een nieuwe sterke wifi router heeft geïnstalleerd. Het zenden en ontvangen tussen router en laptop gaat via kanalen. Dit kun je veranderen. Kijk eens in de instellingen van je router (de draadloze instellingen) op welk kanaal nu uitgezonden wordt. Ik heb dat bij mij ook gedaan na het soms wegvallen van de verbinding. Nu staat het bij mij op kanaal 4 en heb geen problemen meer gehad. Het kanaal nummer moet je ook op je laptop (en andere pc's indien deze een wifi verbinding hebben) bij je netwerkinstellingen veranderen. Dus het kanaalnummer van de router en pc's moet hetzelfde zijn.

Niet vergeten na het wijzigen de router te resetten en de laptop opnieuw opstarten.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2010, 20:32:27 »
Hey Rik,

ik heb al een tijdje een probleem dat vanaf mijn laptop (Vista) met draadloos internet soms de verbinding met het internet wegvalt.

Is het een recente Vista versie, dus incl. SP2? Mijn indruk was dat Vista het met ieder service pack steeds wat beter ging doen qua draadloos internetten. Sinds kort heb ik de laptop bijgewerkt naar Windows 7 en heb ik nauwelijks nog problemen.

De tips van Ruud zijn sowieso ook goed om te proberen. Het zou zomaar iets stoms kunnen zijn als de nieuwe magnetron van de buren, of een draadloze router die langzaam aan het overlijden is. Zo'n ding kan ook gewoon stuk gaan. Ik hoorde laatst nog iemand met vage problemen met zijn draadloos netwerk. Nieuw apparaat gekocht, probleem opgelost.

Succes! ;)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Rik
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2010, 15:12:09 »
Misschien was ik niet helemaal duidelijk,maar ik heb nog steeds lokaal netwerk. Dus het lijkt me niet aan het draadloze netwerk te liggen.
In de icon rechtsonder voor het netwerk zie je normaal toegang: lokaal en internet, maar dan alleen lokaal.
Of zet deze mededeling me op het verkeerde been

Groet

Rik

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2010, 16:58:02 »
Dag Rik,
 
Citaat
ik heb nog steeds lokaal netwerk
En die functioneert op het moment dat internet weggevallen is nog steeds goed naar ik aanneem.
Dan is jouw conclusie dat het nauwelijks aan de draadloze verbinding kan liggen correct.

Kennelijk valt de internetverbinding af en toe weg, vraag is waardoor.
 
Heb je het volgende al eens gedaan:
- Alle computers uit.
- De modemrouter/accesspoint (ik neem aan dat alles in een kasje zit, toch?) uitzetten.
- even wachten
- Modem/router weer aan
- drie minuten wachten
- computers weer aan.

Nu heeft het hele netwerk een reset gekregen. Helpt dit?
 
Als dit niet helpt:
 
Je weet hoe je "in" het modem moet komen, en je weet hoe je de gegevens over de kwaliteit van de verbinding boven tafel krijgt? Zo ja stuur die eens op.
 
Zo nee, welke merk en type modemrouter heb je? Dan proberen we je te helpen die gegevens te vinden.
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Elfje
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2010, 15:46:27 »
Ik lees even mee, mijn laptop heeft sinds enige tijd exact hetzelfde probleem.
Dan heb ik dus wel lokaal netwerk, maar geen internetverbinding. De vaste computer (die met draad is aangesloten op het internet) heeft nog wel internetverbinding.
Overigens hebben wij losse modem en router.

Bij mij helpt het om de verbinding te verbreken en vervolgens opnieuw verbinding te zoeken. Maar soms moet ik dat elke 5-10 minuten doen  >:(

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2010, 20:41:10 »
Dag Elfje,
 
Lees DIT bericht en de berichten er na eens door. Komt dat bekend voor?
 
Wat voor een merk en type modem heb je?
Wat voor een merk en type "router"?
De "Router"heeft ook die draadloze verbinding naar ik aanneem. Hoe is die router aangesloten op dat modem? (van welke in- en uitgangen maakt die kabel gebruik?)
Michel Uphoff
Homepage

Offline Rik
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2010, 21:52:15 »
Hi,

ik heb al een aantal jaren een Zyxel 650H modem/router. Omdat hier geen wireless op zit gebruik ik een Sitecom wireless router (WL581), waarbij ik de DHCP uitgeschakeld heb en een van de 4 Ethernet porten op de Zyxel heb aangesloten.
Ik ben er nog niet achter of op het moment dat mijn Internet wegvalt, dit ook ook in het diagnose scherm van de Zyxel te zien is. Maar ja, Windows ziet het wel, dan vraag ik me weer af hoe Windows dat ziet. Want daar kan het ook fout zitten.

Rik

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Internet verbinding vanaf laptop valt regelmatig weg
« Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2010, 22:28:33 »
Dag Rik,
 
Zo te horen heb je het goed aangesloten.
 
Citaat
Ik ben er nog niet achter of op het moment dat mijn Internet wegvalt, dit ook ook in het diagnose scherm van de Zyxel te zien is.
Dat is de crux. Als je ziet dat de internetverbinding ook in de Zyzel weg is, dan heb je dus een 'echt' verbindingsprobleem, en moet je het in de Zyxel of in de verbinding met de buitenwereld zoeken.
 
Als de Zyxel gewoon on-line blijft, dan zit er mogelijk iets mis in jouw computer. Mogelijk is de network list service er de oorzaak van. Deze service zorgt o.a. voor het weergeven van de verbindingen. Kijk bij uitval eens bij start, uitvoeren, services.msc, network list service (hij kan in een Nederlandstalige Vista iets anders heten), en kijk of hij gestart is. Zo nee start hem dan dmv een rechtsklik, starten.
 
Overigens, ook met een correct werkende Internet verbinding wil Vista toch wel eens een kruis tonen tussen modem en internet. Maffe bug. Zie DIT Engelstalige knowledgebase artikel.
 
[edit] Vergeten: Kijk eens bij netwerkomgeving welke netwerkadapters je hebt. Vaak is dat naast draadloos ook nog een kabelvverbinding en soms ook nog een firewire netwerkverbinding. Rachtsklik en kies uitschakelen bij alle niet gebruikte netwerkadapters.
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2010, 22:47:50 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage