Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

239 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:37:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Probleem met installatie printerdriver  (gelezen 17994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Probleem met installatie printerdriver
« Gepost op: 24 januari 2010, 15:47:04 »
Hoi allemaal!

Ik heb een HP laserprinter (HP Color LaserJet 3600N om precies te zijn) thuis. Die is met behulp van een devolo homeplug verbonden met de router waar ook alle computers op zijn aangesloten, zodat iedereen zou moeten kunnen printen.

Nu had ik wat problemen met duplex printen en ik hoopte dat een nieuwe driver dit wellicht zou oplossen. Ik heb dus eerst de oude driver verwijderd (via configuratiescherm / software het programma er af gegooid). Vervolgens de nieuwe opgehaald van http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=18972&prodSeriesId=501044&swItem=lj-36162-5&prodNameId=501046&swEnvOID=228&swLang=8&taskId=135&mode=4&idx=0 en geprobeerd te installeren.

De instructies op de site van HP werken voor mij niet. Na het dubbelklikken op het programma verschijnt een venster van de WinZip Self-Extractor die me vraagt wat ik wil doen. Ik kies voor Unzip (zonder de ingevulde folder te wijzigen); dat gebeurt dan ook en dan zie ik datzelfde venster weer. Na een minuutje wachten tot de installation utility start is er nog niets gebeurt, dus ik klik Close in de hoop dat die daarna alsnog start. Niet dus. Er gebeurt verder helemaal niets meer.

Elders op internet kwam ik een tip tegen om via het configuratiescherm een nieuwe printer op te geven en dan naar de folder waarin de bestanden net geëxtraheerd zijn. Dat werkt bij mij ook niet. De wizard printer toevoegen wil van me weten of de printer lokaal of een netwerkprinter is. Ik kies het laatste en moet dan kiezen tussen een printer zoeken, verbinding maken met een printer aan de hand van zijn naam, of verbinding maken met een printer aan de hand van zijn URL. Ik heb mijn printer nooit een naam gegeven, laat staan een URL. En als ik kies voor zoeken, dan vindt Windows geen printers.

Mijn oude driver had een probleem met dubbelzijdig printen; dat was storend. Maar deze driver krijg ik niet eens geïnstalleerd, zodat ik überhaupt niet meer kan printen...
HELP!!!!!
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installatie printerdriver
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2010, 16:00:13 »
Oké, dit probleem heb ik zelf kunnen oplossen. Misschien niet zoals het hoort, maar het werkt wel. Ik deed het volgende:

* Start wizard printer toevoegen
* Kies voor lokale printer (!) en verwijder vinkje voor detecterren plug en play
* Kies voor nieuwe poort maken . Standard TCP/IP Port (ik heb getwijfeld over HP Standard TCP/IP Port)
* IP adres van de printer opgegeven (heb ik gelukkig een tijdje geleden al een vast IP adres toegewezen)
* Na het maken van de poort via opgeven lokatie naar de folder gewezen waar eerder de bestanden van de driver waren uitgepakt.

Hierna was de driver geïnstalleerd. Ik kan weer printen. En duplex werkt ook goed!

Was dit inderdaad de methode die ik had moeten nemen, of heb ik nu een heel kromme constructie doe toevallig werkt maar eigenlijk helemaal niet zo bedoeld is?
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Probleem met installatie printerdriver
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2010, 16:14:36 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
Was dit inderdaad de methode die ik had moeten nemen
Helemaal. Dat is de meest eenvoudige manier om een netwerkprinter aan de praat te krijgen. Idiote is, dat je dus 'locale' printer moet kiezen (waarbij de meesten logischerwijs vinden dat ze netwerkprinter zouden moeten kiezen).
Michel Uphoff
Homepage

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installatie printerdriver
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2010, 16:22:07 »
Dank je, Michel! :D

En maakt het nog veel uit of ik dan kies voor "Standard TCP/IP Port" of "HP Standard TCP/IP Port"?
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Probleem met installatie printerdriver
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2010, 16:50:25 »
Hoi Hugo,
 
Citaat
En maakt het nog veel uit
Ik dacht dat die HP poort een of ander monitor geval ondersteunde. Zo'n residente lastpost, die op kosten van het pc geheugen en kloktikken meldt dat het papier op is en waar je HP goodies kan bestellen enzo. Verder worden er (natuurlijk) heel wat problemen met die HP poort gemeld. Dus ik gebruik al sinds jaar en dag de non-HP standaard poort, en zonder enig probleem.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met installatie printerdriver
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2010, 17:01:27 »
Oké, duidelijk. Hartelijk dank voor je antwoorden, Michel!

Groetjes, Hugo
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP