Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 03:05:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Canon mp560 all in one printer wifi  (gelezen 31396 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Canon mp560 all in one printer wifi
« Gepost op: 26 januari 2010, 19:21:37 »
Hallo,

Er is mij gevraagd om de canon mp560 te installeren op een labtop met Vista. Met de usb kabel was het zo voor elkaar, maar toen kwam het draadloze gedeelte. Na heel wat gepuzzel kwam ik er achter dat de sleutel in de router te vinden was. Uiteindelijk is het dus gelukt om te printen met gebruik making van de draadloze verbinding.

Nu is het zo, dat als ik wil scannen, dat ik de printer met een usb kabel moet aansluiten. Dit gaat zonder problemen. Het lijkt mij dat dit ook draadloos moet kunnen.

Op het scherm van de printer kan ik de optie kiezen om te scannen. Vervolgens kan ik kiezen waar de gegevens naar toe gezonden moeten worden, een memorycard, een stick of naar de pc. Ik wil graag de gegevens naar de pc sturen, maar dan moet ik kiezen hoe ik de info naar de pc wil sturen. De enige optie die daar staat is usb. Met een usb kabel werkt dit ook inderdaad. Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat ik ook draadloos kan scannen?

Groetjes,
Henk
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2010, 20:58:29 »
Hoi Henk,
 
Leuk je hier terug te zien!
 
Scannen over het netwerk zou moeten lukken, maar ik denk wel dat daar wat beperkingen aan zitten. Canon zelf schrijft: For network users, Auto Scan Mode is only available when scanning at a computer using MP Navigator EX software and selecting the 1-click feature then "save to PC".
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2010, 15:07:48 »
Hoi Michel,

Bedankt voor je snelle reactie.

>>Leuk je hier terug te zien!<<

Ja gelukkig wel. Ik vond het maar niks dat ik niet meer op dit forum kon inloggen.

Voor zover ik weet is die software geïnstalleerd. Begrijp ik het goed dat ik eerst de software moet opstarten, voordat de optie "save to pc" in het scherm van de printer/scanner komt te staan?

Groetjes,
Henk
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2010, 16:55:42 »
Hoi Henk,
 
Citaat
Begrijp ik het goed dat ik eerst de software moet opstarten
Dat maak ook ik uit hun opmerking op.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2010, 19:37:09 »
Dat maak ook ik uit hun opmerking op.
Hoi Michel,

Ik ben even aan het stoeien geweest en kreeg op het schermpje op de scanner de melding "MAAK VERBINDING MET DE PC VIA USB-KABEL EN SCHAKEL DE PC IN. U KUNT GEEN GEGEVENS VERZENDEN NAAR EEN PC MET LAN-VERBINDING".

Als ik op de knop van de scanner klik, is het wel mogelijk om de gegevens op een USB-stick te zetten, of via een USB-kabel naar de pc te sturen. Dit werkt ook echt.
Via de USB-kabel kan ook het software pakket om te scannen gebruikt worden. Dit is bv. handig om een vooraf scan te doen en een selectie te maken van wat er echt gescand moet worden. Ik had graag gewild dat dit ook draadloos kon.

Scannen over het netwerk zou moeten lukken, maar ik denk wel dat daar wat beperkingen aan zitten. Canon zelf schrijft: For network users, Auto Scan Mode is only available when scanning at a computer using MP Navigator EX software and selecting the 1-click feature then "save to PC".

Ik heb de "1-click feature" ingestgeld en gebruik de optie "save to PC", maar toch wil het niet.
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2010, 20:06:50 »
Hoi Henk,
 
Citaat
U KUNT GEEN GEGEVENS VERZENDEN NAAR EEN PC MET LAN-VERBINDING".
Er zijn niet zoveel van die multi purpose dingen die (behalve printen) echt via een netwerk kunnen communiceren. Meestal kennen alleen de duurdere modellen dat kunstje. Ik ken er een paar van HP die een scan over het Lan naar een op het bedieningspaneel van de scanner/printer te kiezen pc kunnen sturen. Helaas zit daar dan weer wel onzettend opgeblazen software bij.
 
Tegenstrijdige informatie van Canon, maar de aangehaalde strofe laat aan duidelijkheidheid niets te wensen over.
Michel Uphoff
Homepage

Offline klaffie
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2013, 14:12:50 »
henk ik heb een vraag hoe heb jij het voor elkaar gekregen om het draadloos in te stellen ik loop er ook al een week mee te stoeien ik weet dat het een oud topic is maar ik ben radeloos btw ik heb ook de canon mp 560 ik ben alleen de cd kwijt en weet niet welke driver ik eventueel nodig heb

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2013, 19:11:02 »
Welkom Klaffie,

Lukt het met de supportsite van de Canon MP560, zie deze FAQs en Downloads ?


Groeten, Peter

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: Canon mp560 all in one printer wifi
« Reactie #8 Gepost op: 31 januari 2013, 01:51:15 »
Hoi Klaffie,


De driver kun je hier downloaden


Het is al weer heel lang geleden, maar via het scherm op de printer moet er ergens in een van de menu's van het draadloze netwerk de "beveiligingssleutel" ingevoerd worden. Deze sleutel vind je terug op de achterkant van je modem. Je kunt ook via Internet Explorer je modem te benaderen (bijvoorbeeld 192.168.2.254 afhankelijk van je modem en provider) en dan moet je naar het menu mbt het WLAN en dan security. Hier vindt je de soort beveiliging en de sleutel . Je moet dan wel eerst een LAN kabel aansluiten tussen je modem en je printer.


Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb kunnen helpen.
Groetjes,
Henk