Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 02:23:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010  (gelezen 22593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Gepost op: 1 februari 2010, 19:20:34 »
Hallo allemaal,

Hier even een berichtje van de helpdeskmedewerker van CompuServe.
Vanaf 1-2-2010 is de helpdesk van CompuServe bereikbaar:
Maandag t/m vrijdag van 9:00 - 17:30 uur
Zaterdag en zondag van 9:00 - 17:00 uur
Telefoonnummer: 020-2005250 (lokaal tarief)
De CompuServe helpdesk sluit op 28-2-2010.
Als er na 28 februari 2010 nog CompuServe (Classic) vragen of problemen zijn, dan kan ik misschien nog iets betekenen.

Groeten, Guido  :)

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2010, 21:02:03 »
Hoi Guido,

Succes in de laatste maand! Ik heb je bericht hier gezet, dan valt het beter op dan tussen de Webwereld berichten. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2010, 13:35:12 »
Hoi Ronald,

Bedankt voor jouw reactie.
Als mensen nog een mail sturen naar CompuServe en ik beantwoord deze mail, dan zet ik de link van deze website altijd onderaan de mail, zodat leden bij vragen toch nog geholpen kunnen worden, na de 28ste februari 2010.

Groeten, Guido  :)

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2010, 23:33:57 »
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline JohanFrederik

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010 (met hulpvraag)
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2010, 00:12:04 »
Ik vond met heel veel moeite dit forum en zag toevallig dit berichtje van Guido. Misschien kan ik op weg geholpen worden met het volgende probleem?

Ik ben al meer dan 10 jaar geleden lid van CS classic geworden. Ik had een mailadres (op enig moment omgezet vanuit compuserve.com, zodat het voortaan eindigde op cs.com) dat ik voor alle officiële instanties gebruikte. Ik was de afgelopen maanden helaas enige tijd niet in staat bij mijn mail via de CS2000-client te komen i.v.m. problemen op de computer waar dit geïnstalleerd was. Ik kom na enige maanden terug: Huh? Compuserve is verdwenen !!!!???

Ernstigste: De vastlegging van mijn password van mijn standaard-account is met het opschonen van de PC vermoed ik verdwenen, dus ik moet dat eenmalig opnieuw intypen. Ik blijf echter dezelfde foutmelding krijgen. Blijkbaar weet ik het juiste password niet meer. Dus support gezocht om deze te laten resetten. Doch support? Nergens meer!? Geen website, geen telefoonnummer, niets wat nog werkt! En ik wil zo graag bij mijn mail komen.

Kan iemand mij hier vertellen hoe ik de mail van het betreffende account weer actief kan benaderen? Desnoods eenmalig zodat ik alle mail uit de inbox nog over kan zetten naar een andere omgeving.

Alvast waanzinnig dank voor de hulp.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2010, 00:25:01 »
Hoi johanfrederik,

Als je ooit de browsers Mozilla FireFox of Google Chrome hebt gebruikt om in te loggen op je CS account dan zou je daarmee je wachtwoord kunnen achterhalen.


groeten, Peter

Offline JohanFrederik

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #6 Gepost op: 7 april 2010, 00:48:07 »
Peter, dank voor je reactie.

Nee, nooit met genoemde browsers.

Maar je zet me wel aan het denken. Ik weet dat ik ooit (2 jaar terug?) bezig ben geweest enerzijds om de IMAP-wijze van postbezorging uit te proberen en anderzijds om te kijken of het mogelijk was de post te forwarden naar een andere mail-omgeving, bijvoorbeeld MS Hotmail of Mozilla Thunderbird. Ik kan me alleen niet precies herinneren wat de eindstatus daarvan geweest is (blijkbaar vond ik het simplisme van de CS2000-client prettiger).

Bovendien heb ik, zoals vermeld, de PC waarop dit alles plaatsvond behoorlijk staan schonen, inclusief het gebruik van registry cleaners. Dus mijn hoop op de PC iets terug te vinden is niet heel erg groot.

Ik ga evenwel met deze gedachten in mijn achterhoofd toch nog even speuren of ik daar iets van terug kan vinden. Je weet maar nooit.

Maar dan verder doordenkend. Weet je toevallig ook of producten van Nirsoft (of anderen) ook in staat zijn het ooit op die PC gebruikte wachtwoord van een CS-account zichtbaar te maken?

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #7 Gepost op: 9 april 2010, 18:02:56 »
Beste JohanFrederik,

Ik ga even je verhaal samenvatten.
Als ik goed begrijp heb je al 10 jaar een E-mailadres dat eindigd op @compuserve.com
Ben je enkele jaren geleden overgestapt (gemigreerd) naar CompuServe 2000? (6,99 Euro per maand)
Betaal je nogsteeds voor je E-mailadres?
Want Telfort heeft alle ADSL en inbelklanten overgenomen van CompuServe.
Inbelklanten betalen via Telfort 6,81 Euro per maand.
Dat zou betekenen dat al je CompuServe classic E-mails tot en met juni 2009 werden doorgestuurd naar je CompuServe 2000 E-mailadres. Sinds 30 juni 2009 bestaat CompuServe classic niet meer. De mailforwarding is stopgezet.
CompuServe Classic leden had tot 30 juni 2009 de mogelijkheid om hun E-mailadres te migeren zodat ze hun CompuServe Classic E-mailadres konden blijven benaderen via webmail. (www.compuserve.com)
De vraag is nu, ben je je wachtwoord kwijt van je CompuServe.com of cs.com E-mailadres?

Bij voorbaat dank,

Guido :)

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #8 Gepost op: 11 april 2010, 17:21:24 »
Hallo jongens,
Ik las in het berichtje van Guido hoe ik nu bij mijn mail kan komen en ik heb ze inmiddels allemaal gezien. www.compuserve.nl is verdwenen namelijk. :)

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #9 Gepost op: 11 april 2010, 17:50:19 »
Hallo,

De website www.compuserve.nl bestaat sinds 7-4-2010 niet meer.
Alle Nederlandse CompuServe E-mailadressen blijven gewoon bestaan.
Er veranderd 1 ding.
Vanaf 20-2-2010 is het niet meer mogelijk E-mails te ontvangen/versturen via Outlook (Express) of een andere mailclient.
CompuServe E-mails lezen, schrijven, verwijderen, archiveren, enz kan alleen nog via het CompuServe programma of webmail. CompuServe 6.0 NL is te downloaden via deze link: http://www.cstech.nl/cs6.exe
Webmail:
Ga naar de website: www.aol.nl
Vul hier in:
Screen Name or Email :           (zonder @cs.com)
Password:                               (je eigen wachtwoord)

Klik nu op SIGN IN

Mvg Guido :)

Offline Janny

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
    • Janny's Kaartenwinkel
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #10 Gepost op: 11 april 2010, 18:14:14 »
Hoi Guido,
 
Is dit geschikt voor XP?

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #11 Gepost op: 11 april 2010, 20:14:20 »
Beste Janny,

CompuServe 6.0.2 is alleen geschikt voor Windows XP

M.v.g. Guido  :)

Offline JohanFrederik

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2010, 02:02:06 »
Hoi Guido,

(mijn vorige antwoord nam te veel tijd in beslag en terwijl ik op zend drukte, bleek ik over de limiet van 60 minuten heen, dus ongeldige sessie. Weg alle met moeite ingetikte tekst. Jammer, dan nog maar een keer. nu heel beknopt.)

- Ja ik ben gemigreerd naar @cs.com enig jaren terug
- Er wordt vanaf jan dit jaar door Telfort geld van mijn rekening gehaald zie ik. (Had ik nog niet door)
- Doorsturen klopt, doch in principe maakte ik en mijn relevante contacten gebruik van @cs.com
- Ik ben mijn wachtwoord kwijt van @cs.com

Gelukkig ben ik na Peter's suggestie nog gaan zoeken en kwam een functionerend Outlook tegen op de betreffende PC, incl. operationele POP3/SMTP instellingen. Password is echter in asterisk-, dus niet leesbare vorm zichtbaar.
Stroomde gelijk na opstart 359 mailtjes bij Outlook binnen! Incl. bakken met viagra-spam. blijkbaar werkt ook de spamfiltering bij CS/Telfort niet goed meer.

Dus vraag t.a.v. het password is:
- kan dit gereset worden door iemand, zodat ik het ook weer weet
- kan het anders uitgelezen worden met een tooltje (of in de CS-client, of in Outlook)

Alvast dank voor nieuwe suggesties.

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2010, 10:05:12 »
Beste, JohanFrederik,

Je hebt (gebruikt) dus een CompuServe 2000 account.
Telfort heeft alleen de klanten van CompuServe overgenomen, niet de mailservers.
Die worden nogsteeds beheerd door AOL in Amerika.
CompuServe 2000 bestaat al 11 jaar en spam is al jaren een groot probleem.
Met het CompuServe programma kun je spam blokkeren.
Maar dan moet je nog wel beschikken over een PC met Windows XP.

AOL Amerika heeft alle zijn diensten in Europa afgestoten, verkocht of gesloten.
Dat betekend voor een nieuw wachtwoord voor je CompuServe account moet je contact opnemen met CompuServe Amerika.
Het telefoonnummer is: 001-800-848-8990

Misschien weet iemand op dit forum of er een tooltje bestaat om opgeslagen wachtwoord zichtbaar te maken, maar
de kans daarop is klein.  :(

Mvg Guido  :)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: CompuServe Helpdesk t/m 28 februari 2010
« Reactie #14 Gepost op: 13 april 2010, 19:31:03 »
Hoi JohanFrederik,

Citaat
kan het anders uitgelezen worden met een tooltje...
Probeer het eens met Asterisk Logger


groeten, Peter