Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 01:09:12

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows Media Player reageert niet  (gelezen 20456 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Windows Media Player reageert niet
« Gepost op: 2 februari 2010, 20:47:30 »
Hallo iedereen

Ik heb een klein probleempje met Windows Media Player: telkens als ik WMP opstart, geeft Windows meteen het bij Vista-gebruikers o-zo-bekende schermpje:



Ik heb tevens een filmpje gemaakt van het probleem... met QuickTime doet 'ie het namelijk wel.
In hoop op veel reacties alvast bedankt,
Nils




PC - Windows Media Player reageert niet

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Windows Media Player reageert niet
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2010, 22:55:00 »
Hoi Nils,

Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar wilde je wel laten weten dat ik dit een érg mooie manier vind om een vraag te stellen! Superduidelijk zo :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Windows Media Player reageert niet
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2010, 23:25:30 »
Goedeavond,

De video heb ik eenmaal bekeken maar speelt nu niet meer af. Heeft iemand anders dat ook?


groeten, Peter


(laat maar, hij doet 't alweer)
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2010, 00:06:32 door Peter »

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Windows Media Player reageert niet
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2010, 23:54:50 »
Dag Nils,
 
Krijg je dit probleem met WMP ook als de hem 'leeg" start, dus zonder een filmpje?
Krijg je de foutmelding dan niet, en kan je er ook zonder problemen een .mp3 audio bestandje of een .avi filmpje mee afspelen? Zo ja dan is het waarschijnlijk een zieke codec die in de weg zit of een type .mov bestand waar de WMP niet tegen kan. Krijg je de WMP ook niet 'leeg' gestart, dan moet hij waarschijnlijk gedeïnstalleerd worden en opnieuw geïnstalleerd.
 
Ik denk dat jij Apple's Quicktime bestandjes in de Windows media speler wilt afspelen, en dat gaat vaak helemaal niet goed. Apple en Microsoft zijn bepaald geen vriendjes, en dat is soms ook te merken aan de ondersteuning van elkaars producten.
 
Zelf heb ik een heleboel verschillende filmformaten, en die spelen allemaal (na het installeren van een codec-pack, zie verderop) prima af in de ClassicMediaPlayer, en vooral een aantal -maar lang niet alle- .mov (dus QuickTime) filmpjes willen in de WMP nogal eens voor idiote problemen en foutmeldingen zorgen.
 
Daarom heb ik jaren geleden al die brakke windows media speler de rug toegekeerd, en ben helemaal overgestapt op de combinatie codec-pack en Media Player Classic. Scheelt een heleboel maffe spelertjes voor quicktime, windows media, DvD's, Realbestanden enzovoort.
 
Lees DIT stukje eens. Het is al wat gedateerd, dus is er inmiddels een nieuwere codec pack beschikbaar: KLIK
 
Mocht je besluiten zo'n codec pack te installeren, zorg er dan wel voor dat je eventuele andere codecs en codec-packs eerst deïnstalleert.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Windows Media Player reageert niet
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2010, 16:48:48 »
Hallo Michel,


Nee, hij hangt niet vast als ik hem via het Start-menu opstart maar zodra ik een filmpje en/of liedje wil afspelen, laat 'ie het afweten.
Trouwens, de filmpjes die ik probeer af te spelen zijn niet .MOV maar .MP4, dus eigenlijk zou er niets aan de hand moeten zijn. Maargoed, ik denk dat ik WMP eraf knikker en maar overga op QuickTime, die zijn werk wél doet.


Groetjes, Nils