Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

206 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:56:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: ext. hd 1.5T formateren op FAT32  (gelezen 17342 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: ext. hd 1.5T formateren op FAT32
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2010, 11:49:33 »
Dag Henk,
 
Citaat
Ik heb al de originele installatie opgestart en de optie herstellen gekozen. Er komt dan een venster waar je een herstelpunt kunt selecteren.
Dat gaat niet. Ik schreef dat je van de Vista installatie cd moet opstarten, en dan (ergens in het begin) moet kiezen voor opstartherstel (oid). Zie DEZE uitleg.
 
Citaat
Met DIX kreeg ik een foutmelding als ik de image wilde terug zetten.
Daar kan ik je niet mee helpen. Ik ken dat programma niet.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: ext. hd 1.5T formateren op FAT32
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2010, 14:32:43 »
Dag Henk,
 Dat gaat niet. Ik schreef dat je van de Vista installatie cd moet opstarten, en dan (ergens in het begin) moet kiezen voor opstartherstel (oid). Zie DEZE uitleg.

Dat had ik ook wel gedaan (zie vorige bericht) maar ik moest een besturingssysteem in het lijstje kiezen ipv een herstelpunt Ik had dat niet goed gelezen. Dat lijstje was leeg.
Toen ik net verder las, kwam ik tot de ontdekking dat ik eerst de drivers voor m'n raid config. moest installeren. Vista is nl. geïnstalleerd op de raid config. Na dit gedaan te hebben, lukte het wel om Vista weer aan de praat te krijgen. Het werkt weer als van ouds.

Het programma Drive Snapshot heb ik niet geprobeerd.

Ik heb in de bijlage nog een programma DriveImage_xml meegestuurd, wat beweerd dat het ook images kan maken van systeem partities. In het txt bestand staat: "Voor het restoren van een systeempartitie is een tool als BartPe nodig, overige partities of drives kunnen onder XP zelf worden hersteld."
Wat ik me nu afvraag is, dat als ik dit programma onder XP opstart en dan een image van de Vista partitie (raid) maak, of dit dan ook mogelijk is. Naar mijn mening is de systeem partitie van Vista op dat moment helemaal niet in gebruik, en lijkt het dus een overige partitie. Het staat zelfs op een fysiek andere schijf (raid).
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: ext. hd 1.5T formateren op FAT32
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2010, 16:19:23 »
Dag Henk,
 
Citaat
Wat ik me nu afvraag is, dat als ik dit programma onder XP opstart en dan een image van de Vista partitie (raid) maak, of dit dan ook mogelijk is.
Dat lijkt mij geen probleem te moeten zijn, alhoewel het mij niet duidelijk is waarom je deze omweg neemt. Dat DriveImage kan ook 'live' partities imagen. Je hebt dan wel versie 2.13 nodig dat je gratis op kan halen. Of de oude 1.16 versie die je attached hebt met Vista overweg kan weet ik niet.
 
Wat ik even snel in de FAQ vond, is dat ook dit programma problemen heeft (of kan hebben), met de Vista boot bestanden. Dan moet er net als bij Ghost een reparatie worden uitgevoerd na een restre van een Vista systeempartitie.
 
DriveImage kan niet overweg met software raid configuraties, maar ik neem aan dat jij een hardware raid hebt.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: ext. hd 1.5T formateren op FAT32
« Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2010, 01:15:48 »
DriveImage kan niet overweg met software raid configuraties, maar ik neem aan dat jij een hardware raid hebt.

In de BIOS staat ingesteld dat ik een raid config. heb. Ik neem aan dat dat een hardware raid is.

Ik heb een wat oudere ghost image terug moeten zetten, omdat die van een paar dagen geleden een foutmelding gaf tijdens het restoren. Er was een probleem met het decomprimeren oid.
Ik ben dus even bezig om alles weer te installeren zo als het tot een paar dagen geleden was. Ik ga daarna nog eens wat experimenteren met diverse image programma's.
Je hoort nog van me.
Groetjes,
Henk