Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:23:43

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Jouw eigen buienradar NL versie  (gelezen 18485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Jouw eigen buienradar NL versie
« Gepost op: 6 februari 2010, 21:00:36 »
Hoi,
 
Ik vind die buienradar sites erg makkelijk. Alleen die kleine venstertjes, en die vrij onbeholpen landkaartjes vind ik minder.
Daarom heb ik een persoonlijke buienradarpagina gemaakt. Het ding kan full-screen, gebruikt Google maps als 'ondergrond', is volledig te zoomen en te pannen en ververst zichzelf iedere 5 minuten. Snelkoppeling op het bureaublad naar dit stukje html
KLIKHIER
 
Deze versie doet een voorspelling van de buien in de komende 2 uur met een interval van 10 minuten. Als je stevig uitzoomt zie je linksboven de tijd van ieder frame.
Het tooltje is naar eigen wens in te stellen, wat uitleg:
<meta http-equiv="refresh" content="300"/>
Verander 300 (300 seconden, 5 minuten) in een automatische refreshtijd die je beter uitkomt

map.setCenter(new GLatLng(52.0,5.18), 10, G_HYBRID_MAP);

Verander de lengtegraad (52.0) en breedtegraad (5.18) in de locatie die je wenst, zodat jouw woonplaats in het centrum van het scherm komt te staan, en verander de zoomfactor (10) naar believen.

Wat mij overigens opvalt, is dat deze pagina onder Google Chrome een heel stuk beter oogt en stukken soepeler draait dan onder IE7. Bijkomend voordeel van Chrome is dat je via een simpele muisklik een geavanceerde snelkoppeling (zonder bedieningsfranje) op het bureaublad kan plaatsen, zodat de buienradar net een eigen programma lijkt. Ideaal.
Michel Uphoff
Homepage