Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:36:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Harde schijf perikelen  (gelezen 13405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Harde schijf perikelen
« Gepost op: 7 november 2009, 20:22:48 »
Bericht 1 van 6

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Roel SyperdaDatum:12-02-2006
 Aan:AllenMsgID:2772.1
 Onderwerp:harde schijf perikelenForum:ws-nlcomputer
Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht (Maxtor 200gb).
Hier wil ik alles helemaal schoon op installeren. Dus vandaag de oude schijf er even uit gehaald en de nieuwe aangesloten. De Cd met Windows XP erin, maar al in het begin van de installatie procedure krijg ik steeds diverse blauwe schermen met o.a. de volgende tekst:
IRQL_not_less_or_Equal
Stop: 0x0000007B (0xF9E7D524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000).
Hierna die nieuwe schijf er maar weer uitgehaald en de oude weer erin. Maar die loopt vervolgens steeds vast bij het opstarten. Soms direct na het XP-logo, soms bij het blauwe aanmeldscherm en soms zie ik het bureaublad nog heel even, maar dan bevriest al snel alles. Ik begrijp hier niets van, want nu zit toch dezelfde configuratie erin die een paar uur geleden nog gewoon werkte. Bij het opstarten F8 indrukken en opstarten via Systeemherstel of veilige modus geeft hetzelfde effect.
Ik ben nu ten einde raad, want heb nu helemaal niets meer dat werkt. En op de oude schijf staan nog diverse belangrijke bestanden die bewaard moeten blijven.


Bericht 2 van 6

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:12-02-2006
 Aan:Roel SyperdaMsgID:2772.2
 Onderwerp:harde schijf perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Roel,

Heb je hier al gekeken?

Groet,
Maurice (NLTeam)


Bericht 3 van 6

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Ruud (Sysop)Datum:13-02-2006
 Aan:Roel SyperdaMsgID:2772.3
 Onderwerp:harde schijf perikelenForum:ws-nlcomputer
Roel,

>>Hierna die nieuwe schijf er maar weer uitgehaald en de oude weer erin. Maar die loopt vervolgens steeds vast bij het opstarten. Soms direct na het XP-logo, soms bij het blauwe aanmeldscherm en soms zie ik het bureaublad nog heel even, maar dan bevriest al snel alles.<<

Ik denk in eerste instantie aan de platte kabel die je aan de HD hebt aangesloten. Kijk die even goed na op breuken of slecht aangedrukte stekkers. Heb je toevallig een nieuwe liggen (of je hebt een nieuwe geplaatst die niet goed is) gebruik die dan eens.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit



Bericht 4 van 6

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Ronald BeukerDatum:13-02-2006
 Aan:Maurice (NLHelp)MsgID:2772.4
 Onderwerp:harde schijf perikelenForum:ws-nlcomputer
Beste Maurice,
>> Maurice (NLTeam) <<
Wa's dâ?
Groeten,
Ronald (Sysop)


Bericht 5 van 6

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Maurice (NLHelp)Datum:13-02-2006
 Aan:Ronald BeukerMsgID:2772.5
 Onderwerp:harde schijf perikelenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ronald,

Oeps! ;-)

Groet,
Maurice (NLHelp)

Zo beter? ;-)


Bericht 6 van 6

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Roel SyperdaDatum:13-02-2006
 Aan:AllenMsgID:2772.6
 Onderwerp:harde schijf perikelenForum:ws-nlcomputer
Daar ben ik niet wijs van geworden. Inmiddels zelf ook al wat stappen ondernomen. Heb met het het programma Maxdata van Maxtor de schijf gepartitioneerd (vanaf een diskette). Dat ging goed. Verder nog wat andere dingen geprobeerd en gewijzigd. Maar helaas zonder goede resultaten.
Met de oude schijf erin loop de boel na even in Windows te hebben gewerkt vast (kan direct zijn, maar ook na een kwartier). Wat ik trouwens ook de laatste tijd wel eens had dat ik midden in een bewerking de computer van het ene op het andere moment opnieuw ging opstarten, out of the blue. Als de boel opnieuw was opgestart kreeg ik de melding dat Windows was hersteld van een ernstige fout, waarschijnlijk hardwarematig. Dit gebeurde ongeveer 1x per week. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Met de nieuwe schijf er in: ik start op met de installatie cd van Windows XP, ik krijg het blauwe setup-scherm met onderaan de grijze balk met Bestanden laden: en dan zie je een heleboel drivers voorbij komen. Tijdens dat proces krijg ik elke keer als ik het probeer weer de het blauwe stop-scherm met "Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen".
En dan de bekende tekens:  0X0000008E (0XC0000005, 0X808C5EF5, 0XF9EC51AC, 0X00000000).
De eerste 2 en de laatste zijn altijd hetzelfde, de middelste 2 verschillen steeds dus dat zijn slechts voorbeelden.
Op andere forums hoor ik al dat die waarschijnlijk een geheugenprobleem is, toevallig had ik ook net een extra geheugenmodule gekocht dus die heb ik meteen getest. Maar helaas maakte het geen verschil (ook niet in een andere geheugenbank).
Dus dat is het ook niet, maar wat dan wel???