Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

221 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:24:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: OE6 en Windows Live Mail  (gelezen 18987 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
OE6 en Windows Live Mail
« Gepost op: 10 februari 2010, 00:52:25 »
Hallo,

Ik kan mijn pc booten met XP of met Vista. Bij XP heb ik de archiefmap van OE6 verplaatst naar een andere partitie. Deze partitie is ook te benaderen is met Vista.
Wat ik nu graag wil is dat ik m'n mail kan bekijken in zowel XP als in Vista. Ik weet dat ik de accounts en het adresboek van OE6 kan exporteren. Ik neem aan dat deze dan ook vrij eenvoudig te importeren zijn in Windows Live Mail (WLM). Hoe zit het met de mail die ik inmiddels al heb ontvangen met OE6, kan ik deze ook lezen met WLM?
Groetjes,
Henk

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: OE6 en Windows Live Mail
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2010, 11:42:24 »
Mijn excuses,

Het betreft Windows Mail ipv Windows Live Mail.
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: OE6 en Windows Live Mail
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2010, 12:40:00 »
Dag Henk,
 
Importeren van OE6 e-mail in Windows mail is niet moeilijk.
 
In WM: bestand > importeren > berichten > wijs OE6 aan > kies voor OE archiefmap > blader naar de locatie waar je de DBX bestanden hebt geplaatst > kies alle mappen > voltooien
 
Een uitgebreide stap voor stap handleiding voor het vanuit OE6 in WM importeren van adressen, accounts en e-mail vind je HIER
 
Citaat
Wat ik nu graag wil is dat ik m'n mail kan bekijken in zowel XP als in Vista.
Als je in beide besturingssystemen exact dezelfde ontvangen mail wilt hebben, zal je op een van de twee (of beide) aan moeten geven dat het origineel op de server achtergelaten moet worden. En dan zal je altijd je mail eerst met die aangepaste account op moeten halen, en daarna pas met de andere. Je kan ook instellen, dat beide e-mail programma's een kopie op de server achterlaten, en vervolgens kiezen voor berichten verwijderen die ouder zijn dan xx dagen.
 
Voor verzonden mail kan dit niet (je zou standaard kunnen cc'en maar dat is wel een gedoe), en dus zal verzonden mail per besturingssysteem verschillen.
 
Of het dus een goed idee is om dezelfde e-mail boxen af te gaan handelen op twee verschillende systemen is de vraag. Ik denk eigenlijk dat je er op deze manier meer last dan gemak van zult hebben.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: OE6 en Windows Live Mail
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2010, 20:28:39 »
Hallo,

Ik kan mijn pc booten met XP of met Vista. Bij XP heb ik de archiefmap van OE6 verplaatst naar een andere partitie. Deze partitie is ook te benaderen is met Vista.
Wat ik nu graag wil is dat ik m'n mail kan bekijken in zowel XP als in Vista. Ik weet dat ik de accounts en het adresboek van OE6 kan exporteren. Ik neem aan dat deze dan ook vrij eenvoudig te importeren zijn in Windows Live Mail (WLM). Hoe zit het met de mail die ik inmiddels al heb ontvangen met OE6, kan ik deze ook lezen met WLM?

Hoi Henk,

Met OE6/WM lijkt mij tricky. Met Mozilla Thunderbird kan dit wél. Ik heb dat destijds gedaan toen ik overstapte vanaf Windows XP naar Windows Vista. Het is dan wel van belang om de data-map op een plek te zitten waar je er vanaf 'beide kanten' bij mag.

http://www.getthunderbird.com :)

Oh, er is alweer een versie 3 verschenen, zie ik nu. <g>

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: OE6 en Windows Live Mail
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2010, 00:38:50 »
Hallo Michel en Ronald,

Ik heb het voor elkaar dat m'n e-mail berichten, accounts en adressbook van OE6  ook in WM staan. Ik weet nu in iedergeval dat het mogelijk is. Of het zo verstandig is om allebei de programma's te gebruiken, lijkt me toch niet zo handig (zie bericht van Michel)

Voor verzonden mail kan dit niet (je zou standaard kunnen cc'en maar dat is wel een gedoe), en dus zal verzonden mail per besturingssysteem verschillen.
 
Of het dus een goed idee is om dezelfde e-mail boxen af te gaan handelen op twee verschillende systemen is de vraag. Ik denk eigenlijk dat je er op deze manier meer last dan gemak van zult hebben.

Bedankt voor jullie hulp en toelichting.
Groetjes,
Henk